×

قالیباف در نشست فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس یازدهم:
اولویت نخست مجلس یازدهم مسائل اقتصادی کشور است

  • کد نوشته: 12527
  • اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: اگر میخواهیم معیشت و اشتغال را با یکدیگر حل کنیم که چنین هدفی را هم داریم، مسیرش از رهگذر توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان است.

    اولویت نخست مجلس یازدهم مسائل اقتصادی کشور است
  •  محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم امروز (یکشنبه ۲۱ اریبهشت) در اولین نشست فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: دو اولویت در حوزۀ اقتصاد معیشت و اشتغال است که راه حل مشکلات اقتصادی از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد.

    قالیباف خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه شریف تا چند سال پیش مرکز انباشت زباله بود و حالا قطب اقتصاد دانش‌بنیان است.

    اکوسیستم نوآوری شکل گرفته است

    وی افزود: واقعیت این است که اکو سیستمی که مربوط به اقتصاد دانش بنیان هست در کشور شکل گرفته، استارت آپ ها، مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها به خوبی شکل خود را پیدا کرده اند و در مسیر مشخصی در حال حرکت هستند.

    همۀ ظرفیت‌ها در خدمت کار اثربخش

    منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: دقت کنیم که این موضوع جغرافیا نمی شناسد، ما باید همه ظرفیت های انسانی و مکانی که وجود دارند اعم از همه عوامل انسان ساخت اجتماعی و کاربردی و همه شرایط طبیعی و منابعی که داریم را تبدیل به فرصتی برای کار کنیم.

    وی گفت: تغییر نگرش به موضوع کار اهمیت بالایی دارد. به طور مثال ما اگر الان از دولت مجدد مطالبه کنیم که شهرک های صنعتی، کارخانه یا کارگاه بسازیم، جاده اسفالت کنیم و مواردی از این دست، مشکلی از اشتغال و معیشت کشور را حل نمی کند.

    خودمان را با سرعت تغییرات هماهنگ کنیم

    قالیباف اظهار داشت: هر کدام از ما در حوزه های انتخابیه خودمان باید بدانیم که رابطه بین یک پلتفرم و اشتغال کجاست؟ چه در حوزه صنعت چه در حوزه خدمات. مطمئن باشید ۱۰ سال دیگر، کسانی که از دبیرستان ها و دانشگاه ها به بازار کار وارد می شوند دیگر این مشاغلی که ما امروز به عنوان شغل آنها را می شناسیم، برایشان وجود ندارد و شغل‌های جدیدی جایگزین می شود.

    از مرکز انباشت زباله تا ایستگاه نوآوری

    وی گفت: همین مکانی که امشب شما در آن حضور دارید تا سه یا چهارسال پیش محل زباله بود و موجبات نگرانی مردم اطراف این منطقه را فراهم کرده بود. اِشل شهر تهران اِشل فرودگاه مهرآباد هست که ۱۱۰۰ هکتار دارد و پیگیری و استفاده‌ از آن مناطق برای بهره گیری در جهت رونق هرچه بهتر اقتصاد و کسب و کارهای دانش بنیان، برعهده ما هست.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در حوزه های مختلفی دچار مشکل هستیم؛ در بخش کشاورزی، جاده ها، مصرف آب، دامپروری و موارد دیگری دچار مشکل هستیم و باید حتما رابطه بین پلتفرم و اشتغال، به طور خاص در مناطق محروم کار‌ کنیم تا این مشکلات حل شود.

    ۲ اولویت اقتصادی؛ معیشت و اشتغال

    وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست مجلس یازدهم مسائل اقتصادی کشور است. ما در اقتصاد دو عامل مهم را مد نظر داریم: اشتغال و معیشت.

    منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: ممکن است بحث معیشت را با پول نقد به صورت مقطعی حل کنیم که البته نشان دادیم در همان هم عاجز هستیم. شما ببینید، آن روزی که کشور ۱۱۰ میلیارد پول داشته با روزی که ۲۵ میلیارد پول داشته، در معیشت مردم تفاوتی ایجاد نشده و این موضوع حل نشده باقیمانده است.

    حل مشکل معیشت از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

    وی تصریح کرد: اگر میخواهیم معیشت و اشتغال را با یکدیگر حل کنیم که چنین هدفی را هم داریم، مسیرش از رهگذر توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان است. اقتصاد دانش بنیان اقتصادی مردم پایه است؛ نیاز به پول ندارد، مغز و نیروی انسانی میخواهد که شکرخدا در کشور وجود دارد و امیدوارم بتوانیم این موضوع را با استفاده از منابع انسانی کارآمد و جوان حل کنیم.

    فراکسیونی برای تغییر نگرش

    قالیباف خاطرنشان کرد: ما به عنوان فراکسیونی که قرار است این موضوع را در مجلس یازدهم پیگیری کنیم، باید نگرشمان را به این مساله تغییر بدهیم و امیدوارم که با این تغییر نگرش، به سرعت مشکلات حل شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *