×

۲ کلاهبردار دستگیر شدند؛
سکه‌های تقلبی در الیگودرز کشف شد

  • اسفند ۱۱, ۱۴۰۰
  • ۰
  • فرمانده انتظامی الیگودرز از دستگیری دو نفر کلاهبردار سکه‌های تقلبی و کشف ۴۰۰ سکه و مجسمه تقلبی در این شهرستان خبر داد.

    سکه‌های تقلبی در الیگودرز کشف شد
  •  انتشار خبر کشف سکه‌های تقلبی در شهرستان ازنا و الیگودرز دیگر به خبر روزمره سایت‌های خبری تبدیل شده است ولی این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که چرا با وجود اینکه هر روز بر شمار مالباختگان در این روایت تلخ افزوده می‌شود ولی هنوز کسانی هستند که بدون عبرت گرفتن از دیگران پای در این راه بی سرانجام می‌گذارند.

    کلاه گشادی که سرخوش خیالان می‌رود

    بسیاری از این مالباختگان از استان‌های مختلف کشور به شهرستان‌های ازنا و الیگودرز می آیند تا معامله‌ای انجام دهد که زندگی شأن را از این رو به آن رو کند ولی بعد از اینکه از کلاهبرداران رو دست می‌خورند مستاصل بدون هیچ ردی به پلیس متوسل می‌شوند.

    سکه‌های تقلبی در الیگودرز  کشف شد

    تعداد دیگری از مال باختگان نیز کسانی هستند که برای تکمیل کلکسیون اشیا عتیقه خود پای به این معامله می‌گذارند. آنها جای سکه‌های هخامنشی و صفوی را در کلکسیون عتیقه جات خود خالی می‌بینند و حال شنیده‌اند که می‌توانند اینجا آن را تکمیل کنند ولی آنها را نیز باید جزو همین جماعت مال باختگان قرار داد.

    شرح حال هر کدام از افرادی که در این مسیر پول و مال خود را از دست داده‌اند انگار درسی نیست که عبرت شود و ما دیگر شاهد هیچ حسرت و فغانی در مسیر جستجوی سکه‌های تاریخی در وادی سکه‌های تقلبی نباشیم.

    سکه‌های تقلبی در الیگودرز کشف شدند

    مشکل سکه‌های تقلبی در استان لرستان به ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد، در میان مالباختگان می‌توان نام‌هایی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و …هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده‌اند تا در این معامله پول‌هایشان را ببازند و حال با عنوان «مالباخته» باید به دنبال پول از دست رفته شأن بدوند.

    به هر حال آخرین موردی که این روزها پیرامون سکه‌های تقلبی مطرح شد دستگیری دو نفر کلاهبردار و کشف بیش از ۴۰۰ سکه و مجسمه تقلبی از آنها بود.

    سکه‌های تقلبی در الیگودرز  کشف شد

    کشف ۴۰۰ سکه و مجسمه تقلبی

    سرهنگ نصرت اله گراوند فرمانده انتظامی الیگودرز در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی از طریق ارسال پیامک و فروش سکه‌های تقلبی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

    وی افزود: مأموران با کارهای اطلاعاتی و پلیسی یک نفر را در سطح شهر الیگودرز در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند.

    فرمانده انتظامی الیگودرز، ادامه داد: متهم به جرم خود با همدستی یک نفر اعتراف و از مخفیگاه وی ۴۰۰ عدد سکه و مجسمه تقلبی، سه قبضه سلاح شکاری و سلاح جنگی کشف شد.

    سرهنگ گراوند با اشاره به دستگیری همدست متهم، به شهروندان توصیه کرد در مواجهه با پیامک‌های ناشناس با مضمون برانگیختن حس طمع افراد با دست آویز قرار دادن امور معنوی همچون قسم دادن مراقب باشند که تحت تأثیر اینگونه پیامک‌ها قرار نگیرند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *