×

سطح زیر کشت زعفران در سلسله ۹۰ هکتار است

  • کد نوشته: 12690
  • خرداد ۲۷, ۱۳۹۹
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان ۹۰ هکتار است که پارسال حدود ۴۰۰ کیلوگرم محصول از این میزان برداشت شد.

    سطح زیر کشت زعفران در سلسله ۹۰ هکتار است
  • شریف خسروی فرماندار سلسله روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اولین زنجیره ارزش تولید محصول زعفران لرستان در سلسله اظهار داشت: رونمایی از اولین زنجیره ارزش تولید زعفران که به دست عده ای از جوانان شهرستان و بر اساس نگاه نوآورانه آنها با همکاری جهاد کشاورزی صورت گرفته گامی مهم در راستای معرفی زعفران تولیدی سلسله در بازارهای فروش است.

    وی با اشاره به کیفیت بالای محصول تولیدی زعفران شهرستان، افزود: ایجاد زنجیره هایی همچون تولید گوشت قرمز و میوه خشک و زعفران گامهایی است که در راستای ایجاد ارزش افزوده، جلوگیری از خام فروشی تولیدات شهرستان و ورود سرمایه گذاری های جدید و ایجاد اشتغال و رفاه اقتصادی مردم صورت گرفته است.

    خسروی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در سلسله، خاطرنشان کرد: ۴۸ مزرعه به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته که پیش بینی می شود تولید آنها از مرز ۵۰۰ تن عبور کند.

    وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلسله در حوزه دامپروری و پرورش طیور، عنوان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد و واحدهای مرغداری فعال شهرستان یک میلیون و ۶۴۰ هزار قطعه در هر دوره تولید و روانه بازار می کنند که ظرفیت های مهمی در این حوزه محسوب می شوند.

    فرماندار سلسله با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد دام های سبک و سنگین در شهرستان، گفت: اجرای این طرح می تواند در بهبود سرانه اقتصادی خانوارها و ایجاد رفاه نسبی و اشتغالی پایدار برای آنها  موثر باشد.

    تقاضا برای صادارات محصول زعفران سلسله به بازارهای جهانی افزایش یافته است

    مدیر شرکت تعاونی زعفران زرین سلسله(مهدیس) نیز در این مراسم با اشاره به شرایط ایده آل شهرستان سلسله برای کشت زعفران، گفت: خرده مالکی شدن زمین های کشاورزی و کوچک شدن مزارع باعث شد که سمت توسعه و گسترش کشت محصول کم زحمت و پرسود زعفران برویم.

    محسن فرج الهی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت زعفران شهرستان از پنج به ۹۰ هکتار، عنوان کرد: در سال گذشته ۴۰۰ کیلوگرم زعفران با برآورد مالی هفت میلیارد تومان در سلسله برداشت شد.

    وی با بیان اینکه بنا داریم که در سال جاری میزان کشت این محصول را از ۹۰ به ۲۰۰ هکتار در شهرستان توسعه دهیم، افزود: اکنون زعفران تولیدی سلسله با برند شهرستان در بازار کشورهای چین، اسپانیا، امارات و قطر دارای تقاضا است.

    فرج الهی با اشاره به آموزش ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای کشت زعفران به عنوان کارورز، ادامه داد: برای توسعه کشت و عرضه آن در بازارهای فروش کشور و جهان نیازمند حمایت کشاورزان و مسئولان استان هستیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *