×

یادداشت؛
انتخابات مجلس یازدهم پیش روی ماست/✍️ محمد جواد امیدی

  • آذر ۱۳, ۱۳۹۸
  • ۰
  • آنچه که در این سالها متاسفانه در منطقه ما با آن روبرو بوده ایم بحث های نژادپرستانه و آرا قومی قبیله ای بوده است که جای تخصص و تقوا در این بین شاید در‌ اولویت های بعدی این انتخابها قرار گرفته است.

    انتخابات مجلس یازدهم پیش روی ماست/✍️ محمد جواد امیدی
  • مشکلات و اتفاقات اخیر جامعه ما نتیجه پیروی از تئوری چماق و هویج در حوزه ای کاملا نرمتر، از درون میباشد،که در حوزه سیاست داخلی از زبان “کاسبان ترس” بیان میشد آنجایی که در انتخابات ریاست جمهوری مدام هشدار سایه جنگ می دادند و یا اینکه که اگر رقیب پیروز شود در خیابان ها دیوار می کشد یا چوبه دار برپا می کنند و اقتصاد چنین و چنان میشود،که نتیجه آن شد شش سال درجا زدن کشور و رکود و تعطیلی بنگاه های اقتصادی،ناکارامدی لیست امید مجلس، شورای اسلامی شهر و روستا در تهران و نیز سایر نقاط کشور که کاملا در عملکرد کارنامه مردودی دارند.
    از ضعف در سیاست خارجی و مذاکرات و فروش نفت، تا بهبود معیشت مردم که اتفاقات اخیر بنزین و ماجرای معافیت صددرصدی مالیات سلبریتی های مولتی میلیاردر واخذ کامل مالیات از قشر کارمندی و کارگری کشور، کارنامه این تفکر را سیاهتر از آنچه که بود نمایان ساخته است.

    یقینا افراد حامی چنین تفکری نمیتوانند نمایندگانی شایسته، برای قشر مستضعف جامعه باشند که تجربه برخی نمایندگان ادوار گذشته در منطقه ما گویای این مطلب است بالاخص آنانی که از کف همین جامعه،اکنون بالاشهر نشین پایتخت شده اند و‌ با رانت خود و فرزندانشان را بالا کشیده اند.

    اما آنچه که در انتخابات آتی باید بدان توجه داشت بررسی تاریخ چند سال اخیر و تقویت حافظه تاریخی مردم کشور است.
    اخیرا یکی از تئوریسین های تفکر اصلاحات در کشور مدعی شده بود با وجود ناکارامدی جناحشان در دولت و‌مجلس و شوراهای شهر و روستا،بازهم خواهند توانست کرسی های زیادی را در مجلس آینده از آن خود کنند که سند ادعای خود را ،نگاه مردم به آینده با طرح شعار هایی در این راستا و عدم توجه به گذشته و حافظه ضعیف تاریخی مردم بیان کرده بود.

    راه برونرفت کشور از این بن بست در دستان مجلسی باید باشد که واقعا در راس امور است،مجلسی که با تَکرار وخواسته یکنفر و باب میل قشر مرفه باشد دیگر در راس امور نخواهد بود.
    البته باید هوشیار بود زیرا که جریان غربگرا چندان بیکار نبوده و با استفاده از جنگ نرم، جریان اصولگرایی معتدل را در این بدنه ایجاد کرده تا همچنان با این حربه بتواند آرا مردم را از آن خود کند.

    به یقین فریاد حق طلبی و عدالت خواهی از حلقوم کاندیدا های وابسته به جناح ثروت و قدرت خارج نخواهد شد و راه آن تغییر نوع دیدگاه و انتخاب به دست مردم است.

    《إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ》 رعد ۱۱
    *خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمیدهد مگر به دست خودشان*

    ✍️ محمد جواد امیدی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *