×

نماینده ولی فقیه در لرستان:
 معلمان جهادگر و کوشا هدایت‌گر اصلی دانش آموزان هستند

  • کد نوشته: 12422
  • اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹
  • ۰
  • نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: معلمان جهادگر و کوشا نیز با هدایتگری متعلمین خود را به سوی نور هدایت می‌کنند بر همین اساس در ارکان این عرصه تعلیم و تربیت معلمان جایگاه والایی دارند.

     معلمان جهادگر و کوشا هدایت‌گر اصلی دانش آموزان هستند
  •  حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای آموزش وپرورش که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته معلم اظهار داشت: همانگونه که  امام راحل فرمودند  معلمی شغل انبیاست و معلمان شمع فروزان هدایت هستند که  تلاش می‌کنند از منبع اصلی نور و هدایت با افاضه از نور الهی برای بینا کردن دل‌ها و قلوب متعلمین تلاش می‌کنند.

    وی افزود: همانگونه که در آیه قرآن آمده است آموزه‌های انبیا از طریق کلام وحی مردم را از ظلمات به سوی نور هدایت می‌کند، معلمان جهادگر و کوشا نیز با هدایتگری متعلمین خود را به سوی نور هدایت می‌کنند بر همین اساس در ارکان این عرصه تعلیم و تربیت معلمان جایگاه والایی دارند.

    نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به منزلت صاحبان علم عنوان کرد: خداوند در آیه‌ای از قرآن می‌فرماید خداوند، فرشتگان و عالمان  به یکتایی خداوند گواهی می‌دهند  یعنی برای توحید که سرآمد آموزه‌ها، معرفت و اعتقادات است علاوه بر خداوند عالمان و معلمیان گواهی می‌دهند که نشان دهنده منزلت معلمان است.

    وی بیان کرد: رفتار،گفتار،کردار و نصیحت‌های معلمان به گونه‌ای است که در عمل به سوی راه خداوند و توحید هدایت می‌کنند که این هدایت نیز از طریق ارتباط با  قرآن میسر است ، معلمان شمع فروزانی هستند که با ایثار جان و جسم خود اسباب رشد و تعالی دانش‌آموزان را فراهم می‌کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *