×

سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم/ اینجا مراسم عزاداری است نه سالن مُد!

  • مهر ۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم چند سالی است که ادامه دارد، جوانانی که با پوشش های نامناسب و پوشیدن ساپورت، مانتوهای کوتاه، موهای بیرون زده و آرایش غلیظ در خیابان حاضر می شوند.   به گزارش نیساخبر” این روزها، روزهای غم و اندوه است، پرچم های سیاه، صدای نوحه و مداحی، لباس سیاه […]

    سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم/ اینجا مراسم عزاداری است نه سالن مُد!
  • سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم/ اینجا مراسم عزاداری است نه سالن مُد!

    سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم چند سالی است که ادامه دارد، جوانانی که با پوشش های نامناسب و پوشیدن ساپورت، مانتوهای کوتاه، موهای بیرون زده و آرایش غلیظ در خیابان حاضر می شوند.

     

    به گزارش نیساخبر” این روزها، روزهای غم و اندوه است، پرچم های سیاه، صدای نوحه و مداحی، لباس سیاه بر تن عزاداران، سینه زنی و زنجیر زنی در همه جا دیده می شود، حالا وقتش است که در دلها خانه تکانی کنی و راه امام حسین(ع) و یاران باوفایش را با دل و جان دنبال کنی.

     

    محرم فرصتی است تا به یاد عطش طفل ۶ ماهه و ضجه های حضرت زینب(س) در غم شهادت برادرش، اشک بریزی و از لحظه لحظه این واقعه بزرگ درس های بزرگ بگیری، درس ایثار، فداکاری و احیای امر به معروف و نهی از منکر.

    این شب ها، شب های عزاداری است، هیات ها در تکیه ها و مساجد مشغول به عزاداری هستند و صدای یا حسین(ع) از هر جای این شهر شنیده می شود اما متاسفانه باز هم عده ای حرمت ها را رعایت نمی کنند و با پوششی بسیار نامناسب در خیابان ها ظاهر می شوند.

    نتیجه تصویری برای بدحجابی در محرم

    گرچه افراد بدحجاب برای نشان دادن پوشش و آرایش خود هر بار بهانه ای دارند، اما این بار در ایام محرم چهره خود را با هزار قلم آرایش تغییر داده و با لباس هایی نامناسب در خیابان حضور می یابند.

    هر چه به روزهای تاسوعا و عاشورا نزدیک می شویم حضور برخی از این افراد بدحجاب را بیشتر می بینیم و کاملا روشن است که الگوی این جوانان برگرفته از شبکه های ماهواره است و سعی می کنند تا به نوعی خود را در معرض دید قرار دهند.

    در این روزهایی که بغض ها در گلو تاب نمی آورد و به یاد امام حسین(ع) و یاران باوفایش سر باز می کند، عده ای به فکر متفاوت بودن در این ایام هستند و با مدل هایی متفاوت در پرترددترین خیابان های شهر قدم برمی دارند.

    سناریوی حرمت شکنی برخی جوانان در ایام محرم خصوصا در خیابان بحرالعلوم بروجرد که بسیاری از هیات ها از این خیابان تردد می کنند و حضور عزاداران در این مسیر بیشتر است، به وضوح دیده می شود، جوانانی که جلوه های بدحجابی را در معرض دید قرار می دهند.

    نتیجه تصویری برای بدحجابی در محرم

    این در حالیست که برخی از مسئولین تمایلی به صحبت کردن در این راستا ندارند و انکار این موضوع را در صدر برنامه هایشان قرار می دهند تا این گونه شانه از یر بار مسئولیت ها خالی کنند.

    در خیابان بحرالعلوم که یکی از خیابان های قدیمی این شهر است و سقاخانه های فراوان و چند خانه عالم در این مسیر قرار دارد، تردد عزاداران را بیشتر می کند و هر چه به روزهای تاسوعا و عاشورا نزدیک می شویم حضور عزاداران بیشتر و خودنمایی برخی از بدحجابی ها هم بیشتر می شود.

    برخی، شب های محرم را با سالن مُد اشتباه گرفته و با موهایی پیراسته و صورت هایی آرایش شده در بین جمعیت حاضر می شوند اما یادمان باشد که محرم ، حرمت دارد، امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و امروز وظیفه همه ماست که در این راه حرکت کنیم.

    سرهنگ “علیرضا دلیری” فرمانده انتظامی بروجرد گفت: با توجه به این که چند سالی در خیابان بحرالعلوم بروجرد برخی از افراد بدحجاب خودنمایی می کردند اما مدتی است که این موضوع در دستور کار است و تذکرات لازم داده می شود.

    وی اضافه کرد: در این ایام ماموران نیروی انتظامی بیش از گذشته فعالیت دارند تا عزاداران به راحتی بتوانند به عزاداری بپردازند و تا کنون مشکلی خاصی در ایام محرم رخ نداده است.

    دلیری به شعار نویسی خودروها در این ایام اشاره کرد و افزود: برخی از افراد در ایام محرم شعارها و مطالب بیهوده ای را بر روی ماشین درج می کنند که پلیس در هنگام برخورد با این رانندگان تذکرات لازم را ارائه می دهد.

    به گفته وی رانندگان توجه داشته باشند در صورتی که خودرویی در این ایام به گونه ای گل مالی شود که پلاک آن ناخوانا شود توقیف شده و به پارکینگ منتقل می شود.

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *