×

باشهدا تا ظهور:
زندگینامه و خاطراتی از شهید مجید ندری+تصاویر

  • کد نوشته: 13899
  • مهر ۹, ۱۳۹۹
  • ۰
  • شهید مجید ندری در خانواده ای مذهبی و شهیدپرور در سال ۱۳۶۴ در روستای چناره از توابع شهرستان الشتر دیده به جهان گشود.

    زندگینامه و خاطراتی از شهید مجید ندری+تصاویر
  • این شهید بزرگوار شخصی متدین،مذهبی، با اخلاق، و باایمان بودند.

    وی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه شهدای چناره در همان روستا با نمرات عالی پشت سر گذاشت و تحصیلات راهنمایی را در مدرسه ی روستای صالح آباد با دریافت معدل عالی و جلب نظر کردن معلمان و دبیران از نظر علمی، آموزشی و اخلاقی به پایان رسانید.

    ایشان دوره ی دبیرستان را با انتخاب کردن رشته ی مورد علاقه ی خود یعنی رشته ریاضی فیزیک در مدارس امام جعفر صادق و غیرانتفاعی ادیب شروع کرد و با نمرات عالی و گرفتن دیپلم و دوره پیش دانشگاهی به پایان رسانید.

    این دلیرمرد اخلاقی عالی و به یاد ماندنی داشت. با کودکان مهربان بود و به بزرگترها احترام خاصی می گذاشت.

    این شهید در اخلاق و کردار و گفتار نمونه بودند و در میان خانواده و اهالی روستا زبانزد خاص و عام بودند.او از سن ۱۳ سالگی شروع به نماز خواندن و روزه گرفتن نمود و از هر جهتی اعم از دینی، آموزشی، علمی در روستا اسوه بودند.

    وی با اتمام دوره پیش دانشگاهی و در همان سال در آزمون دانشگاه شرکت کرد و در رشته ی صنعت نفت و معائن در دانشگاه آهواز قبول شدند و نیز برای دانشکده افسری سپاه نیز قبول شدند.

    دست نوشته برجای مانده از شهید مجید ندری 

     

    این شهید جوانمرد از آنجایی که با آرمان های انقلاب و امام (ره) و مقام معظم رهبری انس گرفته بود گزینه ی دانشکده افسری سپاه را انتخاب کرده و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۴ پیوستند و مدت سه سال در استان اصفهان مشغول خدمت شدند و بعد به تیپ ۵۷ ابوالفضل العباس (ع) استان لرستان منتقل گردیدند که مجدداً در آزمون دانشگاه شرکت نمود و در رشته ی علوم سیاسی قبول شدند.

    وی یکسال از دانشگاه را گذراند ولی چون خبر داده بودند که باید به جنگ با مزدوران پژاک که در منطقه کردستان رفت و آمد داشته و نوکری آمریکا و اسرائیل را می نمودند برود شهید مجید ندری با عشقی که به ولایت و میهن اسلامی داشتند همراه با دیگر همرزمان خود عازم کردستان شدند و یک روز که به همراه فرمانده اش شهید نقی حاجیوند در تاریخ ۸۸/۷/۹ برای پاکسازی به ارتفاعات کوههای شاهو رفته بودند با دیدن دشمن مزدور وارد درگیری می شوند و بعد از چند ساعت درگیری این دو رزمنده دلیر و شجاع شربت شهادت را می نوشند و با از بین بردن گروهی از مزدوران به درجه رفیع شهادت می رسند.


    پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز در تاریخ ۸۸/۷/۱۰ در سن ۲۴ سالگی در روستای چناره با شکوهی خاص و عظیم و به یادماندنی به خاک سپرده شد.

    خاطرات شهید مجید ندری به نقل از برادر شهید
    خاطرات زیادی از این شهید داریم که اگر بخواهیم ذکر کنیم باید چندین کتاب بنویسیم که یکی از این خاطرات تعصب خاص و ویژه به ولایت فقیه بود که بعضاً در مواقع نشست و برخواست که با دیگر بچه ها داشتیم نمایان بود.
    این شهید بزرگوار شخصی مذهبی و باایمان بود که در آخرین ماه مبارک رمضان قبل از آخرین ماموریت قبل از افطار یک کلمن آب سرد را در داخل مسجد روستا قرار می داد که هر کدام از روزه داران تشنه بودند به محض اذان گفتن می نوشیدند و برای آن شهید دعای خیر می کردند.
    آخرین روزهایی که در روستا بود از شهادت بیشتر صحبت میکرد و عاشق شهادت بود.وی اعلام می کرد که این سری در ماموریت شهید خواهم شد که به مادرش می گفت اگر من شهید شدم حق نداری لباس سیاه بپوشی و برای من شیون کنی که صورتت را زخمی کنی چونکه این شهادت لیاقت می خواهد (خوشا به سعادتش که لیاقت شهادت را داشت)

    دعاهایی که همیشه زیر لفظ ایشان زمزمه می شد:

    • خدایا ما را از سربازان بقیه الله قرار بده
    • خدایا ما را از سربازان وفادار به حضرت آیت اله خامنه ای قرار بده
    • خدایا وفاداری ما را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر و بیشتر کن
    • خدایا فرج آقا امام زمان را نزدیک بگردان
    • خدایا روح مقدس امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و روح پاک شهیدان را غریق رحمت قرار بده

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *