×

ساختار فعلی بودجه فسادبرانگیز و تبعیض‌آور است/ نگاه مثبت مجلس برای اصلاح ساختار بودجه

  • کد نوشته: 14011
  • مهر ۳۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بالای در اختیار وزیر امکان لابی‌گری، فساد و تبعیض را افزایش می‌دهد، گفت: این تبعیض هم‌اکنون نیز وجود داشته و در برخی حوزه‌ها قابل مشاهده است.

    ساختار فعلی بودجه فسادبرانگیز و تبعیض‌آور است/ نگاه مثبت مجلس برای اصلاح ساختار بودجه
  • مهرداد ویسکرمی ، ساختار فعلی بودجه را در برخی بخش‌ها ظالمانه خواند و اظهار کرد: در حال حاضر در برخی حوزه‌ها به دلیل ساختار ظالمانه بودجه شاهد تبعیض‌هایی در سطح وزارت‌خانه‌ها هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: تغییر مدیریتی در برخی حوزه‌ها برای تبدیل شرایط به احسن گاهی یک تفکر اشتباه است، چرا که تنها ۱۰ درصد بودجه در اختیار مدیران استانی قرار دارد و ۹۰ درصد آن در وزارت‌خانه‌ها توزیع می‌شود.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصلاح ساختار بودجه، افزود: این اعتقادی است که در سطح مجلس نیز وجود دارد و امید می‌رود به زودی عملیاتی شود.

    ویسکرمی بیان داشت: در حال حاضر بایستی بودجه در اختیار مدیران استانی از ۱۰ به ۳۰ درصد می‌رسید، همچنان‌که تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان باید به ۵۰ درصد برسد، حال اینکه همچنان این میزان اختصاص بودجه به مدیران در ۱۰ درصد باقی مانده که ناشی از کم‌کاری دوره‌های قبلی مجلس است.

    وی با بیان اینکه بودجه بالای در اختیار وزیر امکان لابی‌گری، فساد و تبعیض را افزایش می‌دهد، گفت: همچنان‌که این تبعیض هم‌اکنون نیز وجود داشته و در برخی حوزه‌ها قابل مشاهده است.

    نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه بایستی بر اساس شاخص‌ها توزیع شود و تحقق این مهم با انجام مطالعات و کار کارشناسی امکان‌پذیر است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *