×

ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان سلسله ضروری است

  • تیر ۱۸, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی در این شهرستان، ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش در شهرستان ضروری است.

    ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان سلسله ضروری است
  • شریف خسروی روز چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره های ارزش افزوده مرتبط با بخش کشاورزی یکی از اقدامات ارزشمندی بوده که توسط جهاد کشاورزی شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده زعفران و تولید گوشت قرمز (مزرعه از تولید تا مصرف کارینو) اقدامات موثری در راستای جلوگیری از خام فروشی تولیدات شهرستان و حمایت از کشاورزان بوده است.

    وی با اشاره به اجرای طرح به نژادی دام سبک و سنگین در شهرستان، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان سلسله پایلوت به نژادی دام سنگین(سمینتال) است که می تواند اقدامی موثر در راستای توانمندسازی اقتصادی روستاییان باشد.

    خسروی با اشاره به عملکرد خوب شهرستان سلسله در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و کسب رتبه نخست استان در این زمینه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مهمترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان، واحدهای نیمه تعطیلی است که به دلیل تغییر در قیمت ها نتوانسته اند با تمام ظرفیت خود شروع به فعالیت نمایند که نیاز است با تامین اعتبار، این واحدها به چرخه تولید بیایند.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های خوب شهرستان سلسله و آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز آن، اظهار داشت: کوچک شدن قطعات زمین های کشاورزی شهرستان به واسطه خرده مالکی و معیشتی بودن کشاورزی باعث شده است که نتوانیم از این ظرفیت ها حداکثر استفاده را ببریم.

    اسفندیار حسنی مقدم با تاکید بر ضرورت عبور از کشاورزی معیشتی، افزود: این امر رضایتمندی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی را نیز در پی خواهد داشت.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *