×

ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی مراکز درمانی از مهم‌ترین مطالبات مردم سلسله است

  • کد نوشته: 15498
  • آذر ۸, ۱۴۰۰
  • ۰
  • امام جمعه الشتر گفت: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز سبب شده که بسیاری از محصولات کشاورزی شهرستان با برندهای سایر استان‌ها در بازار به فروش برسند.

    ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی مراکز درمانی از مهم‌ترین مطالبات مردم سلسله است
  • حجت الاسلام مراد امیدی اظهار داشت: همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان و استاندار لرستان نیز در صحبت‌های خود عنوان کرده‌اند موضوع تکمیل سدهای نیمه کاره و توسعه خطوط ریلی از مهمترین نیازهای استان است که مردم شهرستان سلسله نیز هم صدا با سایر مناطق خواستار آن هستند.

    وی با بیان اینکه نگاه ملی به موضوع آب سبب ناکام ماندن دشمنان نظام از ایجاد تفرقه و فاصله میان مردم و مسئولان جلوگیری می‌کند، افزود: گرچه نگاه ما نیز به موضوع آب ملی است اما اعتقاد داریم که تخصیص مناسب حق آبه استان  سبب رونق بخش کشاورزی کشور و بهبود معیشت کشاورزان لرستان می‌شود.

    امام جمعه الشتر با اشاره به برخی مشکلات و مطالبات مردم  شهرستان سلسله در سفر رئیس جمهوری به لرستان، عنوان کرد: یکی از مهمترین نیازهای مردم شهرستان تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرستان است که بیش از دو دهه از لوله گذاری شبکه فاضلاب آن می‌گذرد اما هنوز خبری از تصفیه خانه نیست و با وجود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش ساختمانی به علت نبود اعتبار معطل مانده و بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بهره‌برداری از آن نیاز است.

    وی با اشاره به اینکه هیچگونه جاذبه ای برای جذب سرمایه گذاران در شهرستان ایجاد نشده است، عنوان کرد: شهرستان سلسله در بن بست مواصلاتی قرار گرفته و سالهاست محورهای در دست اقدام شهرستان برای خروج از بن بست به دلیل نبود اعتبار بلاتکلیف رها شده‌اند.

    امیدی با اشاره به طرح احداث تونل اسپژ، گفت: تونل اسپژ تنها پروژه ملی شهرستان است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار رها شده و برای تکمیل و بهره برداری از آن بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    وی با بیان اینکه اقتصاد مردم شهرستان بر مبنای کشاورزی استوار استف خاطرنشان کرد: نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مورد نیاز این بخش سبب شده که بسیاری از محصولات کشاورزی باکیفیت همچون زعفران، گردو و عسل شهرستان با برندهای سایر استان‌ها در بازار به فروش برسند و کشاورزی عایدی در این بخش نداشته باشد.

    امام جمعه الشتر با اشاره به کمبود مراکز درمانی و پزشکان متخصص در شهرستان، گفت: متاسفانه این کمبود سبب شده بیماران برای درمان به سایر شهرها مراجعه کنند که منجر به بروز مشکلاتی برای آنان می شود و تکمیل نشدن ساختمان شبکه بهداشت شهری و روستایی و نبود کلینیک تخصصی دندانپزشکی، چشم پزشکی و ارتوپدی از دیگر مشکلات موجود در بخش بهداشت و سلامت مردم است که امیدواریم این مشکلات به صورت ویژه دیده شوند.

    وی با اشاره به نبود زیرساخت مناسب برای احداث کارخانجات جهت جلوگیری از مهاجرت جوانان مستعد و جویای کار شهرستان، اظهار داشت: سلسله دارای طبیعت زیبا، سرابها و آب و هوایی چهارفصل است اما هیچگونه زیرساخت و جاذبه‌ای برای استفاده گردشگران در آن ایجاد نشده و هنوز در این شهرستان هتل اقامتی و رستوران مناسبی برای گردشگران وجود ندارد و سوق دادن سرمایه گذاران به شهرستان می تواند هم سبب رونق توریسم شود و هم اقتصاد و معیشت مردم منطقه بهبود یابد و بخشی از نیاز به اشتغال نیز مرتفع شود.

    امیدی با اشاره به نیمه کاره ماندن پروژه مصلی شهرستان، عنوان کرد: مصلی شهرستان برای انجام مراسمات فرهنگی و مذهبی جایگاه بسیار مناسبی است اما با وجود ۲۱ درصد پیشرفت فیزیکی چندین سال است که به دلیل نبود اعتبار معطل مانده و ۱۱ سال است که به بهره برداری نرسیده در حالیکه جزو پروژه دولتی هم هست.

    وی با بیان اینکه برخی دیگر از مشکلات شهرستان، گفت: نبود درمانگاه تامین اجتماعی برای افراد تحت پوشش، کمبود فضاهای ورزشی که مناسب ظرفیت و استعدادهای ورزشی این شهرستان نیست، کمبود فضاهای بهداشتی و آموزشی در دو دهستان قلایی و بسطام و احداث چهارخطه فیروزآباد- الشتر که بیش از یک دهه است به سرانجام نرسیده از دیگر مطالبات مردم شهرستان است.

    امام جمعه الشتر  افزود: مردم شهرستان سلسله مشکلات مالی دولت را درک می کنند و از دولتی که تازه سر کار آمده انتظار ندارند که همه مشکلات شهرستان را به یکباره رفع کند اما امیدواریم با اولویت بندی و برنامه ریزی مناسب شاهد رشد و توسعه شهرستان و رفع مشکلات موجود باشیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *