×

ماجرای ورود “پزشکان بدون مرز” به کشورمان چه بود؟/ در گروه فرانسوی یک پزشک متخصص هم حضور نداشت!

  • فروردین ۵, ۱۳۹۹
  • ۰
  • بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا خود با کمبود تجهیزات و مدیریت بیماری کرونا روبرو هستند چطور پزشکان خود را به کشورمان فرستادند تا یاری رس مردم ایران باشند؟

    ماجرای ورود “پزشکان بدون مرز” به کشورمان چه بود؟/ در گروه فرانسوی یک پزشک متخصص هم حضور نداشت!
  • ماجرای عدم اجازه ورود به پزشکان بدون مرز خصوصا در شبکه های اجتماعی و میان رسانه های ضدانقلاب به حربه ای برای تهاجم نرم علیه کشورمان تبدیل شد.

    «بهرام قاسمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس روز دوشنبه اعلام کرد که دومین هواپیمای حامل محموله پزشکان بدون مرز از بوردو فرانسه امروز راهی تهران شد.
    وی افزود:«علاوه بر دارو و اقلام مورد نیاز پزشکان و پرستاران، تجهیزات یک بیمارستان صحرایی که با هماهنگی وزارت بهداشت نصب و آماده کمک‌رسانی به بیماران خواهد شد، بخش مهمی از محموله این دو هواپیماست.»
    در حالی که کشور ما تحت بی‌سابقه‌ترین رژیم‌های تحریمی تاریخ قرارد دارد و دولت شیطان بزرگ (آمریکا) و متحدان آن حاضر نیستند حتی کوچک‌ترین روزنه‌ای برای ورود دارو و تجهیزات پزشکی باز کنند، به ناگهان خبر می رسد که دو محموله تجهیزات پزشکی ذیل نام «پزشکان بدون مرز» ، به همراه «کارشناسان» ظاهرا اروپایی وارد کشور می شوند.
    نکته انحرافی دیگر در این موضوع این بود که بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا خود با کمبود تجهیزات و مدیریت بیماری کرونا روبرو هستند چطور پزشکان خود را به کشورمان فرستادند تا یاری رس مردم ایران باشند؟
    این انتقادات وجود داشت تا جایی که «علیرضا وهاب زاده» مشاور وزیر بهداشت در توئیتی در واکنش به ورود پزشکان بدون مرز فرانسوی به ایران نوشت: «ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملى مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهاى مسلح، فعلا نیازى به برپایى تخت بیمارستانى توسط نیروهاى خارجى نیست و این حضور منتفی است.»
    اما همین توئیت باعث ایجاد هجمه هایی خصوصا از سوی شبکه های ضدانقلاب به کشورمان شد. موضوعی که درانتها با افشاگری خاص مشاور وزیر بهداشت روبرو و موارد خاص دیگری را افشا کرد.
    جالب است که « در گروه پزشکان بدون مرز فرانسوی نه تنها یک پزشک متخصص بلکه دارویی و تجهیزاتی نبوده است و فقط چند ماسک و گان با افراد غیرمتخصص به ایران اعزام شده اند.
    وهاب زاده در توئیتی دیگر در این باره نوشت: «درگروه اعزامی،هیچ متخصص عفونی یا مرتبط باکرونا حضور نداشت.یک پزشک اورژانس و میزان کمی تجهیزات مصرفی که تولید داخل هم دارد. داروی خاص و تحریمی هم نبوده که به کاهش اثرات تحریم کمک کند. در شرایطی که ده‌ها بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح درآماده‌باش وبسیاری ازبیمارستان‌ها خالی است.»
    این موضوع سئوالات زیادی را به ذهن متبادر می سازد اول اینکه اهداف غرب برای فرستادن این افراد به کشورمان چه بوده است. این افراد که نه تخصص و نه تجهیزات لازم برای کمک کشورمان به همراه نداشته اند با چه هدفی قصد ورود به ایران را داشته اند؟!
    برخی معتقدند این افراد برای اهداف جاسوسی قصد ورود به کشور را داشتند وگرنه چنین محموله اندکی با اینهمه تبلیغات سیاسی چندان ارزش کارکردی برای کشورمان ندارد.
    سیده راضیه حسینی فعال رسانه ای طی یادداشتی نوشت: « تحت‌عنوان پزشکان بدون مرز، چندکارتن ماسک و لباس آورده‌اند؛ تعدادش به اندازه خروجیِ یک نصف روزِ گروه‌های جهادی هم نیست.  همراه کارتن‌ها، یک گروه ۶ نفره آمده‌اند که معلوم نیست این چند نفر اصولا چه دردی را دوا می‌کنند؟! آن هم از سمت کشوری که حاضر نیست تحریم‌های غیرانسانی را در این روزهای سختِ مردم ایران بردارد تا بتوانیم با پول خودمان، تجهیزات پزشکی بخریم.»
    از سوی دیگر اگر به طور خوشبینانه این موضوع را یک شو دیگر غربی در حوزه دوستدار بشر بودن قلمداد کنیم با توجه به تجهیزات و افرادی غیر متخصصی که در این هواپیما بوده است، باید بگوییم که اگر این موارد به کشورمان می آمد به هیچ وجه کمک قابل توجهی به کشورمان نمی کرد.
    انتهای پیام/
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *