×

عضومجمع نمایندگان لرستان در مجلس:
ضرورت تامین تجهیزات برای مدیریت بحران / مشکل نقاط حادثه خیز قبل از خطر رفع شود

  • کد نوشته: 9614
  • فروردین ۱۱, ۱۳۹۸
  • ۰
  • با شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز برای اقدام، در حوادث و بلایایی مانند سیل قطعا می توان از خسارت های جانی و مالی جلوگیری کرد و رفع نواقص، اصلاح پل ها، لایروبی نهرها و جلوگری از تغییر کاربری آنها در این راستا بسیار موثر است. 

    ضرورت تامین تجهیزات برای مدیریت بحران / مشکل نقاط حادثه خیز قبل از خطر رفع شود
  •  

    نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: تهیه تجهیزات یکی از مولفه های پیشگیری از بحران است و با داشتن امکانات و تجهیزات در هنگام حوادث و اتفاقات بهتر می توان مشکل را برطرف کرد.

    عباس گودرزی  با اشاره به مدیریت بحران و پیشگیری از حوادثی مانند سیل اظهار داشت: بخشی از مشکلات سیل به سنوات قبل و عدم دوراندیشی، آینده نگری و ایجاد زیر ساخت های لازم برمی گردد چرا که لازم و ضروری است تا قبل از وقوع هر گونه حادثه، پیشگیری لازم صورت گیرد.

    وی اضافه کرد: با شناسایی و اولویت بندی نقاط حادثه خیز برای اقدام، در حوادث و بلایایی مانند سیل قطعا می توان از خسارت های جانی و مالی جلوگیری کرد و رفع نواقص، اصلاح پل ها، لایروبی نهرها و جلوگری از تغییر کاربری آنها در این راستا بسیار موثر است.

    گودرزی کمبود امکانات و تجهیزات را از مشکلات موجود در حین وقوع حوادث برشمرد و افزود: برخی از دستگاه های اجرایی امکانات لازم را ندارند و ضروری است تا بخشی از اعتبارات مدیریت بحران در این راستا هزینه شود تا در صورت بروز هر گونه حوادث و اتفاقی بتوان از امکانات و تجهیزات استفاده کرد.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: مدیریت بحران باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کند که در هر حادثه ای بتواند از صفر تا صد وارد عمل شود.

    به گفته وی در سیل هفته گذشته نیروهای مسلح، بسیج و نیروهای مردمی در کنار دستگاه های اجرایی وارد عمل شده و برای رفع مشکلات و کمک به مردم گام های موثری برداشته اند.

    گودرزی با اشاره به کمبود تجهیزات در شهرستان بروجرد افزود: در راهداری بروجرد ۳ دستگاه گریدر و سه دستگاه لودر وجود دارد که از هر سه دستگاه، ۲ دستگاه از رده خارج شده و قابل استفاده نیست و ۶ دستگاه ماشین برفروب وجود دارد که ۳ دستگاه فرسوده و از رده خارج است در حالی که شهرستان بروجرد با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸۰ روستا و ۵۶۰ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان راه روستایی۴۲۰ کیلومتر برفگیر است و این میزان امکانات و تجهیزات اندک نمی تواند پاسخگو باشد.

    به گفته وی بخشی از مدیریت بحران مربوط به قبل از حادثه و پیشگیری است که باید مقداری از اعتبارات برای پیشگیری از حوادث هزینه شود و یکی از مولفه های پیشگیری از بحران، تهیه تجهیزات است.

     گودرزی اضافه کرد: در دشت سیلاخور اگر رقمی برای پیشگیری هزینه شود می تواند از حوادث بزرگ جلوگیری کند و در غیر اینصورت اگر حادثه ای رخ دهد ۱۰۰ برابر باید هزینه شود.

    به گفته وی مردم باید در جریان امور مربوط به مسئولان باشند چرا که مردم موکل ما هستند و باید از برنامه های ما باخبر باشند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *