×

لزوم اجرای شبکه آبیاری «ایوشان»؛
تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

  • کد نوشته: 15247
  • مرداد ۹, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تخصیص آب «معشوره» باید مشخص شود گفت: سد «بختیاری» برای ما یک موضوع حیثیتی است و در این رابطه کوتاه نمی‌آییم

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است
  • مهرداد ویسکرمی با اشاره به آخرین وضعیت سد «ایوشان» اظهار داشت: کل ظرفیت تعریف شده این سد ۵۰ میلیون متر مکعب آب است.

    سد «ایوشان» تنها حکم یک «آب جمع کن» را دارد!

    وی با بیان اینکه در سیلاب کل ۵۰ میلیون متر مکعب در پشت سد جمع و سر ریز هم کرد افزود: در حال حاضر شبکه آبیاری پایین دست سد همچنان اجرا نشده است.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به همین دلیل نیز، این سد تنها حکم یک «آب جمع کن» را دارد.

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

    ویسکرمی با اشاره به اینکه تخصیص آب این سد هنوز اعمال نمی‌شود گفت: در این راستا اعلام کردیم حالا که هنوز شبکه آبیاری آن اجرا نشده، آبی که حدود ۳۰ میلیون متر مکعب بوده به جای اینکه تبخیر شود رها سازی شود تا مردم از آن استفاده کنند.

    ضرورت برخورد با برداشت‌های بی رویه و غیر مجاز

    وی تصریح کرد: دو جلسه کارشناسی دو ساعته با حضور شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار شد که غیر از هفت میلیون متر مکعب آنکه نمی‌شود رها سازی شود، حدود ۲۳ میلیون متر مکعب آن تا مهر ماه رها سازی شود، تا هم مسائل زیست محیطی و کشاورزی حل شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنا شد که جهاد کشاورزی مردم را توجیه کند که کشت‌های آبدوست نداشته باشند، در زمین‌های دیم محصولات آبی کشت نکنند و موتور تلمبه‌های غیر مجاز را جمع کنند گفت: بر اساس فرمولی که تعیین شده آب این سد رها سازی خواهد شد.

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

    ویسکرمی با اشاره به برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه، عدم رعایت قانون و همچنین کاهش بارندگی‌ها گفت: باید با برداشت‌های غیر مجاز و بی رویه از سوی دستگاه قضائی و نیروی انتظامی برخورد شود.

    شبکه آبیاری سد «ایوشان» باید عملیاتی شود

    وی با تاکید بر عملیاتی شدن شبکه آبیاری سد «ایوشان» گفت: این شبکه بین ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال اعتباری از سوی مجلس در اختیار بسیج سازندگی قرار داده شده است گفت: اگر این اعتبار اختصاص پیدا کند در برنامه است که عملیاتی شود.

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

    ویسکرمی بیان داشت: اگر شبکه آبیاری سد «ایوشان» ساخته شود تخصیص آب آن برای زمین‌های زیر دست آن است، در اهداف سد «ایوشان» مقدار کمی آب برای صنعت در بخش بیرانوند در نظر گرفته شده است.

    سد «بختیاری» یک موضوع حیثیتی برای ما است

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به سد بختیاری اشاره کرد و گفت: این سد یکی از چالش‌ها بود، به هر حال نمایندگان مجلس مثل ما که تلاش می‌کنیم امتیازاتی برای استان بگیریم، نماینده دزفول هم نامه‌ای زده که سد بختیاری که اصلاً کشوری و ملی بوده و شرکت آب ایران آن را می‌سازد، از سوی این استان ساخته شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت اصلاً زیر نظر خوزستان نیست و راه دسترسی سد بختیاری هم لرستان است، از لحاظ قانونی همه چیز معلوم است، مسائلی که مطرح می‌شود یک جو رسانه‌ای است.

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

    ویسکرمی گفت: مردم نگران نباشند، نماینده محترمی نامه‌ای زده و جواب آن هم داده شده و منتفی شده، ما هم برای اینکه این دروغ به راست تبدیل نشود به رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی نامه داده‌ایم که این امر یک بحث حیثیتی و تعصبی است و هیچ وقت کوتاه نمی آییم.

    وی تاکید کرد: این امر هم حل شد، چیز خاصی نیست، اما به هر حرف ضعیفی باید پاسخ داده شود تا همه چیز مشخص شود.

    تخصیص آب «معشوره» باید مشخص شود

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت سد «معشوره» گفت: ساخت سد یک بحث است که اعتبار آن کم است که باید فکر اساسی در مورد آن شود و دیگری هم بحث حجم سد و همچنین تخصیص آب آن است.

    ویسکرمی افزود: در بحث تخصیص آب سد سد باید مشخص شود که این آب به چه کسی می‌رسد، یک زمانی هست که آب جمع می‌شود، می‌گویند که باید رد شود و برود پایین، در هر سه موارد یاد شده ما بحث داریم.

    تخصیص آب معشوره بایدمشخص شود/سد بختیاری یک بحث حیثیتی برای ما است

    وی ادامه داد: در مورد سد «معشوره» من قانع نشده‌ام، ما معتقدیم که باید مخزن سد بزرگ‌تر شود، تخصیص آب برای شهرستان‌های رومشکان، کوهدشت، چگنی، پلدختر و حتی نورآباد باید دیده شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حرف ما این است که چرا در سال‌های گذشته علمی عمل نشده و ظالمانه با لرستان برخورد شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *