×

مجلس برای مبارزه با مفاسد در کنار قوه قضائیه است

  • تیر ۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس گفت: برای مبارزه با فساد، مجلس شورای اسلامی در کنار دستگاه قضایی است ودستگاه قضایی یکی از مراجعی هست که در تحقق عدالت نقش به سزایی دارد.

    مجلس برای مبارزه با مفاسد در کنار قوه قضائیه است
  • مهرداد ویسکرمی؛ نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با سفیرافلاک ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام رییسی و کارکنان دستگاه قضایی، اظهار داشت: هدف از تشکیل حکومت اسلامی و اعتقادی دستیابی به جامعه توحیدی بوده و در مناسبات اجتماعی نیز اجرای عدالت است.

    وی با اشاره به اینکه عدالت حداکثری در زمان ظهور امام زمان(عج) صورت می گیرد، گفت: ما همه باید تلاش کنیم به این نوع عدالت نزدیک شویم که در این راستا دستگاه قضایی یکی از مراجعی هست که در تحقق عدالت نقش به سزایی دارد.

    رییس قوه قضائیه کم کاری های گذشته را جبران کند

    ویسکرمی مبارزه با ظواهر مختلف فساد را ضروری دانست و افزود: اجرای عدالت در مورد  دانه درشت ها و آقازاده ها سخت تر از پیاده کردن عدالت برای افراد مظلوم و مستضعف است، هر چند در اجرای عدالت مطلوب،  نسبت به تراز انقلاب فاصله داریم و این موردی بود که رهبر معظم انقلاب در پیام افتتاحیه مجلس یازدهم بر آن تاکید داشتند پس همه باید کمک کنیم تا عدالت مورد نظر محقق شود.

    وی وظیفه دستگاه قضایی در مقابله با فساد را خطیر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مبارزه با فساد در ابعاد مختلف باید با جدیت انجام گیرد و از سوی دیگر، رییس دستگاه قضایی نسبت به جبران کم کاری های گذشته در این خصوص باید اهتمام جدی داشته باشند.

    نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نامه ای به مالک اشتر خواستار ترجیح رضایت عامه بر رضایت خواص شدند و در این راستا دستگاه قضایی در برخورد با آقازاده ها و دانه درشت ها ورود پیدا کرده و اجرای عدالت و این چنین برخوردهایی نباید متوقف شود.

    ویسکرمی با اشاره به اینکه برخورد های قضایی با مفاسد از شاخ و برگ تا خشکاندن ریشه فساد باید ادامه داشته باشد، عنوان کرد: امروز محاکمه افراد مسئول قضایی در دادگاه نقطه قوت این برخوردها است زیرا مردم را بیشتر به اجرای عدالت امیدوار می کند.

    برخورد جدی دستگاه قضا با مفاسد باعث ناامنی مجرمان می شود

    وی یادآور شد: مردم در مراجعه به دادگاه و دادسرا بدون نیاز به رشوه و ضابطه ها باید بتوانند به حق خودشان برسند و این جدیت دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد باعث احساس امید در بین مردم و احساس ناامنی برای مجرمان می شود و در این خصوص مجلس به قوه قضاییه برای اجرای عدالت علوی کمک خواهد کرد.

    نمایندگان مردم خرم آباد و چگنی درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مجلس یازدهم در تحقق عدالت به قوه قضاییه کمک خواهد کرد، گفت: وظیفه مجلس شورای اسلامی، دولت و نمایندگان مجلس یازدهم این است که در راه مبارزه با مفاسد و تحقق عدالت به قوه قضاییه کمک کنند.

    ویسکرمی هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را، استقرار نظام مبتنی بر توحید برشمرد و افزود: استقرار نظام مبتنی بر توحید در بُعد اجتماعی و انسانی تحقق حداکثری عدالت را در پیش دارد و یکی از قوایی  که در تحقق عدالت می‌تواند نقش بسیار کلیدی داشته باشد قوه قضاییه است که اقدام درست، شفاف و به موقع قوه قضاییه و بازدارنده آن می تواند در تحقق عدالت نقش مهمی ایفا کند.

    مبارزه با مفاسد اقتصادی دانه درشت مطالبه عمومی است

    وی با اشاره به دوران ریاست روسای قبلی قوه قضاییه که بحث مبارزه با فساد مطرح بود اما در زمان ریاست حجت الاسلام رئیسی اهتمام ویژه‌ای به این امر شده است، اظهار کرد: در این راستا به عنوان یک مطالبه عمومی مبارزه با مفاسد و دانه درشت ها مطرح شده و نکته مهم این است که عدالت را باید از دانه درشت ها و آقازاده ها شروع کرد و اجرای عدالت در مورد ضُعفا خیلی نه کار دشواری است و نه مشکلی از جامعه را حل می کند.

    ویسکرمی تصریح کرد: باید بدون تبعیض با فساد مبارزه و تا آخر به تمام ریشه های آن پرداخته و هیچ جای متوقف نشود و هر جایی که مبارزه با فساد متوقف شود کل فرآیند را از نظر عامه مردم حداقل و افکار عمومی بی ارزش و کم ارزش می‌کند و حتی کارهای ارزشمند انجام شده را تحت شعاع خودش قرار می‌دهد.

    نمایندگان مجلس یازدهم در تحقق عدالت به قوه قضاییه کمک خواهند کرد

    نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قوه قضاییه حتماً با اقتدار و قوت در این راه پیش رود و با توکل بر خدا با افراد فاسد برخورد کند چرا که مطالبه مردم این است که از درون قوه قضاییه مثل قوه های دیگر با مشکلات درونی خود هم برخورد کند و بهترین اقدام این است که از درون خود قوه این کار صورت بگیرد و وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت هم این است که در این زمینه قوه قضاییه را کمک کنند و نمایندگان مجلس یازدهم در تحقق عدالت در قوه قضاییه پایه کار خواهند بود.

    وی اضافه کرد: کسانی که در این راه متضرر می‌شوند علاوه بر اینکه صدای آنها بلندمی شود، توان تخریب را هم دارند و هنر این است که در این راه تاوان عدالت را بدهیم و قطعا عدالت به نفع همه مردم و حکومت بوده که در مقابل دانه درشت ها باید ایستاد و فقط اجرای عدالت برای ضعفا نباشد.

    نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: هر کاری را باید از خود شروع کرد و قوه قضاییه باید در مبارزه با مفاسد از خودش شروع کند و مشکلاتی که در این راه را با قدرت، دقت و سرعت بررسی و به گونه ای باشد که مردم وقتی به قوه قضاییه مراجعه می‌کنند احساس امنیت کرده و هیچ صاحب حقی از ضایع شدن حقش به خاطر موقعیت پایین اجتماعی خود نگران نباشد در آن صورت می‌توانیم ادعای نزدیکی به عدالت علوی را داشته باشیم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *