×

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان: ۳۰ مدرسه کپری در لرستان وجود دارد

  • کد نوشته: 6005
  • شهریور ۲۶, ۱۳۹۶
  • ۰
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به وجود ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری با ۱۷۶ دانش آموز در استان گفت: اکثر این مدارس در نقاط صعب العبور بخش پاپی و شهرستان پلدختر هستند که برای ساخت آنها با بنیاد برکت به توافق رسیده ایم.   به گزارش نیساخبر، محمد چگنی ظهر امروز […]

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:  ۳۰ مدرسه کپری در لرستان وجود دارد
  • ۳۰ مدرسه کپری در لرستان وجود دارد

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به وجود ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری با ۱۷۶ دانش آموز در استان گفت: اکثر این مدارس در نقاط صعب العبور بخش پاپی و شهرستان پلدختر هستند که برای ساخت آنها با بنیاد برکت به توافق رسیده ایم.

     

    به گزارش نیساخبر، محمد چگنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در مجموع ۳۴۴ هزار و ۵۰۷ هزار دانش آموز پسر و دختر در ۱۶ هزار و ۸۱۵ کلاس درس در لرستان مشغول به تحصیل هستند.

     

    وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۷ مترمربع برای هر دانش آموز است، عنوان کرد: سرانه فضای آموزشی در لرستان طبق آمار رسمی ۵.۱ است که باید تلاش کنیم که به متوسط کشوری برسیم.

     

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد هزار و ۵۵۰ مدرسه مستحکم، هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی و ۶۳۰ مدرسه نیازمند مقاوم سازی هستند.

     

    چگنی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۵ پروژه آموزشی، ورزشی و پرورشی در استان در دست اجرا است، تصریح کرد: این ۹۵ پروژه در قالب ۴۹۴ کلاس درس با زیربنای ۱۰۷ هزار و ۵۳۶ مترمربع هستند که تکمیل آنها نیازمند اعتبار ۷۷ میلیارد تومانی است.

     

    وی با بیان اینکه از ۹۵ پروژه فعال استان ۶۴ پروژه مشارکتی و خیرساز است، افزود: ۱۳ پروژه از آنها ملی و ۱۸ پروژه استانی است.

     

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه از ۹۵ پروژه ۷۱ پروژه فعال و ۲۴ پروژه به دلایل مالی یا فنی متوقف هستند، خاطرنشان کرد: ۷۸ پروژه مدرسه و هنرستان، ۱۲ پروژه استخر شنا، یک نمازخانه و ۱۰ پروژه سالن ورزشی در دست اجرا داریم.

     

    چگنی با بیان اینکه نوسازی مدارس در سال ۹۴، ۵۱ پروژه در قالب ۱۳۷ کلاس درس و اعتبار ۱۸ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است، یادآور شد: سال گذشته ۳۹ پروژه در قالب ۱۰۴ کلاس با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان داده شده است.

     

    وی عنوان کرد: طی سالجاری نیز تا ابتدای مهرماه ۲۴ پروژه در قالب ۱۴۶ کلاس درس با زیربنای ۲۲ هزار و ۴۵۱ مترمربع و اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

     

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی ۵۸ پروژه در قالب ۲۹۳ کلاس درس برای این اداره کل تعریف شده است، ادامه داد: این پروژه ها نیازمند ۲۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان اعتبار هستند که تا امروز ۴۳ پروژه از آنها را تکمیل کردیم و ۱۵ پروژه دیگر در حال ساخت هستند که در صورت تامین اعتبار تا پایان سالجاری تکمیل خواهند شد.

     

    چگنی با بیان اینکه ۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی با ۷۱۷ دانش آموز در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر این مدارس در بخش پاپی و شهرستان الیگودرز هستند که هشت مدرسه آن توسط بنیاد علوی در حال ساخت بوده و تقبل کرده مابقی را نیز تا پایان سال ۹۷ تحویل دهد.

     

    وی به وجود ۳۰ مدرسه کپری و شبه کپری با ۱۷۶ دانش آموز در استان اشاره کرد و افزود: اکثر این مدارس در نقاط صعب العبور بخش پاپی و شهرستان پلدختر هستند که برای ساخت آنها با بنیاد برکت به توافق رسیده ایم.

     

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه این اداره کل از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته پنج میلیارد و ۱۳۳ میلیون تومان تجهیزات آموزشی خریداری و تحویل آموزش و پرورش داده است، خاطرنشان کرد: این اداره کل ۱۴.۵ میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران است که قرار شده از اسناد خزانه اسلامی تامین شود.

     

    چگنی یادآور شد: دو هزار و ۲۳۹ مدرسه در لرستان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند که ما تاکنون ۲۳ میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان در این زمینه هزینه داشته ایم.

     

     

    انتهای پیام/

    منبع: سفیر افلاک

    خطا: فرم تماس پیدا نشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *