×

مبارزه با فساد و برکناری مدیران ناکارآمد خواسته طلاب لرستانی؛ مذاکره با آمریکا فریب است

  • کد نوشته: 8692
  • مرداد ۱۵, ۱۳۹۷
  • ۰
  • طلاب حوزه‌های علمیه خرم‌آباد امروز در حوزه علمیه کمالیه تجمع کردند و خواهان برخورد مسئولان با مفسدان و کنترل وضعیت بازار شدند   به گزارش نیساخبر، تجمع علما، روحانیون و طلاب استان لرستان ظهر امروز در اعتراض به ظلم، فساد و مدیریت ناکارآمد کشور برگزار شد؛ در این تجمع طلاب و روحانیون با سردادن شعارهای مرگ […]

    مبارزه با فساد و برکناری مدیران ناکارآمد خواسته طلاب لرستانی؛ مذاکره با آمریکا فریب است
  • طلاب حوزه‌های علمیه خرم‌آباد امروز در حوزه علمیه کمالیه تجمع کردند و خواهان برخورد مسئولان با مفسدان و کنترل وضعیت بازار شدند

     

    به گزارش نیساخبر، تجمع علما، روحانیون و طلاب استان لرستان ظهر امروز در اعتراض به ظلم، فساد و مدیریت ناکارآمد کشور برگزار شد؛ در این تجمع طلاب و روحانیون با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مفسد اقتصادی اعدام باید گردد، گرانی بهانه است مذاکره نشانه است، مردم گله‌مند هستند و همچنین با قرائت بیانیه‌ای گرانی‌ها و بی‌ثباتی بازار را محکوم و خواستار برخورد قاطع دولت، مجلس و قوه قضائیه با عاملان این بی‌ثباتی و رسیدگی به مشکلات مردم شدند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عیسی موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی لرستان در این مراسم بابیان اینکه مردم باید این احساس را داشته باشند که روحانیت نیز از جنس مردم و کنار آن‌هاست اظهار داشت: مشکلاتی در کشور وجود دارد که به لطف خداوند توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌هایی در کشور ما وجود دارد، اگر امروزه کشور موردتهاجم اقتصادی قرارگرفته نشانه قوت و موقعیت استراتژی ایران است چراکه ایران مقام اول دنیا را در بحث نفت و گاز دارد.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کشور به‌طور طبیعی توسط دشمن است ولی بیشتر مشکلات منشأ داخلی دارد افزود: جریان‌های انقلابی، روحانیت، خانواده شهدا، ایثارگران و کلیه کسانی که مکتب و راه امام راحل را قبول دارند و به ولایت‌فقیه اعتقاددارند باید در راستای مدیریت کشور و مبارزه با ضعف‌ها اقدام کنند.

    ضعف نظارت دستگاه‌های اجرایی و مجلس

    مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی لرستان به عمده‌ترین مشکلات مردم اشاره و عنوان کرد: رکود اقتصادی یکی از مهم‌ترین این مشکلات بوده که بسیار خطرناک‌تر از تورم است چراکه در تورم چیزی به دست می‌آوریم و می‌توانیم چیز گران‌تری خرید ولی در رکود اقتصادی هیچ‌چیزی به دست نمی‌آید و بیکاری، کاهش ارزش پول، ضعف نظارت دستگاه‌های اجرایی و مجلس از مشکلات مردم است.

    وی بیان کرد: ضعف قانون و نبودن قانون کارآمد و شفاف به‌گونه‌ای که گردش آزاد اطلاعات اقتصادی سبب می‌شود مسئولان از اینکه دارایی‌های خودشان را به مردم اعلام کنند واهمه نداشته باشند؛ با توجه به رانت‌ها و اختلاس‌هایی که امروزه در جامعه وجود دارد بیش از ۱۰۰ مدیر در کشور چه مدیران مجرم و چه مدیرانی که به دلیل بی‌عرضه بودن تخلفاتی توسط زیردستان آن‌ها صورت می‌گیرد که باید برای همیشه از مدیریت کشور حذف شوند.

    ضرورت اصلاح سیاست‌های اقتصادی

    موسوی تصریح کرد: سیاست‌های ناکارآمد و تصمیم‌گیری‌های نادرست از دیگر مشکلات مدیریت جامعه است که اصلاح این سیاست‌های اقتصادی یک ضرورت به شمار می‌رود و عدم باور به ظرفیت‌های داخلی کشور از دیگر عوامل است.

    وی پایبند نبودن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دیگر عوامل اصلی مشکلات جامعه دانست و گفت: بیش از یک دهه مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی با نام‌گذاری سال‌ها با عنوان اقتصاد مقاومتی تأکیددارند؛عدم باور به فرهنگ و مدیریت جهادی و همچنین عدم به‌کارگیری مدیران توانمند، عاقل و امین از دیگر عوامل مشکلات مردم است.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین روشن مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان لرستان نیز در حاشیه این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به علت تجمع امروز طلاب اظهار داشت: همان‌طور که انقلاب اسلامی ما یک انقلاب معنوی و روحانی بوده انتظار مردم از روحانیت این است که در مسائل اجتماعی حضور کمی و کیفی داشته باشند.

    مبارزه با فساد و مدیران ناکارآمد

    وی بابیان اینکه روحانیت همواره در کنار مردم بوده‌اند و امروزه نیز در مسائل اقتصادی با برگزاری اجتماع و قیام علیه ظلم و فساد مخالفت خود را با مدیریت ناکارآمد اعلام کرده‌اند افزود: طلاب امروز یک‌صدا اعلام کردند که نسبت به وضعیت فعلی اقتصاد کشور ناراضی هستند و خواهان برکناری افراد ناتوان، ضعیف و مبارزه با متخلفان هستند چراکه وضعیت امروز کشور یک وضعیت نابسامان است.

    مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان لرستان به نقش قوه قضاییه در برخورد با مفسدان و متخلفان اشاره و عنوان کرد: در تاریخ و فقه داریم وقتی‌که وضعیت جامعه به‌صورتی است که موجب نارضایتی مردم می‌شود قوه قضاییه یا حکام قضایی باید عاملین اصلی فساد در جامعه را دستگیر کنند و با توجه به اینکه مصادره اموال که در زمان پیامبر(ص) و تاریخ قبل از انقلاب در جریان نابسامانی‌های اقتصادی وجود داشته علما رأی به مصادره اموال و برخورد با مفسدین داده‌اند در همین راستا قوه قضاییه نیز باید از پشت میز کنده شود و بین مردم بیاید و حتی حکم به اعدام مفسدان نیز بدهد.

    روشن به اهمیت مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نهادی قانون‌گذار و تصمیم‌گیرنده اشاره و خاطرنشان کرد: چنانچه مجلس شورای اسلامی فعلی مجلسی باشد که بنای آن بر مبنای غیرت نه طایفه‌گرایی و اعتقاد نه عشیره باشد مدرس‌هایی از این مجلس بیرون می‌آید که در مقابل فساد جامعه می‌ایستد و حرف خودش را میزند.

    پیشنهاد مذاکره یک نوع فریب است

    وی با انتقاد از نمایندگان مجلس بابیان اینکه وظیفه مردم حمایت از مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب است گفت: ما از این مجلس بی‌حال و بی‌رگ هیچ‌گونه توقعی نداریم؛ پیشنهاد مذاکره رئیس‌جمهور آمریکا یک نوع فریب است و تجربه ثابت کرده است آمریکا اهل وفاداری به قول و امضا خود نیست و پیشنهاد این مذاکره به‌منزله یک نوع فرار از مشکلات داخلی و خارجی است که برای این کشور رخ‌داده و مسئولین آگاه ما نباید فریب رئیس‌جمهور آمریکا را بخورند.

    یکی دیگر از طلاب حوزه کمالیه خرم‌آباد  اظهار داشت: قوه قضاییه، مجلس و دولت نیازمند پالایش هستند و مسئولان باید مطالبات مردم را به‌صورت میدانی بررسی کنند.

    وی افزود: ولایت‌فقیه یک اصل و یک اعتقاد است که مبنای آن دفاع از مظلوم و برعلیه ظالم است، اگر امروز نظر ولایت‌فقیه این است که در حق مردم ظلم می‌شود چنانچه مجلس و قوه قضاییه وارد عمل نشوند جهت رفع مشکلات مردم قطعاً از ملت سیلی می‌خورند؛ مردم اگر تاکنون صبر کرده‌اند و فشار مشکلات را تحمل کرده‌اند به خاطر ولی‌فقیه است.

    در پایان تجمع نیز بیانیه‌ای به این شرح منتشر شد:

    «خدا را شاکریم که از نعمت مردمی انقلابی و بصیر برخورداریم، نزدیک به یک دهه است که مقام معظم رهبری از جنگ تمام‌عیار اقتصادی دشمنان علیه ایران اسلامی پرده برداشته است و راهبرد اساسی مقابله با آن را با تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی معرفی کرده است.

    طی سال‌های اخیر دشمنان نظام اسلامی سعی دارند با استفاده از حربه تحریم اقتصادی مردم و مسئولین را از پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی بازدارند، لذا ما روحانیت در شرایط کنونی بر خود لازم دانستیم که نکات مهمی را به عرض مردم شریف و مسئولین برسانیم:

    ۱-مردم فداکار انقلابی با توجه به تجربه‌های گذشته درزمینهٔ برجام نسبت به مذاکره با آمریکا و هم‌پیمانانش اعتماد نداریم و هرگونه مذاکره بی‌حاصل، بیهوده بی‌نتیجه خواهد ماند و همچون گذشته دشمنی آمریکا علیه ملت مظلوم ایران از مسلمات غیرقابل‌انکار است.

    ۲-قوه قضاییه برخورد سریع و به‌موقع با مفسدین و اخلالگران اقتصادی را در اولویت قرار داده و خارج از نوبت رسیدگی و اقدام قاطع به‌دوراز مصلحت‌اندیشی انجام دهد.

    ۳-مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند و نسبت به عملکرد مسئولین با نظارت دقیق بر اجرای قوانین در جهت رفع مشکلات موجود با تصویب قوانین و اصلاح امور اقدامات صریح انقلابی داشته باشد.

    ۴-بخش اعظم مشکلات اقتصادی موجود نه در تحریم ظالمانه بلکه دررویکردهای منفی و سوء مدیریت و عملکرد نا ثواب مسئولین اقتصادی ریشه دارد و دولتمردان نسبت به ترمیم و تغییر تیم اقتصادی کشور باید اقدام عاجل و سریع انجام دهند و این‌یک ضرورت انکارناپذیر است.

    ۵-بی‌توجهی به معیشت مردم و مخصوصاً اقشار آسیب‌پذیر و طبقات ضعیف و کم‌درآمد و همچنین گرایش بعضی از مسئولین به گردآوری ثروت و اشرافی گری سبب شده توده مردم که صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی هستند در معرض آسیب جدی قرارگرفته که این نوع رفتارها مغایر با عدالت اجتماعی است و چنین مسئولینی نباید در نظام اسلامی جایگاهی داشته باشند.

    ۶-در خاتمه ضمن حمایت از مواضع حضرات مراجع محترم تقلید و جامعه مدرسین در راستای مطالبات به‌حق مردم توصیه و تأکید می‌کنیم که مردم عزیز لرستان مثل همیشه با صبر و شکیبایی مسیر انقلاب اسلامی را طی نموده و نسبت به نقشه بدخواهان و فرصت‌طلبان که امنیت جامعه را مورد هدف قرار داده‌اند هوشیار بوده و مثل همیشه با تبعیت از مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری پیروی کرده و با منویات و آرمان‌های امام راحل (ره) و شهدای گران‌قدر تجدید میثاق می‌بندند.»

    انتهای پیام/

    منبع:تسنیم

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *