×

برگزاری “نخستین رزمایش علمی کشور” در استان لرستان

  • کد نوشته: 14247
  • آذر ۷, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نخستین رزمایش علمی کشور توسط مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام در استان لرستان برگزار شد.

    برگزاری “نخستین رزمایش علمی کشور” در استان لرستان
  • مدیرعامل مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام در این زمینه اظهار داشت: به مناسبت روز ۵ آذر، سالروز تأسیس بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اولین رزمایش علمی کشور، با اهداء ۷۰۰۰ بسته کمک آموزشی، شامل: کیف، جزوات کمک آموزشی، لوازم التحریر و اقلام فرهنگی، توسط مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام در استان لرستان، آغاز شد.

    در روز نخست این رزمایش علمی، به یاد ۳۵۵ شهید گلگون کفن شهر شهید پرور سپیددشت (بخش پاپی) تعداد ۳۵۵ بسته کمک آموزشی میان دانش آموزان نیازمند این شهر توزیع شد.

    شایان ذکر است، روز شنبه ۸ آذرماه، شهرستان خرم آباد (مرکز استان لرستان) کانون بعدی اجرای این رزمایش علمی بوده و پس از آن، سایر شهرستان های استان، به ترتیب از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

    مرتضی فاطمی نژاد افزود: هدف از برگزاری این رزمایش علمی، کمک به برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور و ارتقاء سطح علمی دانش آموزانی است که در دوران بیماری منحوس کرونا به دلیل کاستی های موجود، دچار افت تحصیلی شده اند.

    وی در خصوص چگونگی شناسایی دانش آموزان هدف این رزمایش علمی، بیان داشت: این مهم توسط مؤسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام استان لرستان و با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان محلی صورت گرفت.

    در این رزمایش، دانش آموزان در دو گروه ویژه تعریف شدند؛ گروه نخست، دانش آموزانی که در نقاط کم برخوردار استان سکونت دارند و فاقد زیر ساخت های مخابراتی هستند و گروه دوم، دانش آموزانی هستند که از امکانات مخابراتی برخوردارند، اما به دلیل کمبودهای اقتصادی، توان خرید گوشی همراه هوشمند و استفاده از فضای مجازی را ندارند.

    وی در پایان، ضمن قدردانی از مدیر موسسه علمی رزمندگان اسلام استان لرستان جناب آقای فهیمی و مسئولان لشگری و کشوری و تشکل های مردم نهاد آن استان که یاریگر نخستین رزمایش علمی کشور بودند، افزود: این مؤسسه مصمم است، با کمک نهادها و سازمان های حمایتی و خیرین، در جهت توسعه عدالت آموزشی، خدمات علمی و آموزشی خود را به تمام مناطق کم برخوردار کشور تسری دهد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *