×

مدیرکل بنیاد شهید استان: لرستان سومین استان برتر شورای عالی ایثاروشهادت

  • کد نوشته: 3094
  • اسفند ۱۶, ۱۳۹۵
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بازسازی مزار ۶۳۰شهید در دست بازسازی و اقدام است که بیش از ۲۰ درصد از مزارشهدای استان به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه هنوز ساماندهی نشده است به گزارش نیساخبربه نقل از خبرافلاک مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته شهید […]

    مدیرکل بنیاد شهید استان: لرستان سومین استان برتر شورای عالی ایثاروشهادت
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بازسازی مزار ۶۳۰شهید در دست بازسازی و اقدام است که بیش از ۲۰ درصد از مزارشهدای استان به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه هنوز ساماندهی نشده است

    به گزارش نیساخبربه نقل از خبرافلاک مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته شهید که در حسینیه گلزارشهدای خرم آباد برگزار شد، گفت: ۹۰۷دانش آموز شهید در استان و ۳۶۶هزار دانش آموز شهید در کشور هرکدام لوح زرینی در تاریخ پرافتخار ایثار وشهادت است و باید در برابر پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز و کسانی که خطر کردند و جان شان را در کف دست گرفتند و تقدیم انقلاب کردند سر تعطیم فرود بیاوریم.

    وی با بیان این که کمترین کاری که برعهده همه است ذکر یاد ونام شهداست،گفت: رهبرمعظم انقلاب می فرمایند حفظ یاد ونام شهدا  کمتر از شهادت نیست، اگرچه همه روزها،روز شهید است ولی این هفته باید فرصت را غنیمت شمرده و به شهدا بپردازیم.

    مدیرکل بنیاد شهید لرستان

    روشنی ادامه داد: در این هفته بایستی خیر و برکات و صدقات جاریه شهید را که به عنوان یک نعمت عظیم به ما رسیده است با جانمان از آن صیانت کنیم.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به باز بودن باب شهادت، اظهار داشت: شهدای حرم در دفاع از حریم آل الله  جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم می کنند  نه تنها بسیجیان ایران بلکه از تمام کشورها  و رهبر این نهضت بزرگ رهبرمعظم انقلاب است و دنیا امروز در برابر این حرکت عظیم مجبور به عقب نشینی شده است.

    روشنی بیان کرد: جامعه ای که در مسیر  شهدا حرکت کند پویا، بالنده، با تحرک، زنده ،  توأم با وحدت، همدلی و جامعه ای دور از هر گونه رذائل اخلاقی و ناپسند است  که باید از آن صیانت و حفاظت شود و این فرهنگ ایثاروشهادت به نسل های بعد انتقال داده شود.

    وی تصریح کرد: حداقل کاری که باید انجام دهیم این است که ۱۰۰درصد افراد جامعه بدانند روز شهید چه روزی است و دیگر این که مدیران گروه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی به معرفی سبک زندگی شهدا،سیره عملی شهدا،معرفی زوایای اخلاقی و شخصیت  شهدا بپردازند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: شورای ترویج ایثارو شهادت استان لرستان تاکنون ۶جلسه به ریاست استاندار تشکیل داده است و مصوبات آن  به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

    روشنی با بیان این که استان لرستان در این زمینه یکی از سه استان برتر شورای عالی ایثاروشهادت است،گفت: این۶ جلسه ۸۳ مصوبه داشته است و از ۶۱۱مصوبه کل کشور ۵۱مصوبه مربوط به شورای ترویج ایثار وشهادت لرستان بوده است.

    وی عنوان کرد: براساس ماده۲۱قانون جامع خدمات ایثارگران کلیه دستگاه های اجرایی مشمول مکلفند ۲۵درصد از ظرفیت استخدامی خودشان را به فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران اختصاص دهند که از ابتدای سال ۹۵ سهم خانواده های شهدا و ایثارگران لرستان از استخدامی های کشوری بین ۳۰۰تا ۴۰۰نفر است که در مرحله انجام گزینش و مصاحبه قرار دارند.

    مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بازسازی مزار ۶۳۰شهید در دست بازسازی و اقدام است که بیش از ۲۰ درصد از مزارشهدای استان به دلیل مشکلات اعتباری و بودجه هنوز ساماندهی نشده است ولی کار تعطیل نشده است و تعهد ایجاد کرده ایم که کار انجام شود.

    انتهای پیام/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *