×

توقف پروژه‌های عمرانی شهرستان سلسله؛ کارگران بیکار شدند

  • کد نوشته: 7191
  • دی ۴, ۱۳۹۶
  • ۰
  • طرح تونل اسپژ، چهارخطه فیروزآباد- الشتر، تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد و طرح احداث مصلی مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان سلسله هستند که در نبود اعتبار نیمه کاره رها شده، کارگران بیکار و اجرای آن ها به آرزویی دیرینه برای مردم تبدیل شده است. به گزارش نیساخبر، اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای از مهمترین دلایل […]

    توقف پروژه‌های عمرانی شهرستان سلسله؛ کارگران بیکار شدند
  • الشتر

    طرح تونل اسپژ، چهارخطه فیروزآباد- الشتر، تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد و طرح احداث مصلی مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرستان سلسله هستند که در نبود اعتبار نیمه کاره رها شده، کارگران بیکار و اجرای آن ها به آرزویی دیرینه برای مردم تبدیل شده است.

    به گزارش نیساخبر، اجرای پروژه‌های عمرانی و تکمیل زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای از مهمترین دلایل رشد و توسعه شهری هستند اما بیشتر این پروژه‌های عمرانی در شهرستان سلسله در نبود اعتبار متوقف و کارگران بیکار شدند و رشد و توسعه شهری و خروج از بن بست ارتباطی این شهرستان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

    متاسفانه هر ساله تعدادی از شهروندان در جاده‌های نامناسب این شهرستان جان خود را از دست داده یا در غم از دست دادن عزیزان خود عزادار می شوند.

    طرح احداث تونل اسپژ در محور ارتباطی الشتر به بروجرد و طرح احداث تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد با هدف حذف نقطه حادثه خیز سه راهی الشتر- خرم آباد- فیروزآباد وطرح چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد از مهمترین مطالبات مردم شهرستان سلسله در حوزه راه هستند که متاسفانه در نبود اعتبار به تعطیلی کشیده شده و اجرای آن‌ها متوقف شده است.

    لزوم تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های بخش راه

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سلسله در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد یکی از مطالبات عمده مردم شهرستان سلسله بوده که بار ترافیکی بالای این مسیر لزوم تسریع در بهره‌برداری از آن را ضروری می سازد.

    جلیل امیری با اشاره به اینکه این طرح در مهر ماه سال ۹۳ آغاز شد و قرار بر این بود که ظرف مدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: برای بهره برداری کامل از پروژه تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد به ۱۷٫۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در ابتدای فعالیت تنها یک و نیم میلیارد تومان اعتبار به آن تخصیص داده شد در حالی که پیمانکار طرح ۶ میلیارد برای آن هزینه کرده و در حال حاضر دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و به دلیل نبود اعتبار ادامه فعالیت پروژه متوقف شده است.

    تونل اسپژ نقش مهمی در رشد و توسعه شهرستان سلسله دارد

    رئیس داره راه و شهرسازی سلسله با اشاره به طرح احداث تونل اسپژ در مسیر جاده الشتر به بروجرد، خاطرنشان کرد: تونل اسپژ تنها پروژه ملی و یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان سلسله به شمار می رود چرا که احداث این تونل نقش مهمی در رشد و توسعه شهرستان سلسله دارد و با بهره‌برداری از آن شهرستان سلسله به عنوان کریدور در اتصال محور شرق به غرب استان محسوب خواهد شد.

    امیری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح سال ۹۴ توسط شرکت جهاد نصر لرستان آغاز شد، تصریح کرد: این طرح در حال حاضر تنها ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرایی شدن آن به اعتباری بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان نیاز است.

    وی افزود: متاسفانه به رغم اینکه پیمانکار تونل اسپژ برای این طرح ۵ میلیارد تومان هزینه کرده اما هنوز هیچ پرداختی به پیمانکار نداشته‌ایم و همین عامل سبب توقف عملیات اجرای این پروژه شده است.

    مسیر فیروزآباد- الشتر تنها راه ارتباطی سلسله به استان‌های غربی

    رئیس اداره راه و شهرسازی سلسله با اشاره به پروژه چهارخطه فیروزآباد- الشتر، عنوان کرد: این مسیر علاوه بر اتصال شهر فیروزآباد و روستاهای تابعه به شهر الشتر، تنها راه ارتباطی سلسله به استان‌های غربی محسوب می‌شود  و به همین دلیل برای شهروندان شهرستان سلسله و نیز مسافران این محور همواره از اهمیت بسیار بالا و البته ویژه ای برخوردار بوده و هست.

    امیری با بیان اینکه جاده فیروزآباد- الشتر به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن نزد اهالی شهرستان سلسله به “جاده مرگ” شهرت یافته چرا که به دلیل عرض کم و بار ترافیکی بالا همواره آبستن حوادث جانی و مالی فراوانی برای ترددکنندگان در این محور بوده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی قطعه اول این پروژه توسط شرکت جهاد نصر لرستان به اتمام رسیده و و عملیات آسفالت آن نیز توسط شرکت زاگرس راه نصر انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی قطعه دوم نیز از کیلومتر ۷ ممیز ۳ دهم کیلومتر تا ۱۳ ممیز ۸ دهم کیلومتر تا چند ماه پیش در حال انجام بود، افزود: به علت نبود اعتبارات برای ادامه عملیات اجرایی، پیمانکار پروژه درخواست خاتمه پیمان داد، این طرح نیز با حدود ۲٫۵ میلیارد تومان کارکرد دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و برای بهره‌برداری به ۱۴ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

    برای تکمیل مصلی به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

    امیری با اشاره به اینکه بیش از هفت سال است که از آغاز عملیات اجرایی مصلی شهرستان سلسله می گذرد، افزود: این طرح نیز با حدود یک میلیارد تومان کارکرد تنها دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و برای تکمیل آن به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    وی با اشاره به اینکه طرح‌های گفته شده به عنوان مهمترین پروژه‌های شهرستان سلسله در بخش راه و شهرسازی است عنوان کرد: امیدواریم که با همت مسئولان و تخصیص اعتبار لازم به این طرح‌ها شاهد بهره برداری از آن‌ها در آینده ای نزدیک باشیم.

    بلاتکلیف ماندن پروژه‌ها سبب استهلاک آن ها می‌شود

    فرماندار سلسله نیز در ارتباط با توقف پروژه‌های عمرانی شهرستان سلسله به خبرنگار تسنیم، گفت: این پروژه ها را می‌توان مهمترین پروژه‌های بخش راه و شهرسازی سلسله و از عمده ترین مطالبات مردم شهرستان نیز محسوب کرد چرا که به علت مخاطراتی که برای جان و مال مردم به همراه دارند می‌طلبد که هر چه سریعتر پیگیری و تکمیل شوند.

    قدرت الله فلاح نژاد عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های مالی بسیاری برای این پروژه‌ها صرف شده و بلاتکلیف ماندن منجر به استهلاک آن‌ها در طول زمان می شود لذا ضروری است که مشکلات پیش روی این طرح‌ها توسط مسئولان بررسی و برای برطرف شدن مشکلات پیش رو و دریافت اعتبار لازم و تکمیل و بهره برداری از آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

    توقف پروژه‌های بخش راه سبب نارضایتی مردم شده است

    وی با اشاره به نارضایتی‌های مردم شهرستان سلسله از توقف اجرای عملیات چهارخطه کردن جاده فیروزآباد- الشتر و توقف عملیات اجرایی تونل اسپژ افزود: متاسفانه مردم شهرستان سلسله در طول سال‌های اخیر به علت استاندارد نبودن جاده‌های مذکور داغدار بسیاری از عزیزان خود شده‌اند لذا تکمیل این پروژه‌ها را از جمله مهمترین مطالبات خود از مسئولان می‌دانند و لازم است که در بهره‌برداری از آن ها تسریع داشته باشیم.

    آغاز عملیات اجرایی چهارخطه فیروزآباد- الشتر از فروردین ماه

    نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به پیگیری‌های مجمع نمایندگان لرستان و نشست با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ادامه عملیات پروژه چهارخطه فیروزآباد- الشتر به دلیل اهمیت و بار ترانزیتی بالای آن به صورت قطعی و حتمی از ابتدای فروردین ماه ۹۷ آغاز خواهد شد و امیدواریم که با تخصیص اعتبار لازم ظرف کوتاه ترین مدت به بهره‌برداری برسد.

    طرح تونل اسپژ را باید در مجلس کد دار کنیم

    علی رستمیان با اشاره به نشست مجمع نمایندگان و استاندار لرستان و طرح مشکلات تونل اسپژ در این نشست عنوان کرد: به دلیل اینکه این طرح تنها پروژه ملی شهرستان سلسله است اگر بتوانیم با کمک مجمع نمایندگان لرستان این پروژه را در مجلس کد دار کنیم اعتبار خوبی برای ادامه عملیات اجرایی آن می توانیم بگیریم.

    اختصاص اعتبار از محل کریدور شمال غرب به جنوب به تقاطع غیرهمسطح

    نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح فیروزآباد، افزود: بدهی به پیمانکار  سبب تعطیلی این پروژه شده و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا از محل اعتبارات کریدور شمال غرب به جنوب برای ادامه و بهره‌برداری از آن اعتبار لازم را کسب کنیم.

    رستمیان همچنین با اشاره به طرح احداث مصلی شهرستان عنوان کرد: متاسفانه نبود اعتبارات سبب توقف این طرح ضروری شهرستان نیز شده که باید تلاش کنیم استاندار لرستان از محل اعتبارات استانی اعتبار لازم برای از سر گیری عملیات اجرایی این طرح را تخصیص دهند.

    با توجه به نقش مهمی که این طرح‌ها در افزایش ضریب ایمنی مسیرهای مربوطه و افزایش سهولت در تردد مسافران و وسایل نقلیه این محورها دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می طلبد که مسئولان مربوطه استان با جدیت و تلاش بیشتری پیگیر برطرف شدن مشکلات مربوط به پروژه‌های متوقف شده بخش راه و شهرسازی شهرستان باشند.

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *