×

معاون استاندار لرستان:
سلسله رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در لرستان دارد

  • دی ۲۴, ۱۳۹۸
  • ۰
  • معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: شهرستان سلسله رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را در بین شهرستانهای این استان دارد.

    سلسله رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال روستایی را در لرستان دارد
  • به گزارش نیساخبر؛اسد عبدالهی  در بازدید از طرح های حوزه جهادکشاورزی شهرستان سلسله با اشاره به نقش مهم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در توسعه روستاها و افزایش تولید و اشتغال، گفت:سال گذشته شهرستان سلسله توانست با ۴۱۰درصد عملکرد و جذب تسهیلات، رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را در استان به خود اختصاص دهد.

    وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه لرستان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی افزود: ظرفیت استان در تولید برنج، باغات انجیر، انار، گردو و زعفران بسیار مناسب است که این بخشها در حوزه اشتغالزایی بسیار  تاثیرگذار هستند.

    معاون استاندارلرستان  با بیان اینکه کشاورزی در لرستان به سمت محصولات پر سودتر حرکت کرده است، ادامه داد: تاکنون بر خلاف ظرفیت قابل توجه این استان اقدام چندانی در حوزه گیاهان دارویی نشده که باید از این پتانسیل و فرصت نهایت استفاده شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز با اشاره به جذب هدفمند تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در لرستان و بویژه شهرستان سلسله، اظهار داشت: در بخش کشاورزی شهرستان سلسله تلاش شده تا این تسهیلات در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی کشاورزان به کار گرفته شود.

    غلامرضا بازدار با بیان اینکه در لرستان ظرفیت هایی وجود دارد که هنوز به بهره برداری نرسیده اند، افزود: باید از فرصت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نهایت استفاده را برای بهره برداری از ظرفیت های بخش کشاورزی استان برد.

    فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه سلسله دارای ظرفیت ها و پتانسیل مطلوبی در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی با پرداخت چهار برابری سهمیه تعهدی خود، توانستیم با ۴۱۰ درصد عملکرد رتبه نخست لرستان را کسب کنیم.

    شریف خسروی افزود: با پیگیری های به عمل آمده تاکنون فعالیت های خوبی در بخش کشاورزی شهرستان صورت گرفته و عملکرد جهادکشاورزی شهرستان از روند خوب و مناسبی برخوردار است.

    رئیس جهادکشاورزی شهرستان سلسله نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی،  فرآوری و بسته بندی محصولات با برند شهرستان و ایجاد زنجیره های بخش کشاورزی،  از مسئولین استان خواستار حمایت و توجه بیشتر برای ادامه برنامه های بخش کشاورزی به منظور افزایش تولید و اشتغال شهرستان شد.

    رضا سوخته زاری از راه اندازی کارخانه خوراک آبزیان در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: همچنین برای ایجاد مجتمع یکهزار تنی مجتمع ماهیان خاویاری و زنجیره های غذایی برای هدفمند نمودن تولیدات شهرستان که از دیگر برنامه های در دست اجرا در بخش کشاورزی شهرستان  می باشند نیازمند حمایت و توجه هستیم.

    در این بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری لرستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، فرماندار و مدیر جهادکشاورزی شهرستان سلسله حضور داشتند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *