×

عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با لرستان خبر: شفافیتی در حوزه درآمد و هزینه یارانه ها وجود ندارد/ افزایش ۵۰ درصدی قیمت تمام حامل های انرژی در بودجه ۹۷

  • دی ۲, ۱۳۹۶
  • ۰
  • عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ادعای دولت، درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان بیشتر از امسال خواهد شد و در این صورت باید ۵۰ درصد قیمت بنزین، گازوئیل، آب، برق، گاز و تمامی حامل های انرژی افزایش یابد.   به گزارش نیساخبر“محمدرضا ملکشاهی راد […]

    عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با لرستان خبر: شفافیتی در حوزه درآمد و هزینه یارانه ها وجود ندارد/ افزایش ۵۰ درصدی قیمت تمام حامل های انرژی در بودجه ۹۷
  • شفافیتی در حوزه درآمد و هزینه یارانه ها وجود ندارد/ افزایش 50 درصدی قیمت تمام حامل های انرژی در بودجه 97

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ادعای دولت، درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان بیشتر از امسال خواهد شد و در این صورت باید ۵۰ درصد قیمت بنزین، گازوئیل، آب، برق، گاز و تمامی حامل های انرژی افزایش یابد.

     

    به گزارش نیساخبر“محمدرضا ملکشاهی راد در گفتگو با خبرنگار لرستان خبر اظهار داشت: دولت مدعی است که سالیانه ۴۲ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده و سالانه ۳۲ هزار میلیارد تومان از فروش حامل های انرژی بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها درآمد دارد، یعنی دولت مدعی است که ۱۰ هزار میلیارد تومان از خزانه برای یارانه مردم پرداخت می کند.

    وی عنوان کرد: اگر این موضوع صحت داشته باشد خلاف قانون است و دولت نمی تواند بیش از آنچه که در قانون هدفمند کردن یارانه ها آمده هزینه کند.

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته در بحث بودجه سال ۹۶ آقای حاجی بابایی مدعی شد که درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان است و این نشان می دهد که شفافیتی در حوزه درآمد و هزینه یارانه ها وجود ندارد.

    ملکشاهی راد تصریح کرد: شفاف سازی درآمد و هزینه هدفمندسازی یارانه ها یکی از مسائلی است که امسال دولت باید انجام بدهد چراکه ابهام زیادی دارد.

    وی با بیان اینکه دولت در بودجه ۹۷ قصد افزایش درآمد حاصل از یارانه ها به ۴۸ هزار میلیارد تومان را دارد، افزود: طبق این ادعای دولت، درآمد حاصل از هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده ۱۶ هزار میلیارد تومان بیشتر از امسال خواهد شد و در این صورت باید ۵۰ درصد قیمت بنزین، گازوئیل، آب، برق، گاز و تمامی حامل های انرژی افزایش یابد و در نتیجه دولت به دنبال یک افزایش ۵۰ درصدی است.

    قانون هدفمندسازی یارانه ها در کشور اجرا نمی شود

    عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افزایش ۵۰ درصدی حامل های انرژی شرایط بدی برای مردم به وجود خواهد آورد، خاطرشان کرد: قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا نمی شود چراکه اگر این قانون اجرا می شد، دولت موظف بود ۵۰ درصد از درآمد حاصل از فروش حامل های انرژی را به آن بخش از اقشار کم درآمد که نیازمند هستند کمک کند، ۳۰ باید به سمت تولید و ۲۰ درصد هم به سمت احداث زیرساخت ها می رفت.

    ملکشاهی یادآور شد: بر این اساس دولت اگر قانون را اجرا می کرد و این ۳۰ درصد به سمت یارانه تولید می رفت، به طور قطع تحولی در بخش تولید و اشتغال ایجاد می شد.

    وی عنوان کرد: اگر آقای روحانی که امسال اعتقاد پیدا کرده باید یارانه اقشار پردرآمد را کاهش دهد، اگر در طول چهار سال گذشته این اقدام را انجام می داد چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه تولید و اشتغال و زیرساخت تزریق می شد.

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نشان می دهد که دولت های ما در گذشته و حال بر اساس اهداف برنامه برنامه ریزی نکرده اند و زمینه ای فراهم کردند که امروز جامعه با این وضعیت بد اقتصادی روبرو شود.

    ملکشاهی راد تصریح کرد: در عین حال در بودجه سال ۹۷ بخش عمده ای از بودجه ها به تامین هزینه های شرکت ها و سازمان ها از طریق انتشار اوراق قرضه است.

    انتهای پیام/

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *