×

تک تیراندازی که عاشق ولایت و رهبری بود + تصاویر

  • دی ۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • این شهید گرانقدر ولایت مدار بود و عاشقانه به رهبر کبیر عشق می ورزید و حضرت امام(ره) را قلب خود می دانست.   به گزارش نیساخبر” شهید علی چوبتراش در فروردین ماه ۱۳۴۶ روستای بهرامی شهرستان خرم آباد در خانواده ای با تقوا، کشاورز و زحمتکش چشم به جهان گشود.   وی تحت سرپرستی والدینی مومن […]

    تک تیراندازی که عاشق ولایت و رهبری بود + تصاویر
  • تک تیراندازی که عاشق ولایت و رهبری بود + تصاویر

    این شهید گرانقدر ولایت مدار بود و عاشقانه به رهبر کبیر عشق می ورزید و حضرت امام(ره) را قلب خود می دانست.

     

    به گزارش نیساخبر” شهید علی چوبتراش در فروردین ماه ۱۳۴۶ روستای بهرامی شهرستان خرم آباد در خانواده ای با تقوا، کشاورز و زحمتکش چشم به جهان گشود.

     

    وی تحت سرپرستی والدینی مومن و انقلابی خویش تربیت صحیح اسلامی رادر روستایی محروم چالکل بخش پلدختر فرا می گیرد.

    این شهید بزرگوار درهمان ابتدا و درنوجوانی پا به پای پدر و مادر برای ادامه زندگی  کار می کرد و کمک حال والدین خویش بود وی علاوه بر این به تحصیل هم اهمیت می داد جزو دانش آموزان کوشای مدرسه بود.

    شهیدی که امام  را قلب خود می دانست

    شهید واجبات دینی و شرعی را به نحو احسنت و به موقع انجام می داد در نمازهای جمعه و جماعت حضوری فعال داشت و همواره دیگران را به انجام این فرایض بزرگ الهی ترغیب می نمود.

    وی معتقد بود که این دنیا گذرگاهی بیش نیست و باید به فکر آخرت بود، باتوجه به سن کمی که داشت اما دیدگاهش نسبت به انقلاب اسلامی و شناخت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بسیار وسیع بود.

    شهیدی که امام  را قلب خود می دانست

    زمانی که رهبر کبیر انقلاب فرمان حضور همگانی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب را صادر فرمودند، شهید با وجود اینکه  عاشق و مشتاق کلاس و درس بود آنها را رها کرد و در مدرسه عشق ثبت نام کرد و از کلیه تعلقات دنیوی خویش گذشت لباس رزم پوشید و به خیل عظیم رزمندگان جان برکف سپاه اسلام پیوست و به سوی جبهه های حق علیه باطل رهسپار شد این عزیز در جبهه تک تیرانداز و آر پی چی زن شد.

    علی، مدتها غیرتمندانه و دلاورانه از دین و وطن خود دفاع کرد تا مبادا یک وجب خاک میهنش به دست دشمن بیفتد.

    شهیدی که امام  را قلب خود می دانست

    این شهید گرانقدر ولایت مدار بود و عاشقانه به رهبر کبیر عشق می ورزید به طوری که در وصیت نامه اش هویداست.

    علی در فرازی از وصیت نامه اش عشق خود را به رهبری و ولایت این طوری بیان کرده است ؛ «همه حال امام را دعا کنید پیرو ولایت فقیه باشید پدر و مادر چشمان من هستند و امام قلب من چرا که بدون چشم می توان زیست ولی بدون قلب هرگز وحدت کلمه را که رمز همه پیروزی های حق طلبانه است حفظ نمائید.»

     تا اینکه این شهید عزیز و گرانقدر سرانجام در سن ۱۸ سالگی دوم دی ماه ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی دیوان دره کردستان به فیض شهادت نائل آمدند و تا بلندترین قله عروج انسانی پر کشید و در جوار معبود ازلی خویش ماوا گزید.

    قابل ذکر است این شهید والا مقام به خاطر اینکه سنش کم بوده  چون در آن دوران افرادی که سن کمتری داشتند برای جبهه ثبت نام نمی کردند لذا این شهید عزیز سن خود را دو سال بالا تر می برد و شناسنامه اش را دست کاری می کند لذا سن واقعی این شهید عزیز پانزده فروردین ۱۳۴۸ بوده است.

    یاد و نامش گرامی،روح پاکش شاد وراهش پر رهرو باد.

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *