×

سوءمدیریت و نبود اعتبار چهارخطه الشتر ـ فیروزآباد را تعطیل کرد

  • کد نوشته: 6223
  • مهر ۱۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • فیروزآباد در سلسله یکی از محورهای پرتردد و حادثه خیز در شهرستان محسوب می‌شود که سوء‌مدیریت و نبود اعتبار مانع اجرای قطعه دوم عملیات چهارخطه کردن این محور حیاتی شده است.   به گزارش نیساخبر، بخش فیروزآباد شهرستان سلسله به واسطه قرارگیری در مسیر ارتباطی جاده نورآباد ـ خرم‌آباد و همچنین راه ارتباطی کرمانشاه و […]

    سوءمدیریت و نبود اعتبار چهارخطه الشتر ـ فیروزآباد را تعطیل کرد
  • سوءمدیریت و نبود اعتبار چهارخطه الشتر ـ فیروزآباد را تعطیل کرد

    فیروزآباد در سلسله یکی از محورهای پرتردد و حادثه خیز در شهرستان محسوب می‌شود که سوء‌مدیریت و نبود اعتبار مانع اجرای قطعه دوم عملیات چهارخطه کردن این محور حیاتی شده است.

     

    به گزارش نیساخبر، بخش فیروزآباد شهرستان سلسله به واسطه قرارگیری در مسیر ارتباطی جاده نورآباد ـ خرم‌آباد و همچنین راه ارتباطی کرمانشاه و شهرهای غربی کشور همواره مسیری پرتردد و البته حادثه خیز در شهرستان سلسله محسوب می‌شود.

    جاده فیروزآباد ـ الشتر علاوه بر اتصال شهر فیروزآباد و روستاهای تابعه به الشتر، تنها راه ارتباطی سلسله به مسیرهای غربی شهرستان محسوب می‌شود و به همین دلیل برای شهروندان شهرستان سلسله و نیز مسافران این محور همواره از اهمیت بسیار بالا و البته ویژه ای برخوردار بوده و هست.

    این مسیر به دلیل بار ترانزیتی بالا و حادثه خیز بودن نزد اهالی شهرستان سلسله به “جاده مرگ” شهرت یافته چرا که به دلیل عرض کم و بار ترافیکی بالا همواره آبستن حوادث جانی و مالی فراوانی برای ترددکنندگان این محور بوده است.

    نبود گاردریل و علائم ایمنی

    نقش ارتباطی محور الشتر به فیروزآباد برای اهالی شهرستان سلسله و مسافران این مسیر سبب شد تا عملیات اجرایی ساخت و ترمیم آن به صورت چهارخطه به عنوان یکی از نیازهای حیاتی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان قرار گیرد.

    پیش از این نیز خبرگزاری تسنیم در گزارش‌هایی باعنوان “قرار داد چهارخطه الشتر ـ فیروزآباد در نبود “اعتبار” فسخ شد” و‌ “مردم سلسله چشم انتظار تعریض”جاده مرگ/ بن بست اعتبار در چهارخطه الشتر ـ فیروزآباد” به این مشکل پرداخته بود.

    جلیل امیری رئیس اداره راه و شهرسازی سلسله در این رابطه اظهار داشت: محور الشتر ـ فیروزآباد به طول ۱۳ و هشت دهم کیلومتر در دو قطعه تعریف شده است.

    وی افزود: عملیات اجرایی قطعه اول این پروژه توسط شرکت جهاد نصر لرستان به اتمام رسیده و عملیات آسفالت آن نیز توسط شرکت زاگرس راه نصر انجام شده است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی سلسله با اشاره به نبود گاردریل و علائم ایمنی در این قطعه، عنوان کرد: عملیات اجرایی قطعه دوم نیز از کیلومتر ۷ ممیز ۳ دهم کیلومتر تا ۱۳ ممیز ۸ دهم کیلومتر سال گذشته توسط شرکت آباد راهان در حال انجام بود.

    نبود اعتبار عامل تعطیل شدن پروژه

    وی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی قطعه دوم این پروژه، بیان کرد: به علت نبود اعتبارات برای ادامه عملیات اجرایی، پیمانکار پروژه درخواست خاتمه پروژه را داد.

    امیری تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که این محور در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهر الشتر و همچنین استان‌های غربی و تأمین امنیت جانی و مالی شهروندان دارد ضروری است که مشکل تأمین اعتبار این پروژه برطرف شود.

    قدرت الله فلاح نژاد فرماندار سلسله در این زمینه در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: طول محور الشتر – فیروزآباد ۱۴ کیلومتر است که تا کنون هفت و نیم کیلومتر از این مسیر که در حوزه فیروزآباد است تکمیل شده و شش و نیم کیلومتر از آن که مربوط به حوزه الشتر بوده هنوز انجام نشده است.

    وی با اشاره به نبود اعتبارات عنوان کرد: به دلیل نبود اعتبار تاکنون چند پیمانکار جابجا شده و سال گذشته نیز قراداد این پروژه به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم با پیمانکار آن فسخ شد.

    تعطیل شدن پروژه‌های راه و شهرسازی در سلسله

    فرماندار سلسله با اشاره به کم عرض بودن جاده الشتر- فیروزآباد بیان کرد: البته اداره کل راه و شهرسازی استان به دنبال تغییر مشخصات فنی پروژه بوده که این مسئله پذیرفته نشد و اصرار بر اجرای این چهارخطه با همان مشخصات اولیه بود.

    فلاح نژاد با اشاره به صرف ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه برای اجرای قطعه اول چهارخطه الشتر – فیروزآباد، گفت: برای اتمام و بهره‌برداری کامل از قطعه دوم آن به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

    وی با اشاره به طول انجامیدن این پروژه، افزود: در حال حاضر قطعه دوم چهار خطه الشتر- فیروز آباد دارای حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و تأمین اعتبار لازم برای بهره‌برداری از آن، از مطالبات عمده مردم شهرستان سلسله محسوب می‌شود.

    امام جمعه سلسله نیز با انتقاد شدید از بلاتکلیفی پروژه های بسیاری در حوزه راه و شهرسازی شهرستان سلسله، اظهار داشت: متاسفانه پروژه‌های متعددی در شهرستان سلسله در حوزه راه و شهرسازی وجود دارند که به علت عدم مدیریت صحیح، تعطیل شده اند.

    پنهان شدن سوء مدیریت مدیران پشت قصه تکراری نبود بودجه

    حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد موسوی با اشاره به توقف پروژه چهارخطه فیروزآباد ـ الشتر، توقف تونل مسیر الشتر ـ برجرد(تونل اسپژ) و مصلای شهر الشتر، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مدیران، سوء مدیریت خود را پشت قصه تکراری نبود بودجه پنهان می کنند.

    موسوی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی با مدیران مربوطه و تاکید بر رفع مشکلات این پروژه‌ها، تصریح کرد: اگر رویه بلاتکلیف ماندن این پروژه‌ها تغییر نکند، در هر نشست و مراسمی که حضور یابم، مشکل سوء مدیریت‌ها را به صورت علنی به مردم اعلام خواهم کرد.

    امام جمعه سلسله افزود: امیدواریم مسئولان استانی نسبت به مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی سلسله تصمیمات جدی و سریعی داشته باشند تا پروژه‌های تعطیل شده قبل از اتلاف بیت المال به بهره‌برداری برسند.

    بی شک بار ترانزیتی بالا و نقش مهمی که این محور حادثه خیز برای تأمین امنیت جانی مسافران و رانندگان این محور و نقشی که در اتصال سلسله به استان‌های غربی کشور دارد، می‌طلبد که مسئولان مربوطه پیگیر برطرف کردن مشکلات اعتباری این پروژه حیاتی شهرستان سلسله باشند.

    انتهای پیام/

    منبع: لرستان خبر

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *