×

جهاد یک دستگاه اجرایی برای دخالت های سیاسی!

  • اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶
  • ۰
  • برخی مسئولان جهاد کشاورزی لرستان با بهره گیری از امکانات دولتی در حال حمایت از “حسن روحانی” در انتخابات ریاست جمهوری هستند.   به گزارش نیساخبر به نقل از سفیر افلاک در روزهای اخیر شاهد اوج گیری رقابت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری هستیم، با این وجود اگر نگاهی ویژه به نحوه تبلیغات انتخاباتی بیاندازیم خواهید دید […]

    جهاد یک دستگاه اجرایی برای دخالت های سیاسی!
  • جهاد یک دستگاه اجرایی برای دخالت های سیاسی!

    برخی مسئولان جهاد کشاورزی لرستان با بهره گیری از امکانات دولتی در حال حمایت از “حسن روحانی” در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

     

    به گزارش نیساخبر به نقل از سفیر افلاک در روزهای اخیر شاهد اوج گیری رقابت های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری هستیم، با این وجود اگر نگاهی ویژه به نحوه تبلیغات انتخاباتی بیاندازیم خواهید دید که مسئولان دولتی از تمام ظرفیتشان در جهت حمایت از دولت کنونی استفاده کرده این در حالی است که بر اساس قانون انجام هر گونه حمایت مادی و یا معنوی از سوی دستگاه های دولتی ممنوع است.

    اما به هر حال دستگاه های مختلف دولتی دست به این اقدام می زنند و تاکنون نیز گامی برای برخورد با افراد متخلف صورت نگرفته است.

    در این میان، تحرکات انتخاباتی برخی از دستگاه ها به نفع دولت پررنگ تر است که نمونه بارز این موضوع را باید حمایت دستگاهی همچون جهاد کشاورزی با استفاده از امکانات مردمی و بیت المال دانست.

    به بیان دیگر مسئولان جهاد کشاورزی به جای اینکه اقدامات روزمره و تخصصی خود را در جهت حمایت از کشاورزان و بهره برداران انجام دهند، دستگاه بسیار مهمی همچون جهاد کشاورزی را دست مایه اقدامات سیاسی و تبلیغاتی به نفع یک جناح خاص حامی دولت کرده اند.

    جهاد کشاورزی باید بتواند زمینه را برای توسعه بیش از پیش این حوزه در لرستان مهیا کند، این در حالی است که اکنون به فرصتی برای سودجویی و سوء استفاده برخی از افراد وابسته تبدیل شده، متاسفانه اکنون حوزه کشاورزی لرستان با چالش های بسیار زیادی روبرو است و باید بتوان در جهت حل آنها گام برداشت.

    آیا کشاورزان لرستانی که اکنون برای تامین هزینه های جاری خود با چالش روبرو هستند باید به دلیل سودجویی برخی از افراد و سیاسی کاری آنها بلاتکلیف بمانند.

    شنیده ها حاکی از آن است که برخی از مسئولان جهاد کشاورزی به دنبال برگزاری همایش بزرگی برای حمایت از رئیس جمهور کنونی هستند و حتی افراد را نیز مجبور به شرکت در این همایش کرده اند، آیا این رویه و اقدامات انجام شده با موضوع وجود فرصت های برابر و عدم استفاده از حقوق مردم همخوانی دارد؟

    از سوی دیگر شنیده می شود که برخی از مسئولان جهاد کشاورزی افراد حامی رئیسی و قالیباف را تهدید به اخراج کرده اند.

    چرا باید سازمانی همچون جهاد کشاورزی که بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که باید موتور محرکه توسعه باشد به یک سازمان سیاسی تبدیل شده است، آیا مدیریت ارشد استان نمی تواند در این راستا وارد عمل شده و با افراد متخلف برخورد کند؟

     

    چرا باید مردم هزینه های انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری را پرداخت کنند، بایستی مسئولان جهاد کشاورزی به عنوان یک نهاد خدمات رسان در این راستا تجدید نظر کرده و به هیچ عنوان این سازمان را درگیر فعالیت های صرف سیاسی برای یک گروه و جناح خاص نکنند.

    اکنون جهاد کشاورزی لرستان به جای خدمات رسانی به یک سازمان سیاسی تبدیل شده که البته این موضوع در برخی دیگر از دستگاه های دولتی نیز به وضوح به چشم می خورد اما اقدامی خاص در این راستا صورت نمی گیرد.

     مسئولان دولت یازدهم در لرستان باید بدانند که بودجه و اعتبارات دستگاه های دولتی به عنوان حق الناس بوده و نباید آنرا در جهت حمایت از یک نامزد خاص هزینه کرد.

    به هر حال انتظار می رود که تجدید نظر کلی در سازمان جهاد کشاورزی صورت گیرد و مسئولانی در راس آن قرار گیردند که هدفشان خدمت به مردم بوده، نه اینکه برای پیروزی جناح خود در انتخابات دست به هر اقدامی بزنند.

    بهتر نیست که به جای دخالت در رقابت های انتخاباتی به دنبال خدمت به مردم باشیم تا بتوان کاستی های لرستان را در حوزه کشاوری کاهش داد؟

    انتهای پیام/


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *