×

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:
سد بختیاری در لرستان تثبیت شده است / انتقال سد به خوزستان صحت ندارد

  • تیر ۱۷, ۱۴۰۰
  • ۰
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد بختیاری در لرستان تثبیت شده و انتقال آن صحت ندارد.

    سد بختیاری در لرستان تثبیت شده است / انتقال سد به خوزستان صحت ندارد
  • انتشار نامه‌ی مبنی بر انتقال سد بختیاری به استان خوزستان واکنش‌های متعدی را در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال داشت.

    در این رابطه با مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت‌وگویی را انجام داده‌ایم تا از جزییات و صحت و سقم این موضوع با خبر شویم.

    داریوش حسن نژاد در خصوص نامه منتشر شده مبنی بر انتقال سد بختیاری به خوزستان اظهار کرد: نماینده دزفول  درخواستی را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه من سرمایه‌گذاری را برای سد بختیاری جذب می‌کنم  منوط به اینکه کارفرما سازمان آب و برق خوزستان باشد.

    وی گفت: در خواست را  رییس حوضه کارون بزرگ با آب نیرو مطرح و در این خصوص جلساتی را برگزار می‌کند.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: پس از برگزاری جلسات آب نیرو متوجه می‌شود که این شرکت سازنده سد نیست از طرفی سازمان آب و برق خوزستان توانایی مهندسی را ندارد بنابراین مخالفت خود را مطرح می‌کند.

    حسن نژاد خاطرنشان کرد: نباید به چنین شائبه‌هایی دامن زد، زیرا دامن زدن به این شائبه‌ها مطالبه و ایجاد حق می‌کند، برخی هم در این میان سوار موج می‌شوند.

    وی گفت: من مستقیم با رابعی صحبت کردم هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آب نیرو سازنده سدهای بزرگ است، عنوان کرد: اکنون هم در کشور سدسازی کم است بنابراین  آب نیرو ساخت سد بزرگی مانند بختیاری که بزرگترین سد ایران به لحاظ ارتفاع  است را به آب و برق خوزستان نمی‌دهد.

    حسن نژاد تاکید کرد:  سد بختیاری سد ثبیت شده و به نام سد بختیاری لرستان معروف است، هشتاد و نود کیلومتر جاده سد در خرم‌آباد است.

    وی تاکید کرد: انتقال سد بختیاری به خوزستان صحت ندارد.

    مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در خصوص سرمایه گذار سد بختیاری نیز توضیح داد:  در حال حاضر چندین سرمایه گذار ورود کرده اما  آب نیرو درحال رایزنی با سرمایه گذار خارجی است زیرا ساخت سد به هزینه هنگفتی نیاز دارد.

    حسن نژاد با بیان اینکه سد‌بختیاری بلندترین سد دوقوسی بتنی ایران است و  قرار بود مال جهان باشد، افزود: اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد در صورتی که می‌توانست توریست‌های زیادی را جذب کند.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *