×

عرفه روز نیایش و اجابت دعا/ گشودن درهای رحمت به روی بندگان

  • مرداد ۳۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  •   عرفه روز دعا و توبه ای، یکی از فرصت های ناب برای بندگی است. به گزارش نیساخبر” در نهم ذی الحجه بود که امام حسین(ع) در عرفات دعای عرفه را با چشمانی بارانی قرائت کردند، دعایی که با قرائت آن حال و هوایی خاص وجود انسان را در بر می گیرد.   امروز روز عرفه […]

    عرفه روز نیایش و اجابت دعا/ گشودن درهای رحمت به روی بندگان
  •  

    عرفه روز دعا و توبه ای، یکی از فرصت های ناب برای بندگی است.

    به گزارش نیساخبر” در نهم ذی الحجه بود که امام حسین(ع) در عرفات دعای عرفه را با چشمانی بارانی قرائت کردند، دعایی که با قرائت آن حال و هوایی خاص وجود انسان را در بر می گیرد.

     

    امروز روز عرفه است، روزی برای نیایش، دعا، توبه، استغفار و طلب رحمت، این روز یکی از روزهای با فضیلت است و فرصتی است تا کوله بار را از گناه خالی کنیم و با توبه و طلب استغفار بار دیگر بندگی کنیم.

     

    ائمه معصومین به روز عرفه و نیایش در این روز بسیار تاکید کرده اند به طوری که در این روز درهای رحمت الهی گشوده می شود و دعا اجابت می شود.

     

    Image result for ‫دعای عرفه در مسجد‬‎

     

    روز عرفه فرصت مناسبی است تا به دور از همه هیاهوی دنیا و دغدغه هایی که داریم ساعتی را با خدا خلوت کنیم و سفره دلمان را باز کنیم، اشک بریزیم و دعا بخوانیم و توبه کنیم.

     

    امروز دست های بندگان تا آسمان بالا می رود، امروز دعا کردن با اشک و صدای لرزان همراه می شود و بهترین فرصت است که باید غنیمت شمرده شود.

     

    در طول سال روزهای با فضیلت و با برکتی هستند که روز عرفه یکی از همان روزهاست و روز برگشت به درگاه الهی است و دست‌های عاشقان در این روز به درگاه پرودگار بلند می شود و دعای عرفه قرائت می‌شود.

     

    روز عرفه با لیله القدر مقایسه شده و اگر شب قدر از هزار ماه برتر و با فضیلت تر است در میان روزها آن روزی که از همه عمر انسان‌ها برتری دارد روز عرفه است.

     

    Image result for ‫دعای عرفه در مسجد‬‎

     

    اعمال روز عرفه  غسل، زیارت امام حسین(ع)، بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورده شود و سپس خواندن دعای امام حسین(ع) و دعای ام داود در روز عرفه سفارش شده است.

     

    حجت الاسلام “صادق جعفر پور” در این راستا گفت: دعای روز عرفه امروز در ۷۰ مسجد شهری و روستایی برگزار می شود و قرائت دعا با محوریت مسجد امام(ره) است که در ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد.

    انتهای پیام/

    منبع:سفیرافلاک

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *