×

علی حیدرامیری/کارشناس مسائل سیاسی: ۲۶ دی‌ماه، روز ترجیح فرار بر قرار/ فرار شاه طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بود

  • کد نوشته: 7455
  • دی ۲۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرار شاه طلیعه‌ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد. به گزارش نیساخبر، طی حکومت ۵۰ ساله پهلوی ایران در دامان آمریکا و بریتانیای کبیر قرار داشت و طی این دوران رضاشاه نوکر انگلیس بود و محمدرضا نوکر آمریکا. سلطنت پهلوی ضربات جبران‌ناپذیری را به ایران وارد کرد، […]

    علی حیدرامیری/کارشناس مسائل سیاسی: ۲۶ دی‌ماه، روز ترجیح فرار بر قرار/ فرار شاه طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بود
  • کارشناس مسائل سیاسی گفت: فرار شاه طلیعه‌ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن سال ۵۷ شد.

    به گزارش نیساخبر، طی حکومت ۵۰ ساله پهلوی ایران در دامان آمریکا و بریتانیای کبیر قرار داشت و طی این دوران رضاشاه نوکر انگلیس بود و محمدرضا نوکر آمریکا.

    سلطنت پهلوی ضربات جبران‌ناپذیری را به ایران وارد کرد، به‌نحوی‌که کشور را از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی به دوردست‌ها پرتاب کرده بود.

    ایران یک کشور عقب‌افتاده در زمان پهلوی بود و در آن زمان صنایع نظامی ایران هیچ‌گونه تولیدی نداشت و کشور به انبار مهمات ذرات‌خانه‌های اسلحه‌سازی غرب تبدیل شده بود.

    از نظر سیاسی ایران شدیدا به غرب وابسته بود، اگر رژیم پهلوی پول‌هایی را که صرف خرید تسلیحات از غرب می‌کرد صرف بازسازی، بهسازی و همچنین توسعه و آبادانی ایران می‌کرد قطعا کشور به جای واردات تسلیحات غربی خود تولیدکننده و حتی صادرکننده این تجهیزات می‌بود.

    ایران زمان پهلوی نگهبان اسرائیل غاصب بوده و حکومت پهلوی به نیابت از آمریکا با نهضت‌های آزادی‌بخش و عدالت‌خواه به مقابله برخاسته و هرگونه حرکت عدالت‌خواهانه را در نطفه خفه می‌کرد.

    رژیم جنایتکار پهلوی فرهنگ غرب را در ایران رواج داده بود، به‌گونه‌ای‌که همزمان با تفکر آتاتورک در ترکیه، تفکر سکولاریسم، بی‌حجابی، بی‌بندوباری و غرب‌مداری را در کشور تبلیغ، نشر و گسترش می‌داد.

    در زمان حکومت‌پهلوی اقتصاد ایران به سمت تک‌محصولی‌بودن و وابسته به نفت بودن سوق داده بود، کارخانه‌ها تولیدی نداشته و نوآوری و اختراع واژه‌ای بی‌معنی در آن زمان بود.

    در دوران شاهنشاهی دین به حاشیه رفته و پیام شهادت عاشورا به سمت خرافه‌پرستی و ظاهرسازی پیش می‌رفت، حوزه‌های علمیه در تنگناهای شدید قرار گرفته و در مقابل مراکز فسق و فجور رونق گرفته بود، از دین فقط نامی مانده و ایران پادوی غرب در خاورمیانه شده بود.

    تشدید ظلم و بی‌عدالتی‌های حکومت‌پهلوی مردم را خسته کرده بود و این ماجرا سبب شد علما، مجتهدین و نخبگان به بیدارسازی و آگاهی‌بخشی مردم ایران پرداخته و در ذیل رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره) دست به اعتراض بزنند.

    سرانجام در ۲۶ دی‌ماه سال ۵۷ شاه ملعون به بهانه درمان اما در حقیقت به قصد فرار کوله‌بار سفر بست و فرارش طلیعه‌ پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن همان سال گردید.

    امروز اما انقلاب اسلامی ایران در آستانه ۴۰ سالگی قرار دارد، ریشه‌های این درخت تنومند روز به روز مستحکم‌تر شده و دیگر از عقب‌افتادگی‌های دوران پهلوی اثر چندانی نمانده است.

    جمهوری اسلامی ایران امروز یک قدرت برتر در خاورمیانه است و ملت ایران مایحتاج خود را با تکیه بر نوآوری و تولید تامین کرده و از آن وابستگی مفتضحانه غربی هیچ نام و نشانی باقی نمانده است.

    امروز جمهوری اسلامی ایران در حال صادرکردن اسلام و تمدن اسلامی به سراسر دنیا است، جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی در جهان بوده و در مسیر تعالی و پیشرفت قرار گرفته است.

    ایران امروز هیچ شباهتی با ایران سال‌های حکومت پهلوی ندارد، جمهوری اسلامی ایران اکنون مدل جدیدی از مردم‌سالاری دینی را به دنیا معرفی کرده است.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس

      نام شما (الزامی)

      ایمیل شما (الزامی)

      موضوع

      پیام شما

       

      برچسب ها

      نوشته های مشابه

      دیدگاهتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *