×

برخورد قاطع و به موقع دستگاه قشا با متخلفان انتخابات

  • دی ۸, ۱۳۹۸
  • ۰
  • معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت: با متخلفین و برهم زنندگان انتخابات برخورد قاطع و به موقع انجام خواهیم داد.

    برخورد قاطع و به موقع دستگاه قشا با متخلفان انتخابات
  • به گزارش  نیساخبر، بیژن دارایی ظهر امروز در همایش هم اندیشی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد برگزار شد، ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، اظهار کرد: انتخابات به عنوان نمود اصلی دموکراسی است که سبب استمرار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود چنانکه مقام معظم رهبری اتکا به آرا و افکار عمومی را نماد مردم سالاری دینی و مراقبت از آرا مردم را به عنوان یک تکلیف و واجب شرعی و حق الناس بر گردن مجریان امر نهاده‌اند.

    وی در ادامه با اشاره به ماده ۶۷ قانون انتخابات که تشکیلات انتخابات را موظف کرده است که در هر حوزه اقدامات پیشگیرانه را دستور کار قرار دهند، افزود: با متخلفین و برهم زنندگان انتخابات برخورد قاطع و به موقع انجام خواهیم داد.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان ضمن اشاره به بخشنامه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخابات از سوی ریاست قوه قضاییه، بیان کرد: این ستاد در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی با حضور دستگاه‌های متولی امر انتخابات برگزار می‌شود و ایجاد تعامل این این دستگاه‌ها، پیشگیری از تخلفات، احضار و نصیحت متخلفان و در نهایت برخورد قاطع با متخلفین از محور های این ستاد است.

    دارایی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۲ جلسه در ستاد شهرستان‌های استان برگزار شده است،افزود: در ستاد استانی چهار کمیته اخبار و اطلاعات، اطلاع رسانی،نصیحت و ارشاد، رصد مدیران و فضای مجازی با مشارکت پلیس فتا تشکیل و به تصویب رسیده است.

    وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه جهت گزارش گیری تخلفات یک سامانه به نام سجام قبل در قوه قضاییه ایجاد شده است که ظرفیت خوبی برای پیشگیری و برخورد با تخلفات از جمله تخلفات انتخاباتی است، افزود: این سامانه در استان دارای ۱۵۰۰ نفر عضو توجیح شده از گروه های مختلف مردم است و می‌تواند در بحث شناسایی تخلفات انتخاباتی بسیار مفید واقع شود.

    دارایی در ادامه به نقش دستگاه‌های حمایتی در جامعه اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های خدماتی و حمایتی از جمله آموزش و پرورش، کمیته امداد،بهزیستی، هلال احمر و … در این ایام باید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه حمایت از شخص خاصی به وجود نیاید.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان تاکید کرد: با هیچ گونه تخلف و شخصی در حیطه انتخابات تعارف نداریم و با متخلفان بصورت قاطع و به موقع برخورد خواهیم کرد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *