×

بودجه سال آینده خون جدیدی به رگ‌های اقتصادی استان وارد نمی‌کند

  • آذر ۲۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: بودجه سال آینده نه تنها خون جدیدی به رگ‌های اقتصادی استان وارد نمی‌کند حتی در صورت تخصیص کافی وضعیت بدتر از امسال می‌شود.

    بودجه سال آینده خون جدیدی به رگ‌های اقتصادی استان وارد نمی‌کند
  • مهرداد ویسکرمی در رابطه با لایحه  بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در بودجه سال آینده ۶۷ پروژه به نام لرستان در لایحه بودجه کل کشور پیش بینی شده است که این پروژه‌ها در بخش آب، راهسازی، درمانی و بیمارستانی، ورزشی، فرهنگی، گردشگری، دانشگاهی و آموزشی برای همه شهرستان‌های استان است که هرکدام از این پروژه‌ها اعتبار جداگانه‌ای دارد.

    وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ استان لرستان در اعتبارات تملک سرمایه‌ای با  ۷۱درصد رشد رتبه هفتم کشور و در اعتبارات هزینه‌ای نیز با ۵۸ درصد رشد رتبه یازدهم کشور را دارد.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبار برخی از پروژه‌های استان در بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد: در لایحه بودجه سال آینده در حوزه پروژه راه آهن دورود – خرم‌آباد – بروجرد با ۱۲۰ میلیارد تومان بودجه خام ۱۶۶ درصد رشد اعتبار دارد، در حوزه بهداشت بیمارستان ۵۱۵ تختخوابی جایگزین عشایر با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

    وی بیان کرد:  با پیگیری‌های انجام شده تعداد تخت طرح احداث بیمارستان آموزشی جایگزین عشایر خرم‌آباد از ۲۵۹ تخت به ۵۱۵ تخت افزایش و همچنین جهت احداث بیمارستان جایگزین دورود و بیمارستان کوهدشت  هر کدام در لایحه بودجه سال آینده ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارند.

    ویسکرمی گفت: از ۶۷ پروژه ملی استان بیشترین رشد اعتبارات مربوط به تعمیر و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ۶۶۹ درصد رشد و احداث دانشکده فنی و حرفه‌ای الیگودرز با ۳۸۳ درصد رشد است.

    وی با بیان اینکه  بودجه سال آینده استان لرستان در مقایسه با امسال حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: با توجه به  افزایش تورم و کسری بودجه که  بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره ماندند به طور یقین  بودجه سال آینده نه تنها خون جدیدی به رگ‌های اقتصادی استان وارد نمی‌کند حتی در صورت تخصیص کافی وضعیت بدتر از امسال می‌شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش تورم  در بودجه امسال نیز فرجی برای استان  نمی‌شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *