×

دست آشکار بی بی سی فارسی در شایعه سازی درباره کرونا/ انتقام رسانه ملکه انگلیس از افکارعمومی ایران +تصاویر

  • کد نوشته: 12045
  • اسفند ۱۲, ۱۳۹۸
  • ۰
  • بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی یکی از رسانه های ضدانقلاب است که در سایه شیوع بیماری کرونا در ایران درصدد ایجاد شایعه و القای یاس و ناامیدی در کشورمان است.

    دست آشکار بی بی سی فارسی در شایعه سازی درباره کرونا/ انتقام رسانه ملکه انگلیس از افکارعمومی ایران +تصاویر
  • شیوع بیماری کرونا در کشورمان یکی از چالش هایی است که بسیاری را درگیر خود کرده است. اما در این میان یکی از موضوعات مهمی که در سایه ورود این بیماری بوجود آمده، امنیت روانی جامعه است. شایعه سازی و آمارسازی های دروغین یکی از تاکتیک هایی است که ضدانقلاب برای القای یاس و ناامیدی در کشورمان از آن بهره می برند. ویروس کرونا اگرچه ویروسی سریع الانتقال است اما راه های بهبود آن و شاخص جهانی پیش گیری و بهبود کوید ۱۹ نشان می دهد که می توان این بیماری را کنترل کرد و شکست داد.

    در ادامه به برخی از حواشی و شایعاتی و چالش هایی که این روزها در زمینه انتشار ویروس کرونا در کشورمان بوجود آمده است اشاره می کنیم. بررسی و آگاهی نسبت به این مسائل می تواند کشور را در زمینه شایعات مربوط به ویروس کرونا تا حدودی واکسینه کند. اما این شایعات بیشتر از کجا آب می خورد. جالب است که بدانید یک رسانه رسمی بخش عمده ای از این شایعه پراکنی ها را بر عهده دارد.
    بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی یکی از رسانه های ضدانقلاب است که درصدد ایجاد شایعه و القای یاس و ناامیدی در کشورمان است.
    بی بی سی برای القای بی اعتمادی نسبت به آمار و ارقام های رسمی دست به یک دروغ سازی آشکار زد. این رسانه انگلیسی در مطلبی به طور عجیب عنوان کرد که تعداد کشته شدگان بیش از آن است که مقامات رسمی ایران می گویند.
    در همین رابطه، « کیانوش جهانپور»، سخنگوی وزارت بهداشت، در توییتی به این رسانه پاسخ داد و نوشت: «رسانه ملکه، بی‌بی‌سی فارسی نگران از اینکه از شبکه سعودی و آلبانی در مسابقه دروغ جا بماند، بدون ذکر منبع عددی افزون بر مرگ و میر سندرم‌های حاد تنفسی در ایران را به جای کرونا به مخاطب قالب می‌کند. کرونا و شفافیت مثال‌زدنی ایران در انتشار اطلاعات آن خیلی‌ها را آچمز کرده.»
    این درحالی است که آمار سازمان جهانی بهداشت در این زمینه نشان می دهد که ایران کشوری است که ظرفیت های پزشکی خوبی برای مقابله با بیماری کرونا دارد و بعد از چین بیشترین آمار بهبود یافتگان این بیماری را داراست.
    بی بی سی فارسی خود عامل شایعه سازی درباره آمار و ارقام های عجیب درباره شیوع کرونا در ایران است اما در عملی معنادار عنوان می کند که مردم به آمارهای رسمی کشورمان در این حوزه بی اعتماد هستند.
    از سوی دیگر این رسانه انگلیسی سعی کرد که با خبرپراکنی های مختلف ایران را عامل شیوع بیماری کرونا در جهان معرفی کند. جالب اینجاست که این رسانه ضدانقلاب از قول فرماندار یکی از ایالات های آمریکا ادعا کرد که یک ایرانی باعث شده است که کرونا در این ایالت شیوع پیدا کند.
    همچنین یکی از اخبار عجیبی که بی بی سی علیه ایرانیان منتشر کرد، استقبال داعش از شیوع این بیماری در کشورمان بود. جالب است که بی بی سی فارسی به عنوان تریبون داعش به عنوان یک گروه تروریستی عمل می کند و با انتشار این خبر سعی می کند که روحیه ایرانیان را تضعیف کند.
    داعشی که این روزها نفس های آخر خود را می کشد و با همکاری سرداران ایرانی و مجاهدت های مبارزان محور مقاومت رو به نابودی رفته است توسط بی بی سی فارسی به طور کاذب و رسانه ای زنده می شود. اهداف بی بی سی فارسی از انتشار چنین خبر معناداری قابل بررسی است اما همین موضوع نشان می دهد که این رسانه انگلیسی با اینکه خود را طرفدار فارسی زبانان نشان می دهد اما در خفا و آشکارا علیه افکارعمومی که آنرا مخاطب خود می داند، عمل می کند.
    ایجاد تشویش و نگرانی در ایرانیان در مقابل بیماری کرونا دیگر هدف این رسانه ضدانقلاب است که بی بی سی فارسی به طور آشکارا در حال اجرای آن است. این در حالی است که اگر چنین اتفاقی در خود انگلیس رخ دهد این رسانه ضدانقلاب سعی در آرامش بخشی به افکارعمومی برای گذر از چنین چالشی می کند. جالب است که در این شرایط این رسانه ضدانقلاب در حال انتقام گیری از افکارعمومی ایران است.
    به هر جهت این رسانه در این بزنگاه حساس هم نشان داد که نه تنها خیرخواه مردم ایران نیست بلکه تلاش دارد در سایه دروغ پردازی و بزرگ نمایی و حتی پوشش خبری داعش علیه افکارعمومی ایران به اهداف شوم خود دست یابد.
    انتهای پیام/
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *