×

لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ ایران/ در گام نخست مغلوب ایتالیا شد

  • کد نوشته: 5065
  • خرداد ۱۳, ۱۳۹۶
  • ۰
  •   تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۷ برابر ایتالیا قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد. به گزارش نیساخبر، هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در سطح یک امروز آغاز شد و تیم ایران در نخستین مسابقه خود برابر ایتالیای میزبان قرار گرفت. شاگردان ایگور کولاکوویچ از […]

    لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ ایران/ در گام نخست مغلوب ایتالیا شد
  •  

    خبرگزاری فارس: ایران در گام نخست مغلوب ایتالیا شد/ نخستین شکست رسمی کولاکوویچ با ایران

    تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ جهانی ۲۰۱۷ برابر ایتالیا قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد.

    به گزارش نیساخبر، هفته نخست رقابت‌های لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ در سطح یک امروز آغاز شد و تیم ایران در نخستین مسابقه خود برابر ایتالیای میزبان قرار گرفت. شاگردان ایگور کولاکوویچ از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر پیزارو مقابل لاجوردی‌پوشان همیشه مدعی صف‌آرایی کردند که این مسابقه با نتیجه ۳ بر صفر و با امتیازهای ( ۲۵ بر ۲۲ ، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ )به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد.

    ایتالیایی‌ها در شرایطی این مسابقه را آغاز کردند که ستاره‌های همچون ایوان زایتسف، عثمانی خوانتورینا، گابریله نِلی، پاسکال سوتیله، سالواتوره روسینی، گابریله ماروتی، انریکو چستر را در ترکیب خود نمی‌دید. در این مسابقه، کولاکوویچ که نخستین حضور رسمی خود روی نمیکت تیم ملی ایران را تجربه می‌کرد برای شروع مسابقه سعید معروف، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور، مهدی مرندی، امیر غفور و مسعود غلامی را روانه میدان کرد.

    در ست نخست این مسابقه شاگردان کولاکوویچ عملکرد نسبتاً خوبی داشتند؛ هرچند که سرمربی تیم ملی ایران ار نفراتی مانند مصطفی حیدری، مجتبی میرزاجانپور و رضا قرا هم در جریان ست اول استفاده کرد، اما این ایتالیایی‌ها بودند که با عملکرد درخشان خود مخصوصاً در خط سرویس توانستند نتیجه را ۲۵ بر ۲۲ به سود خود رقم بزنند.

    در ست دوم ایران بازی را خوب و بهتر از حریف شروع کرد و توانست چند امتیاز پیش بیافتد، اما این برتری چندان دوامی نداشت و ایتالیایی‌ها خیلی زود توپ و میدان را در اختیار گرفتند. در اواخر این ست هم در حالی که ایران می‌توانست نتیجه بازی را ۲۴ بر ۲۳ به سود خود کند بازیکن جدید تیم ملی یعنی مسعود غلامی که جایگزین سید محمد موسوی شده بود پس از چند رالی تماشایی توپ را به خارج زمین زد تا ایتالیایی‌ها پیش بیافتند و در نهایت ۲۵ بر ۲۳ این ست را هم به سود خود رقم بزنند.

    تیم ایران در ست سوم برای نخستین بار زودتر از حریف به امتیاز ۱۶ رسید تا در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. در حالی که تیم ایران ۲۰ بر ۱۷ از حریف پیش بود، اما با عملکرد ضعیف تیم ایران نتیجه بازی ۲۱ بر ۲۱ مساوی شد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود شاگردان بلنجینی خاتمه پیدا کرد. درخشش ایتالیا در زدن سرویس و توپ گیری ضعیف در عقب زمین ایران و عدم استفاده از توپ‌های برگشتی از جمله عواملی بود که موجب شد تا ایران این ست و در مجموع این بازی را به حریف خود واگذار کنند.

    پیش از این مسابقه، دو تیم در طی ادوار لیگ جهانی ۸ بار به مصاف هم رفته بودند که ایتالیا ۵ و ایران ۳ بار پیروز میدان بود. تیم ایتالیا با ۸ مدال طلا، ۳ نقره و ۴ برنز در رده دوم پر افتخارترین تیم های لیگ جهانی محسوب می‌شود.

    تیم ملی والیبال ایران امروز از ساعت ۱۹:۳۰ در دومین مسابقه خود برابر برزیل قرار خواهند گرفت و ایتالیا هم به مصاف لهستان خواهد رفت.

    انتهای پیام/

    منبع:فارس


    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *