×

سبقت گروه های جهادی از دستگاه های دولتی/ ۶ واحد مسکونی توسط سپاه بازسازی شد

  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می شود و باید پاسخگو باشد؛ باید در وقتش به داد مردم برسیم و ورود پیدا کنیم نه این که ۶ ماه بعد از وقوع حادثه اقدامات انجام شود.

    سبقت گروه های جهادی از دستگاه های دولتی/ ۶ واحد مسکونی توسط سپاه بازسازی شد
  •  

    فرمانده سپاه لرستان با اشاره به این که کار بازسازی ۶ منزل تحویل گرفته شده توسط سپاه رو به اتمام است گفت:دولت، نهادها و اداراتی که برای رفع مشکلات مردم سیل زده از ردیف بودجه ای برخوردارند کجایند؟ خواب هستند و یا تنبلی می کنند؟

    به گزارش نیساخبر“سیل خرم‌آباد در تاریخ ۹ بهمن به گفته بسیاری از شهروندان و مسئولان در سالیان اخیر کم‌سابقه بوده است به‌طوری‌که سبب وارد آمدن خسارت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف شهری شد که خوشبختانه خسارت جانی نداشته و بیشترین خسارت در سطح شهر به وسایل و امکانات و ساختمان منازل بیش از ۲۰۰ خانوار واردشده است.

    شدت خسارات وارده به منازل به اندازه ای بود که در برخی خانه ها آب به اندازه یک و نیم تا ۲ متر بالا آمده به طوری که ساکنان بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی با لودر از منازل خارج شدند.

    از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل گردان های بسیج خرم آباد برای تخلیه آب از منازل، جابه‌جایی و انتقال وسایل، شست و شوی منازل و لایروبی کانال‌ها و جوی‌ها وارد عمل شدند.

    خدمات بسیج به مردم سیل زده خرم آباد

    و بعد از پاکسازی منازل از گل و لای گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه شهرستان کار نوسازی و تعمیر ۶ واحد منزل و کانون فرهنگی عباسیه خرم آباد را بر عهده گرفتند.

    سردار کشکولی فرمانده سپاه لرستان ضمن بازدید از روند بازسازی و تکمیل مراحل نوسازی خانه ها از خانوارهای سیل زده سرکشی کردند.

    سردار مرتضی کشکولی؛ فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در حاشیه بازدید از روند بازسازی منازل خسارت دیده سیلاب بهمن ماه لرستان با بیان این که سپاه و بسیج پشتیبان مردم و دولت هستند اظهار داشت: از ابتدای وقوع سیل برادران ما در سپاه و بسیج با تجهیزات و دستگاه‌های مهندسی در محل حادثه حضور داشتند و ما حامی مردم و دولت هستیم.

    بازسازی خانه های سیل زده خرم آباد

    وی با ابراز این که ما از جنس بسیج مردمی هستیم و لباس خدمتی که در تن داریم به طفیله این است که نوکر مردم باشیم افزود:از ابتدا وقوع حادثه، بسیج و سپاه حضور داشتند و امروز با توجه به این که خیلی ها نیستند باز سپاه در کنار مردم است وظیفه ما بوده و منتی نیست کار ما همین هست آن جایی که خلأ و کسری در دستگاه های دولتی وجود داشته باشد برای خدمات رسانی به مردم ورود می کنیم.

    وی با اشاره به مراحل بازسازی ۶ واحد منزل خسارت دیده در پی سیلاب شهرستان خرم آباد افزود: هم اکنون در مرحله بازسازی و نوسازی منازل خانواده های محروم هستیم و گروه‌های جهادی بسیج خرم آباد با تمام توان پای کار بوده و هستند.

    نوسازی منازل خسارت دیده در سیلاب خرم آباد

    سردار کشکولی کف سازی و موزاییک، تعمیر دیوارهای آسیب دیده، سنگ کاری، گچ کاری ورنگ آمیزی را از جمله اقدامات انجام شده برای نوسازی منازل خسارت دیده در سیلاب عنوان کرد و گفت: هیچ گونه ردیف و بودجه ایی از سوی دولت و مجلس برای کارهایی همچون بازسازی منازل در اختیار بسیج نبوده، اما بسیج ورود پیدا کرده و کار بازسازی کامل ۶ منزل تحویل گرفته شده رو به اتمام است.

    وی با تأکید بر این که نزدیک عید است و مردم سیل زده در شرایط اضطرار هستند بیان داشت:خانوارهایی هم که دچار حادثه شدند اغلب از خانواده های مستضعف بوده و در این ایام ۱۵ میلیون و یا بیشتر هزینه کرده اند و متاسفانه از بین بخش هایی که قرار بوده اعطای تسهیلات داشته باشند، بانک سپه وام داده و بانک مسکن تعهدات خود را انجام نداده است و جای سوال و تأمل است.

    کمک رسانی بسیج به مردم سیل زده -سپاه خرم آباد

    وی با اشاره به سردرگمی یک ماهه مردم سیل زده تصریح کرد:دولت ،نهاد ها و اداراتی که برای رفع مشکلاتی از این قبیل از ردیف بودجه ،قدرت و اختیار برخوردارند کجا هستند؟خواب هستند و یا تنبلی می کنند؟ مردم سیل زده مشکل دارند و از طرفی نزدیک ایام عید هستیم، مطمئنیم استاندار پیگیر بوده، لکن تمامی دستگاه ها باید سریعتربرای رفع مشکلات اقدام کنند، ما بدهکار و نوکر مردم هستیم.

    سردار کشکولی بیان داشت: مسئول یعنی کسی که مورد سوال واقع می شود و باید پاسخگو باشد؛ باید در وقتش به داد مردم برسیم و ورود پیدا کنیم نه این که ۶ ماه بعد از وقوع حادثه اقدامات انجام شود.

    خدمات رسانی بسیج مردمی به سیل زدگان

    وی در پایان از خدمات جهادی گروه های جهادی بسیج شهرستان خرم آباد در کمک رسانی به مردم سیل زده تقدیر و تشکر کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *