×

دفتر بنیاد برکت تا پایان شهریور ماه در دلفان راه‌اندازی می‌شود

  • کد نوشته: 8968
  • شهریور ۱۲, ۱۳۹۷
  • ۰
  • معاون استاندار لرستان در راستای محرومیت زدایی شهرستان دلفان گفت: تا پایان شهریور ماه دفتر نمایندگی بنیاد برکت در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود. به گزارش نیساخبر، حبیب اله خجسته پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که خدمات نظام […]

    دفتر بنیاد برکت تا پایان شهریور ماه در دلفان راه‌اندازی می‌شود
  • معاون استاندار لرستان در راستای محرومیت زدایی شهرستان دلفان گفت: تا پایان شهریور ماه دفتر نمایندگی بنیاد برکت در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

    به گزارش نیساخبر، حبیب اله خجسته پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که خدمات نظام و دولت در حوزه‌های مختلف به سمع و نظر مردم برسد اظهار داشت: در سطح کشور طی سنوات گذشته تعدادی از شهرستان‌ها که ازلحاظ شاخص‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی رتبه‌خوبی نداشتند انتخاب تا به‌صورت ملی برای ارتقای این شاخص‌ها کار شود که تاکنون در سطح کشور جزیره هرمز و قلعه گنج کرمان شناسایی‌شده‌اند که با تلاش‌های صورت گرفته شهرستان دلفان نیز این قابلیت را دارد که از ظرفیت‌های ملی جهت توسعه این شهرستان استفاده شود.

    وی افزود: سال گذشته رئیس مجمع خیرین مسکن‌ساز، بنیاد برکت، معاون وزیر کشور و جمعی از خیران به دورترین نقاط محروم شهرستان دلفان سفر کردند که عمق محرومیت احساس شد و درنهایت یک شرکت ملی به نام شرکت مشاور انتخاب، مطالعات اولیه انجام و همچنین بنیاد برکت به‌عنوان زیرمجموعه ستاد اجرایی فرماندهی حضرت امام(ره) در این منطقه حضور پیدا می‌کند.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: تا پایان شهریور دفتر نمایندگی بنیاد برکت در شهرستان دلفان راه‌اندازی و شرکت مشاور مهرماه نتایج اولیه مطالعات را در اختیار ستاد توسعه دلفان قرار می‌دهد.

    وی بیان کرد: کالاهای ورزشی به ارزش ۱۵۰میلیون تومان بین جوانان روستاهای دلفان توزیع‌شده و همچنین طی تفاهم‌نامه‌ای که با علوم پزشکی بسته‌شده اقدامات بهداشتی و درمانی مادران باردار در این شهرستان صورت می‌گیرد، پس از مطالعات تکمیلی شرکت مشاور در پایان دی‌ماه و مشخص شدن نقشه راه با به‌کارگیری ظرفیت بنیاد برکت، خیرین ملی و خدمات دستگاه‌های اجرایی شاهد شروع اقدامات در حوزه‌های مختلف سلامت، عمرانی، ورزشی و ایجاد شغل‌های پایدار خواهیم بود.

    خجسته پور بابیان اینکه ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد  به‌ویژه در حوزه‌های خیریه در کشور اهمیت دارد خاطرنشان کرد: موسسه آبشار عاطفه‌ها یکی از سازمان‌های خیریه ملی است که دفتر مرکزی این موسسه در مشهد است که به کمک این موسسه ۵۰۰سری جهیزیه روز چهارشنبه در همایش مهرورزی در استان با حضور مدیرعامل این موسسه و مدیران استانی سراسر کشور این موسسه برگزار خواهد شد.

    وی گفت: توزیع جهیزیه‌ها توسط موسسه آبشار عاطفه‌ها صورت می‌گیرد که این زوج‌های نیازمند و جامع هدف توسط موسسه شناسایی‌شده است، مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ساخت مدرسه یکی از ظرفیت‌هایی بسیار خوبی است که همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و کلیه رؤسای مؤسسات خیرین مدرسه‌ساز کشور در بروجرد برگزارمی‌شود و از خدمات چندین ساله وی تجلیل خواهد شد و همچنین از روند نوسازی دبیرستان امام خمینی(ره) بروجرد در راستای اقدامات فرهنگی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین مراکز فرهنگی بازدید خواهد شد.

    معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان به برگزاری شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان کشور در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این اجلاس هرساله با همکاری صداوسیما و استانداری دریکی از استان‌ها برگزار می‌شود و در هر اجلاسی پرچم اباعبدالله الحسین(ع) به استان میزبان سال آینده اهدا می‌شود.

    وی افزود: سال گذشته این اجلاس در اصفهان برگزار شد و استان لرستان پرچم متبرک اباعبدالله الحسین(ع) را به‌عنوان استان میزبان دریافت کرد؛ عصر سه‌شنبه مراسم استقبال در گلزار شهدا و همچنین همایش چهارشنبه در حسینیه ثارالله با حضور رئیس صداوسیمای کشور آغاز می‌شود.

    خجسته پور عنوان کرد: مداحانی در کشور داریم که بیش از نیم‌قرن مداحی کرده‌اند که در این اجلاس تجلیل می‌شوند و از استان لرستان از خانواده حاج حبیب نیکنام به‌عنوان پیر غلام پیر غلامان تجلیل خواهد شد.

    وی برگزاری نشست‌های تخصصی برای مداحان با حضور اساتید برجسته این حوزه را از دیگر برنامه‌های اجلاس بین‌المللی پیر غلامان دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام محرم و صفر هستیم در این نشست‌های تخصصی اساتیدی که حضور پیدا می‌کنند راهکارهایی جهت برنامه‌های محرم پیش رو و کاهش آسیب‌های این حوزه ارائه می‌شود.

    معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان تصریح کرد: پنج‌شنبه ساعت ۲۱مراسم اختتامیه این اجلاس در محل باغ گلستان قلعه فلک الافلاک با حضور استاندار لرستان، مسئولان استانی و قائم‌مقام صداوسیمای کشور و آحاد مردم برگزار و طی این مراسم از پیر غلامان برگزیده کشور تجلیل خواهد شد.

    وی گفت: سعی شده در این اجلاس مؤلفه‌های فرهنگی استان را به‌خوبی معرفی کنیم که اولین مؤلفه را در طراحی پوستر است که مراسم گل مالی استان، نماد قلعه فلک الافلاک و همچنین علم‌هایی که در ایام محرم در روستاها با گلونی تهیه و استفاده می‌شد به نشانه عزاداری در طراحی این پوستر استفاده‌شده است؛ این اجلاس از سه شبکه تلویزیونی و رادیویی پخش مستقیم می‌شود و خبرنگارانی از سراسر کشور جهت پوشش خبری این اجلاس حضور دارند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *