×

سلسله به تجهیزات پزشکی نیاز دارد

  • کد نوشته: 12108
  • اسفند ۲۰, ۱۳۹۸
  • ۰
  • فرماندار سلسله گفت: با توجه به شیوع بسیار ویروس کرونا در شهرستان، نیازمند امکانات بهداشتی و پزشکی بیشتربرای مقابله هستیم.

    سلسله به تجهیزات پزشکی نیاز دارد
  • شریف خسروی  در دیدار با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان گفت: از نظر میزان آلودگی، در صدر شهرستان های لرستان قرار داریم و انتظار می رود که دانشگاه علوم پزشکی استان برای مقابله  توجه ویژه ای نسبت به شهرستان داشته باشد.

    وی با تاکید بر لزوم تامین امکانات بهداشتی مورد نیاز شهرستان عنوان کرد: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی به عنوان قرارگاه مقابله با کرونا نسبت به تهیه امکانات بهداشتی مورد نیاز شهرستان به خصوص  برای کسانی که خدمات عمومی به مردم ارائه می دهند اقدام نماید.

    خسروی با بیان اینکه تامین سلامت مردم وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است افزود امداد رسانی این دانشگاه درحال حاضر متناسب با  شرایط بحران نیست و در حالیکه آرامش شهروندان مورد توجه قرار گیرد اما باید آنان را نسبت به موقعیت حساس و خطرهای پیش روی جامعه آگاه کرد.

    وی با اشاره به اینکه آمار واقعی بیماران و تعداد فوت شدگان منطقی به نظر نمی رسد، افزود: مردم زمانی می توانند بیماری را جدی بگیرند و رعایت نکات بهداشتی را پیگیرانه تر انجام دهند که از درصد ابتلای افراد باخبر باشند.

    فرماندار سلسله ادامه داد: باید شبکه بهداشت و درمان برای قطع زنجیره انتقال و کنترل ویروس در شهرستان، خانواده های افراد مبتلا را هم کنترل کند.

    خسروی با اشاره به کمبود امکانات پزشکی در شهرستان برای مقابله با کرونا عنوان کرد: غربالگری زمانی نتیجه خواهد داد که ما در شهرستان دارای پزشک متخصص عفونی برای تشخیص صحیح باشیم، متاسفانه در شهرستان پزشک عفونی نداریم و امکانات بیمارستان محدود است.

    وی افزود: با توجه به اینکه احتمال می رود در روزهای آتی تعداد بیماران مبتلا افزایش یابد، باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز یکی از سالن های ورزشی شهرستان به عنوان بیمارستان صحرایی اقدام نماید چرا که در صورت وجود امکانات نیاز به اعزام بیماران به لرستان نیست و این امرمی تواند بخشی از بار فشار به مرکز استان را نیز کاهش دهد.

    به گفته دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا کنون ۱۳۸ نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *