×

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان مطرح کرد:
مردم بدون تعارف دید و بازدید عید را کنار بگذارند

  • فروردین ۱, ۱۳۹۹
  • ۰
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه مردم دید و بازدید عید را کنار بگذارند، گفت: اگر نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا «سیزده به در» می‌توانیم ویروس را نابود کنیم

    مردم بدون تعارف دید و بازدید عید را کنار بگذارند
  • محمدرضا نیکبخت  در سخنانی با اشاره به ارسال یک هزار و ۱۷۴ نمونه بیماران مشکوک به کرونا به انستیتو پاستور و یا آزمایشگاه راه اندازی شده در لرستان گفت: به تدریج به سمتی می‌رویم که همه نمونه‌ها را در آزمایشگاه استان خودمان انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه پاسخ آزمایش ۱۰۹۳ نفر ارسال شده که از این تعداد نتیجه آزمایش ۴۰۰ نفر مثبت و ۶۹۳ نفر منفی بوده است، تصریح کرد: تاکنون نیز ۳۰ نفر فوت کرده اند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع در کل بیمارستان‌ها ۱۰۵ نفر بستری هستند، ‬۲۱۵ نفر مراقبت در منزل می‌شوند و‬ ۵۰ نفر نیز ترخیص شده اند، افزود: تعداد مبتلایان در الشتر ۱۱۰ نفر، در خرم آباد ۹۵ نفر، ‬در بروجرد ۵۰ نفر، در دلفان ۵۰ نفر، در دورود ۳۶ نفر، در ازنا ۲۰ نفر، در کوهدشت ۸ نفر، در الیگودرز ۹ نفر، در پلدختر ۹ نفر، در چگنی ۷ نفر، در رومشکان ۴ نفر و در سپیددشت دو نفر است.

    نیکبخت با ارائه توصیه‌هایی به مردم گفت: مردم در ایام عید مطلقاً دید و بازدید را کنار بگذارند، برای دست بوسی پدر و مادرها بعد از کرونا اقدام کنند و بدون تعارف دید و بازدید و خرید را انجام ندهند. هنوز انتقادم به شهر خرم آباد است که شلوغ است. مردم عزیز این روزها را تحمل کنند و در خانه بمانند تا ویروس را نابود کنیم.

    وی با بیان اینکه اگر رعایت نمی‌کردیم آمار مبتلایان بیشتر از این بود، تصریح کرد: با رعایت‌هایی که کرده ایم سیر مبتلایان دارد خوب می‌شود به شرطی که رعایت‌ها را ادامه دهیم، در برخی شهرها مقداری روند ابتلاء صعودی است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در گفتگوی خبری سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه با راه اندازی آزمایشگاه در لرستان آمار مبتلایان را روزانه اعلام می‌کنیم، یادآور شد: اگر نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا سیزده به در می‌توانیم ویروس را نابود کنیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *