×

زنجیره تولید محصولات لبنی و گوشت قرمز در الشتر افتتاح شد

  • کد نوشته: 11764
  • بهمن ۱۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • همزمان با ایام دهه فجر یک شرکت تعاونی با هدف ایجادزنجیره تولید مواد لبنی و گوشت قرمز روز دوشنبه در شهر الشتر بهره برداری شد.

    زنجیره تولید محصولات لبنی و گوشت قرمز در الشتر افتتاح شد
  • مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: شرکت تعاونی کارینو لبن در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و با پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایر ایجاد و راه اندازی شده است.

    علی آشتاب افزود: سهم آورده مقاضی طرح نیز ۱.۵ میلیارد تومان بوده و با اشتغالزایی ۲۰ نفر سالانه یکهزار و ۸۰ تن انواع محصول لبنی و گوشت قرمز تولید می کند.

    وی یادآور شده: زنجیره تولید این واحد کاملا خودگردان و به صورت یک مزرعه است که از کاشت، برداشت، تغذیه دام، فرآوری محصول و ایجاد فروشگاه در این مکان انجام می شود.

    وی ادامه داد: چهار تعاونی جدید در لرستان تاسیس شده که همزمان با ایام دهه فجر به همراه ۶۳ طرح اشتغال روستایی بهره برداری می شوند که فعالیت این تعاونی های تولیدی، خدماتی و صنعتی پنج میلیارد تومان و اشتغال  آنها ۳۹ نفر است.

    این واحد با حضور سعید عباسی مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور بهره برداری شد.

    امسال ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در لرستان تشکیل شده و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

    این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

    تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان ثبت شده است.

    در مجموع دهه فجر امسال ۷۵۰ طرح با ۷۶۰ میلیارد تومان در لرستان بهره برداری می شود و عملیات اجرایی ۸۹ طرح با ۲۸۴ میلیارد تومان آغاز شده است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *