×

تشریح اقدامات بازرسی کل لرستان در سال ۹۸/ معرفی ۶۶ مدیر و کارمند متخلف به مراجع قضایی

  • تیر ۳, ۱۳۹۹
  • ۰
  • سرپرست بازرسی کل لرستان به تشریح عملکرد این نهاد در سال ۹۸ پرداخت و گفت: پارسال ۶۶ مدیر و کارمند متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند همچنین حکم انفصال برای یک مدیرکل صادر و منجر به برکناری وی شد.

    تشریح اقدامات بازرسی کل لرستان در سال ۹۸/ معرفی ۶۶ مدیر و کارمند متخلف به مراجع قضایی
  • به گزارش نیساخبر، مهدی اصلانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر روحیه شهید بهشتی در پیش گرفته شده و همانند شهدا عمل کنیم بسیاری از مشکلات وجود نخواهد داشت.

    وی افزود: مردم ما بیش از آنکه از نداری‌ها رنج بکشند از تبعیض‌ها ناراحتند و لذا اگر در استخدام‌‌ها ضوابط حاکم شده و روابط بی‌تاثیر شود باعث خوشحالی مردم و افزایش اعتماد می‌شود.

    سرپرست بازرسی کل استان لرستان گفت: با روی کار آمدن ریاست جدید قوه قضائیه مسیر اصلاح و سالم سازی در وهله اول در درون قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه شروع شده است.

    وی بر کاهش فاصله مردم با مسوولان در قوه قضاییه و به تبع سازمان بازرسی کل تاکید کرد و افزود: اگر مردم را در اداره امور جامعه شریک بدانیم نظارت‌ها بیشتر و دقیق‌تر و با هزینه کمتر انجام خواهد شد.

    اصلانی گفت: در این راستا از بازرسان افتخاری مورد تاکید قرار گرفته است و همینطور از تشکل‌های حقوقی و مردم نهاد نیز استفاده خواهد شد.

    وی یادآور شد: بنا بر ابلاغی که به ما شده است اگر افرادی فسادها و مشکلات را افشاء و در اختیار ما قرار دهند مورد تشویق خواهند شد و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

    سرپرست بازرسی کل استان لرستان تاکید کرد: باید تلاش شود راه‌های بروز فساد بسته و از انجام فساد جلوگیری و پیشگیری شود که یکی از راه‌های مهم آن نظارت همگانی است.

    وی ادامه داد: مردم می‌توانند با استفاده از ظرفیت سامانه رسیدگی به شکایات در هر جای کشور اطلاعات خود را در اختیار مار قرار دهند تا زمینه جلوگیری از فساد حرکت شود.

    اصلانی گفت: تمام دستگاه‌‌های اجرایی موظف هستند سامانه رسیدگی به شکایات را داشته باشند و سازمان بازرسی‌کل نیز بر آنها نظارت می‌کند.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های بازرسی کل حضور سر زده در دستگاه‌ها و نظارت بر موارد مورد نظر جهت ارائه خدمات مطلوب است.

    این مسوول حمایت از تولید را از جمله سیاست‌های مهم بازرسی کل در سال جهش تولید اعلام کرد و یادآور شد: حضور در جلسات مربوط به سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات تولید و اشتغال در این راستا از سوی بازرسی کل استان انجام می‌شود.

    وی اظهار داشت: در بحث حمایت از کالای ایرانی دولت باید به عنوان یک مصرف کننده بزرگ کالا و خدمات در این زمینه گام بردارد که این موضوع در قانون گنجانده شده است و مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی که در خرید کالا نقش دارند آور خرید کالای داخلی را ترجیح ندهند بر اساس این قانون با آنها برخورد شده و مورد تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

    اصلانی تاکید کرد: در انعقاد قرارداد پروژه‌های عمرانی نیز باید ذکر شود که پیمانکار از کالای داخلی استفاده کند.

    وی در ادامه عنوان کرد: بحث مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم و پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل دادیم که در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

    سرپرست بازرسی کل لرستان گفت: سال گذشته  ۶۶ مدیر و کارمند را به مراجع قضایی معرفی کردیم و ۲۴۱ کارمند و مدیر به هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و رسیدگی معرفی شدند.

    وی ادامه داد: در بحث معرفی به کمیته تخلفات اداری و انظباطی ۱۸ نفر در سطح مدیرکل و معاون، ۷ نفر شهردار، ۷۶ مدیر اداره و ۶۶ نفر کارشناس بودند و در کنار اینها مشاوران و کارشناسان خارج از دستگاه دولتی نیز داشتیم.

    وی تاکید کرد: در معرفی افراد متخلف از جمله کارمند و مدیر جدی هستیم و هیچ ملاحظه کاری در این زمینه نداریم.

    این مسوول یادآور شد: سال گذشته ۱۵ گزارش هشداری به دستگاه‌های مختلف ارائه شد و در عین حال ۵۹۲ پیشنهاد اصلاحی نیز به دستگاه‌های استان اعلام کردیم.

    اصلانی گفت: در بحث هشدارهایی که داشتیم چندین بار به وزیر صنعت معدن و تجارت در مورد فعالیت آسیب‌زای معادن استان به محیط‌زیست هشدار دادیم که خوشبختانه مجوز معادن مورد نظر تمدید نشد.

    وی ادامه داد: در بحث مجوز واگذاری‌های زمین‌های سازمانی هشدارهایی داشتیم و در این راستا در مورد باغ فلاحت ورود پیدا کردیم. در مورد منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نیز با توجه به هزینه کمی که برای آن در نظر گرفته شده بود و به ضرر دولت بود ورود پیدا کردیم و از طرفی چون نحوه تبدیل شهرک به منطقه ویژه خلاف قوانین بود در راستای وظایف نظارتی خود ورود پیدا کردیم و جلوی آن قرار داد را گرفتیم.

    سرپرست بازرسی کل لرستان گفت: سال گذشته ۳۴ فقره رای محکومیت کیفری برای مدیران و کارمندان داشتیم که برخی قطعی و برخی غیر قطعی بوده است و در عین حال ۴۷ فقره نیز آرا برائت داشتیم، همچنین ۱۱۰ فقره محکومیت در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری شاهد بودیم.

    وی خاطرنشان کرد: از جمله حکم‌های صادر شده‌ می‌توان به صدور حکم انفصال برای یک مدیرکل یا یک شهردار اشاره کرد که منجر به جابه‌جایی مدیرکل شد.

    این مسوول خاطرنشان کرد: با ورود به قراردادهای عمرانی در یکی از قراردادها که مربوط ساختمان یکی از دستگاه‌های مهم استان بود ۵ میلیارد تومان را به دولت بازگرداندیم.

    اصلانی بیان داشت: در بحث حفاظت از اراضی ملی پارسال ۳۰۹ هکتار رفع تصرف و جلوگیری از تصرف غیرقانونی اراضی را داشتیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *