×

سالانه ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در شهرستان سلسله تولید می‌شود

  • کد نوشته: 9209
  • آبان ۲۶, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت:شهرستان سلسله با تولید ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در سال رتبه اول لرستان را در تولید بچه ماهی به خود اختصاص داده است. به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: شهرستان سلسله دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی است که از مهمترین آنها بخش شیلات است. […]

    سالانه ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در شهرستان سلسله تولید می‌شود
  • رئیس جهاد کشاورزی سلسله گفت:شهرستان سلسله با تولید ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در سال رتبه اول لرستان را در تولید بچه ماهی به خود اختصاص داده است.

    به گزارش نیساخبر“رضا سوخته زاری در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار داشت: شهرستان سلسله دارای ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی است که از مهمترین آنها بخش شیلات است.

    وی با اشاره به شرایط آب و هوایی بسیار مناسب شهرستان برای تولید و پرورش ماهیان سردآبی، افزود: در حال حاضر ۴۸ مزرعه پرورش ماهی فعال و دو مزرعه در حال ساخت در شهرستان سلسله وجود دارد.

    رئیس جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اشتغالزایی ۷۶۴ نفر در بخش شیلات شهرستان، عنوان کرد: شهرستان سلسله با تولید ۴۵ میلیون قطعه بچه ماهی در سال رتبه اول لرستان را در تولید بچه ماهی به خود اختصاص داده است.

    وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری برای سرمایه در گردش مجتمع پرورش ماهی دوآب، بیان کرد: این مجتمع با آغاز به کار و راه‌اندازی می‌تواند ۷۴۰ تن ماهی در سال به صورت سنتی و ۱۴۰۰ تن به صورت مکانیزه تولید کند.

    سوخته زاری گفت: با راه‌اندازی این مجتمع برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال صورت می گیرد و رتبه شهرستان از سوم به رتبه دوم ارتقا پیدا می‌کند.

    وی تصریح کرد: شهرستان سلسله دارای توانمندی‌های بسیاری در این بخش است و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا ظرفیت تولید ماهیان سردآبی را در شهرستان افزایش دهیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *