×

یادداشت؛
بی اخلاقی های سیاسی در ایام‌ انتخابات

  • بهمن ۱۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • حضرت علی (ع) میفرماید : أُوصِیکُم بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ أَمْرِکُمْ

    در حالیکه زمان اندکی به اعلام نتایج نهایی شورای نگهبان درباره شکایت کاندیداهای رد و احراز صلاحیت نشده مجلس یازدهم باقی مانده است،شاهد برخی اتفاقات جدید و بی اخلاقی های سیاسی در این عرصه هستیم.

    بی اخلاقی های سیاسی در ایام‌ انتخابات
  • علاوه بر فشار مقامات عالی رتبه کشوری به شورای نگهبان برای تایید شدن صلاحیت برخی کاندیداها،شاهد حرکت جدید و‌البته عجیبی از سوی برخی کاندیدا های مورد دار هستیم که با توسل به مراجع عظام و برخی علما به دنبال دریافت توصیه نامه از ایشان برای شورای محترم نگهبان،ویا جمع آوری امضا و طومار از روحانیون و مردم در مساجد شهرستان ها، برای گرفتن تایید صلاحیت، هستند!
    البته چنگ زدن به این ریسمان ها توسط احساس تکلیف کنندگان ،چندان امر غیر عادی نیست،اما انتقاد ما به برخی علما و روحانیون است که بدون توجه به قانون نظارت بر انتخابات مجلس،تن به خواسته این افراد داده اند و با این روند اینطور برداشت میشود که نکند حکم حکومتی تا این حد نزول کرده باشد؟!
    آیا آقایان به تبعات این اقداماتشان فکر کرده اند که نتیجه اش ممکن است بشود تکیه زدن شخص فاقد صلاحیت بر صندلی قانون گذاری این کشور؟!
    ویا اگر شورای نگهبان این توصیه ها را نپذیرد به حیثیت جنابتان خدشه ای وارد نمی‌شود؟
    از طرفی گروه هایی در فضای مجازی تشکیل شده است که به جای کمک برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، زمینه بی تقوایی و تهمت پراکنی ها را فراهم کرده است و نیز عده ای از کاندیداهای رد صلاحیت شده باتوجه به اینکه هنوز نظر نهایی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت ها اعلام نشده است،به جهت از دست ندادن آرا خود متوسل به گناه کبیره دروغ شده اند که تایید صلاحیت گرفته اند،سوال ما از کاندیداهای بزرگوار این است اگر چنین که میفرمایید نشد،مردم درباره شما چگونه قضاوت خواهند کرد؟
    از مدتها پیش جریانی مشکوک، تیمور سپهوند مسئول نظارت بر انتخابات شورای نگهبان استان لرستان را مورد انتقاد شدید و گاهی تهمت های متعدد و‌ بدون سند قرار داده است که البته منطقا دو نقد به مجموعه ایشان وارد است،اولا ضعف روابط عمومی این مرکز و پاسخگویی کامل در جهت تنویر افکار عمومی و دوم؛ عدم پاسخ شفاف به انتقادات وارده به ایشان در رسانه ها که اجازه سو استفاده بیشتر به معاندین جهت ایجاد شبهه به این نهاد مقدس را میدهد.
    میطلبد ایشان علی رغم تایم شلوغ کاری در این ایام،جهت احترام به افکار عمومی و اهالی رسانه پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشد
    تا ضمن برطرف شدن شبهات وارده سیه روی شود هرکه در او غش باشد!

    ✍️ محمد جواد امیدی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *