×

رتبه نخست شهرستان سلسله در تولید کلزا

  • کد نوشته: 6049
  • مهر ۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید کلزا در لرستان را کسب کرد. به گزارش نیساخبر، هادی سپهوند با اشاره به اینکه در سال جاری زراعی ۴۶درصد کلزای استان در شهرستان سلسله تولید شده است، گفت: این شهرستان امسال با تولید یکهزار و ۳۸۰ تن دانه روغنی کلزا و سویا توانست رتبه […]

    رتبه نخست شهرستان سلسله در تولید کلزا
  • مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: این شهرستان رتبه نخست تولید کلزا در لرستان را کسب کرد.
    به گزارش نیساخبر، هادی سپهوند با اشاره به اینکه در سال جاری زراعی ۴۶درصد کلزای استان در شهرستان سلسله تولید شده است، گفت: این شهرستان امسال با تولید یکهزار و ۳۸۰ تن دانه روغنی کلزا و سویا توانست رتبه اول استان را در تولید دانه های روغنی به خود اختصاص دهد.
    وی با اشاره به تولید چغندرقند به عنوان یکی از محصولات استراتژیک بخش کشاورزی، عنوان کرد: سال گذشته ۵۲ هزارتن چغندرقند در شهرستان سلسله تولید شد و امسال نیز پیش بینی می شود افزون بر سهمیه در نظر گرفته شده، ۸۵ هزار تن چغندرقند در این شهرستان برداشت شود.
    مدیر جهاد کشاورزی سلسله از این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مهم لرستان در تولیدات کشاورزی یاد کرد و افزود: شهرستان سلسله همچنین رتبه اول تولید گردوی استان را با تولید بیش از ۳۰ در صد گردوی استان در کارنامه خود دارد.
    سپهوند همچنین با اشاره به رتبه اول تولید بچه ماهی شهرستان سلسله در استان با تولید بیش از ۵۷ میلیون قطعه در سال، افزود: رتبه دوم تولید گوشت سفید استان، رتبه اول جذب اعتبارات مکانیزاسیون استان و رتبه اول در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از دیگر توفیقات شهرستان سلسله در بخش کشاورزی است.
    وی پیش بینی کرد تولید محصولات کشاورزی شهرستان سلسله در سال جاری از مرز ۳۰۰ هزار تن عبور کند.
    شهرستان سلسله ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان ۱۲ هزار هکتار آبی، ۲۵ هزار هکتار دیم و ۴ هزار هکتار باغ است.
    شهرستان سلسله با ۷۵هزار نفر جمعیت و مرکزیت شهر الشتر از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود می شود.

    منبع: خبرگزاری صداوسیما

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *