×

تحول به همراه جهش نیاز لرستان است

  • کد نوشته: 15456
  • مهر ۱۲, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تحول به تنهایی لرستان ما را از این وضعیت به وضعیت مطلوب نمی‌رساند و ما نیازمند تحول به همراه جهش هستیم و این کار با همکاری وزارت کشور و هیئت دولت میسر است.

    تحول به همراه جهش نیاز لرستان است
  • حجت الاسلام سید احمد شاهرخی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان اظهار داشت: جانفشانی‌های قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در مقابله با ضد انقلاب‌های داخلی با تقدیم ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و صدها جانباز و آزاده این راه روشن به وفا‌داری این مردم در مسیر انقلاب اسلامی است.

    وی افزود:عشایر لرستان در سال ۴۲ به صورت نامحسوس حضور داشتند و از بیت امام راحل پاسداری می‌کردند که نشان از پیوند مردم لرستان و عشایر با ولی‌فقیه دارد.

    نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: مزیت‌های لرستان آب مناسب، خاک حاصل‌خیز،مناظر زیبا، استعداد‌های فراوان، کشاورزی، دامداری، دام‌پروری، گیاهان‌دارویی،  صنعت است.

    وی با بیان اینکه معادن ۲۸ درصد سنگ‌های تزیینی کشور و سه درصد سنگ‌های تزیینی دنیا در لرستان است بیان کرد:  قطار سازندگی در نظام جمهوری در حال حرکت بوده که کند و تند می‌گذرد، بیش از سه دهه از جنگ تحمیلی می‌گذرد و استان ما در وضعیت نا‌مطلوب است و مردم در اوج نارضایتی هستند و توسعه‌نیافتگی و مشکلات رنج می برند، بیکاری رمق را از خانواده‌ها گرفته، ازدیاد آسیب‌های اجتماعی از قبیل قاچاق مواد مخدر، اعتیاد، طلاق، سرقت، نرخ بالای بیکاری و عدم رونق مطلوب کسب و کار، تورم بالا ،کارخانه‌ها و صنایع تعطیل شده، عدم وجود صنایع تبدیلی، قریب به ۸ هزار میلیارد تومان خسارات باقی مانده از سیل از جمله این مشکلات است.

    عدم تخصیص آب لرستان شرعی، عقلی و منطقی نیست 

    شاهرخی با تاکید براینکه عدم تخصیص آب شرعی، عقلی و منطقی نیست خاطر نشان کرد:  استانی که جز استان‌های چهارم یا پنجم پرباران است، میزان زمین‌های آبی آن ۲۳ درصد در حالی که در کشور ۴۶ درصد است و نسل جوان ما این  میزان از محرومیت را نمی پذیرند.

    وی عنوان کرد:  عدم وجود شبکه آبیاری برای بیش از ۲۰ دشت وسیع استان، عدم تکمیل سد‌های در دست احداث  همان طور که مشاهده کردید سیل استان خسارات زیادی برای لرستان و خوزستان به بار آورد، تابستان دچار قحطی آب میشویم و فصل بارش سیل داریم، اینها مشکلات مردم این استان هستند .

    لرستان نیازمند استفاده از بودجه‌های متمرکز و ملی است 

    نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:  مردم ما بعد از سه دهه از وزارت کشور گله دارند چرا که لرستان نیازمند این است از بودجه های متمرکز و ملی و از بودجه های سالانه به میزان کافی برخوردار شود تا این میزان از عقب‌ماندگی جبران شود.

    وی عنوان کرد: بخش زیادی از گره وضعیت صنایع تعطیل شده ما به مرکز مربوط می‌شود یعنی باید در آنجا همراهی‌ها انجام شود، افق برای ما روشن است چرا که جوانان تحصیل کرده و متخصص در لرستان زیاد است و این نوید یک حرکت رو به جلو  را برای استان رقم می‌زند یعنی همان تحول به همراه جهش است .

    تحول به همراه جهش نیاز لرستان

    وی با اشاره به سخن رییس جمهور که گفته است  کشور نیازمند تحول است بیان کرد: اما تحول به تنهایی لرستان ما را از این وضعیت به وضعیت مطلوب نمی‌رساند و ما نیازمند تحول به همراه جهش هستیم و این کار با همکاری وزارت کشور و هیئت دولت میسر است.

    شاهرخی با بیان اینکه منصوب کردن استاندار و  رها کردنش بعد از انتصاب، نگاهی است که در طول سه دهه بوده و راه به جایی نمی‌برد گفت:  در دولت سیزدهم فرصت برای جبهه انقلاب  فراهم شده و فرصت آزمون و خطا در لرستان نداریم و بایستی با همت، کار مضاعف، شبانه‌روزی و کارشناسی مشکلات را حل کنیم.

    وی عنوان کرد: وقتی مدیریت اجرایی کلان در سطح ملی به تندی حرکت کند به آرمان‌ها و اهداف می‌رسیم.

    نماینده ولی فقیه در لرستان خاطر نشان کرد: سند پیش‌ران توسعه‌ای برای لرستان فراهم شده و می‌توان گفت معضل و نیازهای استان در همه جهات در آنجا دیده شده است.

    وی افزود: نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه لرستان به عنوان برترین استان در اینکه نیازهای استان را به خوبی شناسایی و منتقل کردند معرفی شده است و  این نیازها در اختیار رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گذاشته شده که به ریاست جمهوری انتقال داده شود.

    شاهرخی بیان کرد: مقرر شده دبیرخانه‌ای برای این سند پیش‌ران توسعه لرستان در نظر گرفته شود تا آینده خوبی برای استان رقم بخورد و این سند اجرا شود.

    روحانیت هدایت، نظارت و همراهی با استاندار جدید را سر لوحه کار خود قرار دادند 

    وی افزود: روحانیت و نماینده ولی فقیه در استان هدایت، نظارت و همراهی با استاندار جدید را در سرلوحه کار خود دادند و در کنار بقیه پیگیر و مطالبه‌‌گر مشکلات مردم هستیم.

    شاهرخی افزود:  لرستان در یک کلمه نیازمند تحول به همراه جهش است که نیاز مند همکاری وزارت کشور و هیئت دولت است.

    وی عنوان کرد: این فرصتی که برای جبهه انقلاب شروع شده  ان شاالله با برنامه‌ای که در آن ارتقا فرهنگی، پیشرفت اقتصادی  و توجه به مسائل دینی،  فرهنگی و مذهبی و حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه در برنامه‌های استاندار قرار بگیرد تا آینده‌ای روشن برای استان رقم بخورد.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *