×

برگزاری دوره تربیت مربی فضای مجازی؛ افسران جنگ نرم در میدان

  • بهمن ۲۱, ۱۳۹۶
  • ۰
  • دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی با هدف توانمندسازی و تربیت افسران جنگ نرم در استان لرستان برگزار شد. به گزارش نیساخبر، این روزها شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقشی محور در جامعه و زندگی مردم پیدا کرده است به طوریکه بخشی جدایی ناپذیر از خانواده‌ها شده است؛ این مهمان ناخوانده که چند صباحی است مهمان […]

    برگزاری دوره تربیت مربی فضای مجازی؛ افسران جنگ نرم در میدان
  • دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی با هدف توانمندسازی و تربیت افسران جنگ نرم در استان لرستان برگزار شد.

    دوره تربیت مربی 2

    به گزارش نیساخبر، این روزها شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نقشی محور در جامعه و زندگی مردم پیدا کرده است به طوریکه بخشی جدایی ناپذیر از خانواده‌ها شده است؛ این مهمان ناخوانده که چند صباحی است مهمان خانواده‌های ایرانی شده دارای مضرات و فوایدی است که لازم است افراد جامعه ازآن آگاه شوند و اطلاعات و شناختی کامل داشته باشند.

    دومین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در حالی توسط سازمان فضای مجازی سراج در استان لرستان برگزار شد که استقبال خوبی از سوی مردم از این دوره شد هر چند متناسب با اهمیت موضوع حمایتی آنچنان از سوی مسئولان نشد.

    دوره‌ای برای مقابله با جنگ نرم دشمن

    محمد یکی از شکت کنندگان دوره تربیت مربی درباره این دوره به خبرنگار تسنیم گفت: برای نخستین بار در این دوره شرکت کردم و محتوای خیلی خوبی داشت که من به عنوان یک فعال مجازی هیچ آگاهی از آن نداشتم.

    وی افزود: دنیای مجازی خیلی گسترده و پیچیده است و ما از جزئیات و تکنینک‌های آن بی اطلاع هستیم. باید این دوره‌ها در استان و برای قشرهای مختلف به ویژه دانش آموزان و دانشجویان افزایش یابد تا ازماهیت و تکنیک‌های فعالیت در فضای مجازی آگاه شوند.

    این فعال شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: در چندسال اخیر دیده‌ایم که دشمنان چه سرمایه گذاری روی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کرده‌اند تا از آن علیه انقلاب و مردم ایران استفاده کنند؛ باید مسئولان اجرایی هم این موضوع را جدی بگیرند و از این دوره‌ها حمایت ویژه کنند.

    لزوم آموزش خانواده‌ها

    علی دیگر شرکت کننده در دوره تربیت مربی فضای مجازی در گفت‌و گو با تسینم اظهار داشت: من کانال تلگرامی دارم و خیلی فعالیت مجازی می‌کنم و به همین خاطر در دوره شرکت کردم تا اطلاعاتم بیشترشود.

    وی افزود:  فضای مجازی درسال‌های اخیر دنیایی دیگر به روی مردم باز کرده است و همه اعضای جامعه را به سمت خود کشده است که دوره‌های آموزشی و آگاهی بخش یک امر لازم است هرچند باید خیلی زودتر این امر محقق می‌شد.

    این شرکت کننده در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی گفت: تنوع و محتوای کلاس‌های برگزار شده خیلی خوب و مفید بود و البته باید استمرار داشته باشد و کلاس‌هایی ویژه پدرها و مادرها هم برگزار شود چراکه اگر آنها اطلاعاتاشان کم باشد نمی‌توانند فرزندان خود را در این غوغای مجازی مدیریت کنند.

    وی عنوان کرد: فضای مجازی نکات مثبت و منفی را همانند سایر پدیده‌ها کنار هم دارد که لازمه استفاده صحیح از آن، آموزش دیدن مردم است چراکه نداشتن اطلاعات کافی این فضای مجازی سبب وارد شدن ضربه‌های زیادی به افراد می‌کند

    توانمندسازی و حمایت از عناصر فعال

    علی سبزی دبیرسازمان فضای مجازی سراج در لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مورد دوره تربیت مربی فضای مجازی اظهار داشت:  دومین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در لرستان با هدف توانمندسازی و حمایت از عناصر فعال و همچنین تربیت مربی فضای‌مجازی و ارتقا سواد رسانه‌ای به همت دفتر سازمان فضای مجازی سراج در لرستان برگزار شده است.

    وی افزود: تحقق تدابیر مقام معظم رهبری پیرامون سواد فضای‌مجازی، با نگاه به تولید قدرت نرم در راستای ایجاد امنیت پایدار برای نظام جمهوری اسلامی ایران و تقویت نهاد خانواده به دست متخصصان متعهد جبهه فرهنگی انقلاب از دیگر اهداف این دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی است.

    دبیرسازمان فضای مجازی سراج در استان لرستان با اشاره به اهداف سازمان فضای مجازی سراج در استان گفت: آموزش تخصصی اقشار مختلف فرهنگی و نخبگان اجتماعی و فرهنگی لرستان از اهداف مهم سازمان فضای مجازی سراج در استان لرستان است و معتقدیم برای گسترش و ارتقای فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی، باید مربیانی تربیت کنیم که با جامعه، ارتباط مستقیم داشته و بتوانند مطالبی منطقی و علمی را به‌شکلی دقیق، صحیح و منسجم به مردم منتقل کنند.

    ادامه دوره‌های تربیت مربی

    وی در مورد محتوای دومین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی عنوان کرد: این دوره تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مدیریت رسانه در خانواده، سواد شبکه‌های اجتماعی، سواد بازی، رژیم مصرف و مدیریت مصرف رسانه، امنیت کاربردی و آینده پژوهی در فضای مجازی به مدت دو روز و باحضور ۱۰۰ نفر خانم و آقا برگزار شد.

    سبزی با اشاره به ادامه دار بودن این دوره‌ها در آینده تصریح کرد: معلمان، مشاوران، طلاب و روحانیون و فعالان فرهنگی و اساتید دانشگاه از قشرهای شرکت کننده در این دوره بودند؛ سازمان تبلیغات اسلامی استان و بسیج رسانه در برگزاری این دوره دو روزه همکاری زیادی کردند که از آن‌ها تشکر می کنیم.

    باتوجه به اهمیت فضای مجازی و فراگیر بودن شبکه‌های اجتماعی مسئولان استان باید از این دوره‌ها حمایت‌های لازم را انجام دهند تا در طول سال استمرار داشته باشد و افراد بیشتری بتوانند از این دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *