×

رئیس کل دادگستری لرستان:
برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفین تصرف اراضی ملی در لرستان

  • خرداد ۲۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری لرستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفین تصرف اراضی ملی در این استان و همچنین تشکیل شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده‌ها در این رابطه خبر داد.

    برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفین تصرف اراضی ملی در لرستان
  • محمد رزم امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با در سخنانی با تاکید بر ضرورت حفاظت از منابع طبیعی لرستان، اظهار داشت: برای جرایمی که از سوی منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، محیط زیست، راه و شهرسازی و… در این حوزه به دادگستری اعلام شود، شعبه ویژه دادسرای، بازپرسی، دادگاه کیفری و… در نظر گرفته شده است.

    وی، عنوان کرد: به طور قطع به دعاوی مطروحه و جرایم کیفری در زمینه اراضی ملی و منابع طبیعی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

    رئیس کل دادگستری لرستان، تاکید کرد: متهمین و مرتکبین این گونه جرایم با شدت قانونی به مجازات خود خواهند رسید.

    رزم همچنین به بحث آتش زدن «کاه و کلش» در مزارع کشاورزی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک، این اقدام جرم محسوب می‌شود و انتظار داریم که کشاورزان عزیز این «کاه و کلش‌ها» را آتش نزنند در غیر این صورت به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

    وی، تاکید کرد: انتظار داریم که در مواقع آتش سوزی هلال احمر استان در بحث اختصاص بالگرد حداکثر همکاری را داشته باشد، شهرداری‌ها و آتش نشانی‌ها در بحث اطفای حریق همکاری کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات را اختصاص دهد.

    رئیس کل دادگستری لرستان همچنین بر ضرورت اختصاص اعتبار برای تجهیز و احداث پاسگاه‌های محیط بانی و حفاظتی در شهرستان دلفان، سلسله، الیگودرز، «بلوران» کوهدشت، چگنی و… تاکید کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *