×

فرمانده سپاه لرستان:
ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی برای برگزاری کنگره شهدای لرستان به کار گرفته شود

  • فروردین ۱۹, ۱۴۰۰
  • ۰
  • فرمانده سپاه لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستانی گفت: علاوه بر جذب بودجه جهت برگزاری کنگره بسیاری از کارها را می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی که پای کار هستند انجام داد.

    ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی برای برگزاری کنگره شهدای لرستان به کار گرفته شود
  •  برگزاری مجالس بزرگداشت و کنگره‌های  شهدا در واقع تجلیل و تعظیم راه، هدف و احترام گذاشتن به هدف والای شهیدان  است در همین راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند «جلسات بزرگداشت، ادامه‌ حرکت جهادی و ادامه‌  شهادت است. اگر نام شهیدان ما تکرار نمی‌شد، تجلیل نمی‌شدند و احترام به آنها و خانواده‌‌های آنها در جامعه‌ ما به ‌صورت یک فرهنگ درنمی‌‌آمد که خوشبختانه به‌ صورت فرهنگ درآمده امروز بسیاری از این یادهای ارزشمند و گرانب‌ها فراموش شده بود، این ارزش‌گذاری عظیمی که با حرکت شهادت در یک جامعه به‌ وجود می‌آید، به فراموشی سپرده شده بود.نباید بگذارید این اتّفاق بعد از این هم بیفتد، روزبه‌ روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌ یابی و نکته‌ سنجی زندگی شهدا در جامعه‌  ما رواج پیدا کند.» بر همین اساس جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای استان لرستان امروز جلسه هماهنگی و تبیین برنامه‌های برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید سر افراز استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، استاندار و اعضای کمیته‌های ۲۲گانه برگزاری کنگره برگزار شد.

    سردارمرتضی کشکولی فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این جلسه  اظهار داشت: واقعیت امر این است که ملت ایران در مقطعی از حیث فردی و اجتماعی به اوج کمال  خود رسیده و توانسته دفاع تمام قدی از حیثیت، دین، سرزمین، نوامیس و فرهنگ خود در یک جنگ نابرابر داشته باشد.

    وی افزود: دفاع  مقدس همچون قله‌ای است که ما همیشه و در زندگی شخصی، اجتماعی و نوع حکمرانی نیازمند توجه به آن هستیم این در حالی است که بسیاری از کشورها در حالی که جنگ و مقاومتی نداشتند  ولی یادمان  سرباز گمنامی دارند که روح حماسه و دفاع را در میان ملت خود ایجاد کنند.

    فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان ارشد استان از ابتدای مطرح شدن برگزاری کنگره  ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستانی جهت برگزاری این کنگره صادقانه و بسیار هوشمندانه برنامه‌های خوبی با  اندیشه ورزی کمیته‌های ۲۲گانه در نظر گرفته‌اند.

    وی بیان کرد: برنامه‌های متعددی با اندیشه‌ورزی در کمیته‌های ۲۲ گانه نوشته و تایید شده بر همین اساس باید محکم پای اجرای این برنامه‌ها بمانیم که حتما اجرا شوند.

    کشکولی گفت: علاوه بر جذب بودجه جهت برگزاری کنگره بسیاری از کارها را می‌توان با بهره‌گیری از  ظرفیت گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی که پای کار هستند انجام داد در همین راستا دستگاه‌های اجرایی باید این گروه‌های جهادی و جوانان انقلابی  را شناسایی و از آنها  استفاده کنند.

    وی  با بیان اینکه نگاه ما به برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان باید ملی، فاخر و ماندگار باشد  تصریح کرد: جهت  برگزاری کنگره و چاپ کتاب، هنرهای تجسمی، ساخت فیلم و  مستند باید به موضوعات روز جامعه همچون فرهنگ، امنیت، تعلیم و تربیت  بیشتر توجه شود که بتوانیم برنامه‌ای فاخر و ملی برگزار کنیم.

    فرمانده  سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  پس از افتتاح باغ موزه دفاع مقدس نیازمند محتوا هستیم بر همین اساس  بخشی از محتواهایی که برای کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان تهیه می‌شود را می‌توان در این موزه  نگهداری کرد در همین راستا جهت ساخت آثار فاخر و با محتوا باید با گروه‌های مختلف جلسات اندیشه ورزی برگزار کرد.

     تهاجم پنهان دشمن مبنی بر سست کردن اراده‌ها، بسیار سخت‌تر از تهاجم آشکار آنهاست 

    حجت الاسلام والمسلمین  سید احمدرضا شاهرخی در ادامه  این جلسه نیز  با بیان اینکه یکی از بهترین و شریف ترین کارها در روزگار امروز برگزاری کنگره شهداست اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا در استان متدین لرستان که گرایش‌های ممتازی به تدین و انقلابیگری در وجودشان است جریان سازی یک فرهنگ دینی، انقلابی  و متنفذ  تاثیرگذار است.

    وی  افزود: به طور یقین  برکات برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان شامل حال مردم این استان و همچنین سبب ارتقا فر هنگی استان می‌شود.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمن تهاجم‌های فرهنگی بسیاری دارد عنوان کرد: تهاجم پنهان دشمن مبنی بر سست کردن اراده‌ها بسیار سخت‌تر از تهاجم آشکار آنها است در همین راستا برگزاری کنگره‌های شهدا و جریان سازی‌های انجام شده می‌تواند ما را در تقابل جنگ پنهان دشمن  موفق کند.

    وی بیان کرد: با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی گنجینه  دفاع مقدس تمام نشدنی است، شهدا در زمان حیات با  جسم، خون و هویت دینی از کشور دفاع کردند و پس از شهادت نیز  با هویت، معنویت و فرهنگی  که از خود به جای گذاشتند همچون چشمه‌ای زلال، جوشان و پر خروش از عزت، شرف و حیثیت نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند.

    حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط کمیته‌های ۲۲گانه برگزاری کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان خوشبختانه بسیاری از کمیته‌ها بر اساس زمان‌بندی کارهای خود را پیش برده‌اند گفت: برگزاری این کنگره نیازمند اعتباراتی  است که از طرف سازمان برنامه و بودجه استان و کشور است همچنین  باید از ظرفیت جوانان، جهادی و گروه‌های فرهنگی استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: برخی اقدامات همچون نوشتن کتاب، ساخت فیلم و مستند که  از مزیت‌های کنگره ۶ هزار و ۳۰۰ شهید لرستان است نیازمند تامین بودجه  است و در این راستا می‌توان با دقت و ظرافت خاصی  ستاد مشارکت‌های مردمی کنگره تشکیل داد البته به گونه‌ای نباشد که مردم احساس کنند  کلیه بودجه برگزاری این مراسم از طرف مردم است و اعتبار استانی در نظر گرفته نشده است.

    امیدواریم برگزاری کنگره‌ها و مراسمات بزرگداشت شهدا هشداری باشد برای کسانی که منصب، موقعیت و پست دارند چرا که  هر کسی که در جمهوری اسلامی موقعیت و مسئولیتی دارد باید توجه کند  این پست و موقعیت امانتی است از طرف شهدا و بدانند  پایه‌های میز مدیریتشان  بر روی خون شهیدان است و قدر  این فرصت خدمت به مردم را بدانند.

    انتهای پیام/

    منبع: تسنیم
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *