×

رئیس‌کل دادگستری لرستان: اشتغال و معیشت مشکل عمده معترضان/حرف جوانان شنیده شود/ منافقین و سلطنت طلب ها در بین مردم جایی ندارند

  • بهمن ۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  • رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه اشتغال و معیشت مشکل عمده معترضان جریان‌های اخیر بود، گفت: مردم مشکلاتی دارند و باید حرف آن‌ها را شنید.   به گزارش نیساخبر، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی وحفظ حقوق بیت المال شهرستان ازنا با اشاره به اینکه ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی […]

    رئیس‌کل دادگستری لرستان: اشتغال و معیشت مشکل عمده معترضان/حرف جوانان شنیده شود/ منافقین و سلطنت طلب ها در بین مردم جایی ندارند
  • اشتغال و معیشت مشکل عمده معترضان/حرف جوانان شنیده شود/ منافقین و سلطنت طلب ها در بین مردم جایی ندارند

    رئیس‌کل دادگستری لرستان با تأکید بر اینکه اشتغال و معیشت مشکل عمده معترضان جریان‌های اخیر بود، گفت: مردم مشکلاتی دارند و باید حرف آن‌ها را شنید.

     

    به گزارش نیساخبر، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از اراضی وحفظ حقوق بیت المال شهرستان ازنا با اشاره به اینکه ۹۳ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود، این آمار جای نگرانی دارد، اظهار داشت: بخش کشاورزی هم هیچ رونقی در اقتصاد کشور نداشته و سهم این بخش در درآمد ملی ۱۲ درصد است.

    وی با بیان اینکه کشاورز هم با این همه تلاش و زحمتی که می کشد آخر کار چیزی عاید اش نمی شود، چه در بحث باغداری و چه در حوزه دیم و محصولات صیفی، تصریح کرد: همه دستگاه ها باید بیایند کمک کنند تا این قضایا را مدیریت کنیم.

    استفاده کشاورزی از چاه های آب با مجوز بهره برداری صنعتی

    رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه اگر گذاشتید مشکلات روی هم تلنبار شد بعد حل کردن آنها مشکل می شود، افزود: زمین هایی برای اجرای طرح ها واگذار شده است، قانون در این رابطه تعیین تکلیف کرده و باید ظرف مدت معقولی طرح را اجرا کنند اگر نکردند باید موضوع به کمیسیون ماده ۳۳ برود و قرارداد را فسخ کنند.

    بدری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد طرح هایی که زمین به آنها واگذار شده از این نوع است که زمین را گرفته اند برای طرح های کشاورزی، دامداری، معدن و … بعد رها کرده رفته است، گفت: از سوی دیگر مجوزهایی برای حفر چاه های صنعتی داده شده که امروز از آنها استفاده کشاورزی می شود.

    وی خطاب به دادستان ها و روسای دادگستری ها یادآور شد: لیست زمین هایی که برای طرح واگذار شده را بگیرید، اگر اجرا نشده خلع ید کنید.

    رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه متاسفانه در تامین مسکن روستاییان غفلت کرده ایم، بنیاد مسکن و امور اراضی کمک کنند تا نیاز مسکن روستاییان تامین شود و روستاییان به حاشیه شهرها مهاجرت نکنند، تصریح کرد: از سال گذشته دادستان با مسئولان شهرداری و دیگر دستگاه ها به صورت مرتب از حاشیه شهر بازدید می کنند، باید مکانی برای آنها تهیه کنیم تا حاشیه شهرها ساماندهی شود؛ وقتی دست روی دست گذاشتیم و مشکلات زیاد شد به راحتی نمی شود دیگر رفع مشکل کرد.

    انگیزه تحصیل از جوانان گرفته شده است

    بدری با تاکید بر اینکه در اعتراضات اخیر عمده چیزی که جوانان را به خیابان آورد مسئله اشتغال و معیشت بود، افزود: تجمعات در ازنا و الیگودرز کنترل و مدیریت شد، اما در برخی شهرها اتفاقاتی صورت گرفت؛ عده ای دستگیر شدند که اغلب آنها فریب خورده بودند.

    وی خاطرنشان کرد: غالب کسانی که ملاقات کردیم فعال سیاسی نبودند و جوانان و بچه های مستضعف و کارگر بودند، وفاداری خود را به نظام اعلام می کردند اما مشکلاتی دارند و باید حرف آنها را شنید.

    رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه دولت باید برای قشر جوان برنامه بگذارد و اشتغال ایجاد کند، گفت: قشر عظیم فارغ التحصیل انتظار دارند مشغول به کار شوند، انگیزه تحصیل از جوانان گرفته شده چون خیلی از آنهایی که تحصیل کرده اند کار ندارند.

    هزینه تخلف از مقررات در همه بخش ها بالا برود

    بدری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان سامانه ای را طراحی کرده تا در هر حوزه و روستایی افراد بتوانند اطلاعات مربوط به تخلفات را بفرستند و بعد دستور تعقیب و پیگیری داده شود.

    وی با بیان اینکه پرونده های حوزه قطع درختان با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: باید مجازات بازدارنده به این ها بدهیم تا احساس کنند سودی عاید آن ها نمی شود.

    رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان کرد: باید هزینه تخلف از مقررات در همه بخش ها بالا برود.

    منافقین و سلطنت طلب ها در بین مردم جایی ندارند

    بدری با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین پشتوانه است، تصریح کرد: یکی از جهات امنیت اعتمادی است که مردم نسبت به کشور دارند، مردم نسبت به کشورشان علاقمند هستند و نسبت به دشمنان حساس اند، درست است ممکن است نسبت به عملکرد مدیران اعتراض داشته باشند اما نسبت به نظام و انقلاب وفادار و علاقمند هستند.

    وی با تاکید بر اینکه در جریان اغتشاشات اخیر بعضی از مخالفین نظام آمدند خواستند از این قضیه بهره برداری کنند، همان افرادی که به خیابان آمدند از این منافقین و سلطنت طلب ها متنفر هستند، این افراد با جنایاتی که مرتکب شده اند جایی در بین مردم ندارند.

    رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به گفتگوی خود با افراد دستگیر شده در جریان اغتشاشات اخیر در لرستان اظهار داشت: یکی از این افراد گفت ناراحت نیستم چرا به زندان آمده ام، ناراحتم که چرا به من می گویند ضد انقلاب، من ضد انقلاب نیستم.

    بدری ادامه داد: این مردم شایسته خدمت هستند.

    انتهای پیام/

     

    منبع:مهر

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *