×

نماینده ولی‌فقیه در لرستان مطرح کرد؛
«رمضان»ماه رشد وکمال/لزوم هم اندیشی مبلغان برای ارتقای فرهنگ دینی

  • کد نوشته: 14729
  • فروردین ۲۴, ۱۴۰۰
  • ۰
  • نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه رشد و کمال است؛ بر لزوم برگزاری نشست‌های هم اندیشی مبلغان دینی در جهت ارتقای فرهنگ دینی جامعه تاکید کرد.

    «رمضان»ماه رشد وکمال/لزوم هم اندیشی مبلغان برای ارتقای فرهنگ دینی
  • حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امروز سه شنبه در جمع مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، ماه رشد و کمال و گسترش فضیلت‌های دینی است، اظهار داشت: این فضیلت‌ها از درون حوزه‌های علمیه می‌جوشد و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ مرکز تربیت، تعلیم، تعلم و پرورش عالمان و اندیشمندان و فرهیختگان بزرگی بوده‌اند.

    وی با بیان اینکه مدارس علمیه در لرستان و روحانیون استان به برجستگی‌هایی از جهت علمی و معنوی نائل شده‌اند، تصریح کرد: مدارس علمیه محل جوششی بوده است که تعلیم و تعلم اسلامی شکل بگیرد.

    نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در مقطع انقلاب اسلامی فرصتی برای روحانیت فراهم شد تا ارتباط و تعاملش با مردم هم در داخل کشور و هم در بیرون از کشور به صورت وسیع و گسترده فراهم شود و ما باید از این فرصت نهایت بهره برداری و استفاده را بکنیم.

    حجت الاسلام شاهرخی یادآور شد: آنچه که ما در تاریخ این یک قرن اخیر مشاهده می‌کنیم، در کشور ما با حضور رضا خان پهلوی بر مسند قدرت و ارتحال مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری، حوزه‌های علمیه مورد تهاجم قرار می‌گیرد و آنقدر عرصه را تنگ می‌کنند که در حوزه علمیه قم که مرکز و کانونی برای تربیت دانشمندان علوم اسلامی است روحانیون مجبور می‌شوند در بیرون از شهر به مباحثه علمی و مطالعه بپردازند و شب‌ها یا به مدرسه علمیه یا به منزل برگردند.

    وی با تاکید بر اینکه در دل همین سختی‌ها و دشواری‌ها و سختی‌های معیشتی، امام (ره) سربرافراشت و توانست جریان سازی سالم فرهنگی و دینی متنفذ و تأثیرگذار را در جامعه ایجاد کند، افزود: این جریان دینی و فرهنگی مورد هجمه‌های متعدد قرار گرفت اما در سال ۴۲ از حالت دفاعی بیرون آمد و حالت تهاجمی گرفت، نایستاد تا مورد ضربه واقع شود، این جریان فعال دینی سالم و تأثیرگذار در مدت ۱۵ سال با تهاجمش نظام سلطه و نظام طاغوت و استبداد را برچید.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه هرجا این جریان سازی سالم فرهنگی و دینی شکل بگیرد که از وظایف همه روحانیت است، می‌تواند آن کار عظیم و کار بسیار مهم را انجام دهد، گفت: اینکه چگونه مساجد را کانون تعلیم و تربیت اسلامی قرار دهیم و بر تولیدات فرهنگی و دینی خود بیافزاییم و موانع را از بین ببریم باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

    حجت الاسلام شاهرخی افزود: اینکه چگونه بتوانیم جوانان و نوجوانان را در مساجد حفظ کنیم نیازمند به شیوه‌های مختلفی است، باید بتوانیم این پیوند را ایجاد کنیم.

    وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات و نشست‌های هم اندیشی مبلغان دینی اظهار داشت: مبلغان و طلاب باید موفقیت‌های یکدیگر را تبادل نظر کنند و چالش‌های پیش رو را در جلسات هم اندیشی مورد بررسی قرار دهند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه نیاز داریم همراه با آن پیشرفت اقتصادی ارتقای فرهنگ دینی هم محقق شود و این به دست روحانیت قابل انجام است، تصریح کرد: مهم این است که بتوانیم آن جریان سازی فعال فرهنگی و دینی را حاکم کنیم و خروجی آن تربیت جوانان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرا و عدالت خواه است.

    حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، باید اقدامات حوزه توسعه و گسترش فرهنگ دینی را به صورت کیفی و با قوت پیش ببریم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *