×

توقف گازرسانی به یک روستای سلسله در آستانه فصل سرما

  • آبان ۲۵, ۱۳۹۸
  • ۰
  • در حالی که فصل سرما در شهرستان سردسیر سلسله لرستان آغاز شده ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مانع گازرسانی به روستای” چشمه سرده” این شهرستان شده است. به گزارش نیساخبر، روستای چشمه سرده بالا با ۲۷ خانوار جمعیت در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر الشتر قرار دارد، در حالیکه عملیات لوله […]

    توقف گازرسانی به یک روستای سلسله در آستانه فصل سرما
  • در حالی که فصل سرما در شهرستان سردسیر سلسله لرستان آغاز شده ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ، مانع گازرسانی به روستای” چشمه سرده” این شهرستان شده است.

    به گزارش نیساخبر، روستای چشمه سرده بالا با ۲۷ خانوار جمعیت در ۱۸ کیلومتری جنوب شهر الشتر قرار دارد، در حالیکه عملیات لوله گذاری شبکه داخلی گازرسانی به این روستا انجام گرفته و تنها عملیات لوله گذاری در حریم جاده اصلی باقی مانده، اداره راهداری شهرستان به بهانه نداشتن مجوز مانع گازرسانی به این روستا شده است.

    اهالی این روستا پس از مشاهده اتمام عملیات لوله کشی داخل روستا به امید گازدار شدن، بخاری های نفتی خود را جمع آوری کرده اند و اکنون با ایجاد این مشکل، اهالی روستا در آستانه سرما، مشکلات دوچندانی پیدا کرده اند.

    دهیار روستای چشمه سرده بالا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به توقف عملیات گازرسانی به این روستا گفت: لوله گذاری مسیرهای اصلی داخل روستا انجام شده اما هنوز علمک گذاری نشده است.

    یوسف محمدی افزود: متاسفانه سهمیه دولتی نفت سفید روستا به بهانه انجام گازرسانی قطع شده و اکنون اهالی روستا نفت آزاد تهیه می کنند.

    وی ادامه داد: اکنون پیمانکار طرح در حال انجام لوله گذاری داخل روستا است که تا قبل از  آغاز سرما و بارش برف، مابقی تعهد خود را انجام می دهد.

    به گفته وی شرکت گاز همه اقدامات لوله کشی منازل را انجام داده و خط اصلی را نیز تا نزدیکی روستا برقرار کرهه است اما مردم در آستانه فصل سرما با کارشکنی های راهداری استان مواجه شده اند.

    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای سلسله در توضیح این مطلب گفت: برای گازرسانی به روستای چشمه سرده باید از حریم تاسیساتی جاده استفاده کرد که شرکت گاز شهرستان مجوز آن را دریافت نکرده است.

    محسن ملکی بیان کرد: برای گازرسانی به این روستا باید از حریم جاده عبور کرد و گذشتن از حریم جاده نیز مطابق قانون جرائم و ایمنی راه ها، نیازمند دریافت مجوزهای قانونی از اداره راهداری است.

    وی افزود: متاسفانه شرکت گاز استان برای دریافت این مجوزها هیچگونه اقدامی نکرده و مکاتبه ای با اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نداشته است.

    ملکی با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی باید به گونه ای انجام شود که دچار سوانح و خطارات احتمالی نشویم بیان کرد: از پیمانکار مربوطه و شرکت گاز لرستان انتظار می رود که برای ادامه عملیات، مراحل قانونی را  برابر قانون و مقررات سیر نمایند.

    رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سلسله با اشاره به انجام حدود سه کیلومتر از عملیات گازرسانی به روستای چشمه سرده بدون دریافت مجوز، خاطرنشان کرد: برای چند کیلومتر باقی مانده حتما باید مجوز لازم دریافت شود.

    رئیس شرکت گاز سلسله نیز در این باره گفت: شرکت گاز شهرستان براساس تعهد خود عملیات لوله گذاری شبکه داخلی روستا را به اتمام رسانده و حدود سه کیلومتر از مابقی تعهد در حریم جاده باقی مانده است.

    اسدالله جلایی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای دریافت مجوز از اداره راهداری استان، عنوان کرد: ما اقدامات لازم را برای دریافت مجوز انجام داده ایم و نامه به کمیسیون راه ها فرستاده ایم اما متاسفانه تاکنون هیچ جوابی از این کمیسیون دریافت نکرده ایم.

    وی افزود: کمیسیون راه ها مسئول صادر کردن مجوز است و امیدواریم که در این خصوص همکاری های لازم را داشته باشد تا هرچه سریعتر شاهد گازرسانی به این روستای شهرستان باشیم.

    منبع:ایرنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *