×

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر:
ماه محرم فرصتی برای معرفت افزایی اهل‌بیت (ع) است

  • کد نوشته: 9034
  • شهریور ۲۰, ۱۳۹۷
  • ۰
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای معرفت افزایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) و دنیای اسلام است. به گزارش نیساخبر“حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت‌الله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر اظهار داشت: برای دهه محرم ۱۲۰ مبلغ به روستاها و سطح شهرستان اعزام می‌شوند که ۵۰ تا از خود شهرستان الشتر […]

    ماه محرم فرصتی برای معرفت افزایی اهل‌بیت (ع) است
  • رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: ماه محرم فرصت مناسبی برای معرفت افزایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع) و دنیای اسلام است.

    به گزارش نیساخبر“حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید نصرت‌الله موسوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر اظهار داشت: برای دهه محرم ۱۲۰ مبلغ به روستاها و سطح شهرستان اعزام می‌شوند که ۵۰ تا از خود شهرستان الشتر و مابقی از شهرستان‌های قم و اصفهان بوده از بین ۱۲۰ مبلغ حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر آن‌ها خانم‌های مبلغه هستند.

    وی با تأکید بر اینکه کانون مداحان زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی است افزود: کانون مداحان زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی بوده و ۲۰۱ مداح تحت برنامه سازمان بوده که ثبت در سامانه طوبی می‌باشند و در ماه محرم به روستاها و سطح شهرستان اعزام می‌شوند، البته تعداد مداحان بیشتر بوده و این آمار کسانی بوده که در سامانه طوبی ثبت و دارای کد می‌باشند.

     

    رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر برای ماه محرم برنامه‌هایی در نظر داشته ازجمله؛ اعزام مبلغ که پیش‌بینی ۱۲۰ مبلغ و ممکن است بیشتر هم باشد، گردهمایی هیئت‌های مذهبی که مداحان را توجیه کنیم، گردهمایی روحانیون تحت عنوان طلایه‌داران تبلیغ، شیرخوارگان حسینی که در چند نقطه شهرستان ازجمله: بخش فیروزآباد، حسینیۀ حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد امام رضا (ع) شهرستان و …به‌طور رسمی برگزار می‌شود.

     

    وی بابیان نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در حادثه کربلا تصریح کرد: نقش حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از حادثه کربلا درواقع ادامه هدف سیدالشهدا (ع) بود اگر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تبیین و روشنگری نمی‌کردند خون سیدالشهدا (ع) پایمال و ثمره‌ای نداشت.

     

    موسوی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در مورد امام حسین (ع) عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «در شهادت امام حسین (ع) حرارتی در دل انسان‌های مؤمن است که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود» هدف امام حسین (ع) احیاء و زنده ماندن دین بوده در این راه تمام هستی خود را فدا کرد، خداوند متعال به خاطر آن فداکاری بزرگ این عظمت را به سیدالشهدا (ع) داده و در ایام محرم و صفر که اوج فعالیت‌های دینی، فرهنگی و تبلیغی بوده مردم صورت خودجوش وارد صحنه می‌شوند.

    انتهای پیام/

    منبع:خبرگزاری بسیج

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *