×

زندگی نامه حضرت آیت‌الله بلندنظر،پدر معنوی سلسله

  • بهمن ۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • حضرت آیت‌الله بلندنظر از علمای گرانقدر و محبوب شهرستان سلسله است که مردم الشتر سالیان متمادی را در سایه هدایت‌های این عالم جلیل‌القدر گذرانده و با وجود ایشان انس گرفته‌اند.

    زندگی نامه حضرت آیت‌الله بلندنظر،پدر معنوی سلسله
  • حضرت آیت‌الله بلندنظر از علمای گرانقدر و محبوب شهرستان سلسله است که مردم الشتر سالیان متمادی را در سایه هدایت‌های این عالم جلیل‌القدر گذرانده و با وجود ایشان انس گرفته‌اند.

    علم و آگاهی، اخلاص، خلق نیکو، مناعت طبع و برخورد مهربانانه این پیر فرزانه باعث شده تا جوانان دهه‌های مختلف سلسله، آیت‌الله بلندنظر را از صمیم دل دوست بدارند و از وی به نیکویی یاد کنند.

    ایشان در سن ۱۶ سالگی برای فراگیری علوم دینی عازم قم شده و در مدت یک سال در قم به تحصیل مشغول گشت و سپس از آنجا وارد حوزه‌ی علمیه‌ی کرمانشاه شد، در حالی که ریاست حوزه‌ی علمیه به عهده‌ی مرحوم آیت الله کاظمی مومیوند بوده است.

    بعد از مدتی به دلیل اینکه پرداختن به دروس حوزوی در سطح عالی در این حوزه میسر نبوده است وی تصمیم می‌گیرد برای ادامه تحصیل به نجف اشرف مشرف شود. ابتدا وارد شهر کربلا می‌گردد و با توجه مشکلات بسیار زیاد وارد نجف اشرف می‌شود و چون هزینه‌ی سفرشان تمام شده بود با راهنمایی دو نفر به محضر آیت الله شیخ علی‌محمد بروجردی نجفی شرفیاب شده و به دستور ایشان به مدرسه‌ی علمیه ی نجف اشرف معرفی و در حجره‌ای اسکان می‌یابد.

    با توجه به اینکه در آن زمان شهریه‌ی طلاب را آیت الله العظمی آسید ابوالحسن اصفهانی پرداخت می‌نموده، او کتابی را در باب معین الضعفا می‌نویسد که شاید هزینه‌ی چاپ آن را آسید ابوالحسن اصفهانی پرداخت نماید ولی متأسفانه رحلت می‌کند و کتاب همچنان چاپ نشده باقی می‌ماند. آیت‌الله بلندنظر در محضر

    اساتیدی همچون آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله سید محمود شاهوردی، آیت‌الله سیدعبدالهادی شیرازی و آیت‌الله سید محسن صدر کسب فیض نموده و به مدت ۲۰ سال در حوزه‌ی نجف اشرف به تحصیل و درک مفاهیم دینی اشتغال داشته است. پس از ۲۵ سال به ایران برگشته و مدت سه سال در حوزه ی علمیه‌ی کمالیه خرم آباد در محضر آیت‌الله حاج آقا روح‌الله کمالوند دروس فقه و اصول را پشت سر می‌گذراند و به درخواست آیت‌الله کمالوند به مدت ۲ سال امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) بوده و از سال ۱۳۳۸ به بعد امام جماعت مسجد جامع شهر الشتر بوده‌اند.

    آیت الله بلندنظر پس از گذراندن دوران سخت و طولانی تحصیل در نجف اشرف، با وجود آنکه می‌توانست در جایی بغیر از شهرستان سلسله مشغول شود اما تبلیغ دین در بین مردم مؤمن و بابصیرت سلسله را بر همه چیز ترجیح داده و سالیان متمادی را بعنوان امام جماعت مسجد جامع این شهر مشغول می‌شود.

    در مدت این سالها، جوانان و نوجوانان بسیاری به شوق وجود این عالم فرزانه در مسجد جامع حضور پیدا کرده و از نصایح ایشان استفاده کرده‌اند.

    توصیه مردم به شکرگزاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه، یکی از ارکان سخنرانی‌های ایشان در مناسبت‌های مختلف بوده و همواره برای رهبر معظم انقلاب آرزوی سلامتی کرده‌اند.

    روحش شاد و یادش گرامی باد

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *