×

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:
دستگیری شکارچی یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا

  • کد نوشته: 14223
  • آذر ۶, ۱۳۹۹
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری یک متخلف زیست محیطی که اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا کرده بود؛ خبر داد.

    دستگیری شکارچی یک رأس قوچ وحشی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا
  • مهرداد فتحی بیرانوند امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در یک اقدام ضربتی و حساب شده، یک نفر شکارچی که اقدام به شکار یک رأس قوچ وحشی کرده بود را دستگیر کردند.

    وی اظهار داشت: از این متخلف علاوه بر لاشه یک رأس قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی پنج تیر، یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو و چند عدد فشنگ کشف و ضبط شد.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: پرونده این شکارچی متخلف پس از تنظیم صورتجلسه اولیه برای سیر مراحل قضائی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف شده از آنها طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا خاتمه رسیدگی و صدور حکم قطعی زیر نظر سازمان نگهداری خواهد شد.

    فتحی بیرانوند ضمن هشدار به متخلفین زیست محیطی در خصوص عواقب هرگونه شکار و صید غیر مجاز و برخورد قاطعانه و بدون اغماض سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه قضا با این افراد، از همه دوستداران محیط زیست درخواست کرد هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

    براساس این گزارش، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا با وسعت حدود ۲۴۴۴۴ هکتار، منطقه‌ای زیبا با آب و هوای دلپذیر، دارای کوه‌های نسبتاً مرتفع و دره‌های عمیق، در شمال منطقه حفاظت شده اشترانکوه قرار گرفته که به دلیل همین ویژگی، دارای اقلیم متنوع شامل سرد کوهستانی در سفیدکوه کوچک و معتدل در سفیدکوه بزرگ است. قوچ و میش وحشی از اصلی ترین پستانداران این منطقه به شمار می‌رود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *